Skip to main content

Hallo,

 

ik vraag dit voor een vriend 🙂 Op de tv op zolder kan het erotiek pakket niet ontvangen worden. In de huiskamer werkt dit wel gewoon.

 

Alle andere zenders werken op op zolder, icl. bv ESPN wat ook een extra pakket is. Het maakt niet uit of de pincode actief is of niet.

 

De ontvanger is niet direct op het modem aangesloten, er zit een router tussen.

 

Alvast bedankt

Welkom op het forum. 

Router? Ik neem aan een switch. Een router achter die van kpn, 2 op rij dus, klinkt mij als onlogisch.

Zit die extra router er beneden ook tussen? Haal hem er voor boven eens tussen uit. Of wissel de decoders eens om. 


Het is een router die inzet wordt als switch 😉. Wat bijzonder is, is dat het opnemen en terugkijken van programma’s wel lukt, maar live kijken niet.

Beneden heb ik een 4K decoder, op zolder staat een oudere HMB2260. Zal van het weekend proberen deze eens om te ruilen, maar als er nu al ideeën zijn….


Even een update. Ik heb de twee decoders omgewisseld en het probleem blijft.

De decoder waar het wel op werkt is direct op de modem aan gesloten.

De decoder waar het niet op werkt loopt via een switch/router. Het gekke is dat alle andere kanalen wel op deze wijze werken, alleen de erotiek panelen niet. Is hier iets bijzonders mee waardoor dit problemen geeft?


Mij even niet duidelijk:

verhuist het probleem mee met de decoder

of blijft het probleem op dezelfde plek ongeacht welke decoder daar is


Hallo @Erik Wegman ,

Ik begrijp dat die vriend de ontvanger beneden bekabeld heeft aangesloten. 

Het lijkt erop dat de ontvanger boven niet bekabeld is aangesloten en wellicht via Wifi loopt.

Gebruikt die vriend niet toevallig een ander Wifi-netwerk? 

BV van die leuke buren? 

Want dan kun je minder zenders zien en dan mist hij inderdaad de erotische zenders.


Nee, alles is netjes bedraad. Alleen waar het wel werkt direct op de modem en waar het niet werkt via een router/switch (waar alle andere kanalen wel gewoon werken)


waar het niet werkt via een router/switch (waar alle andere kanalen wel gewoon werken)

Dan durf ik dus wel een wedje te leggen dat het die switch is…

Is dat er eentje met IGMP Snooping ?

Aanbevolen switches (geen routers) : Netgear GS105E en GS108E. Vooral het E-tje is belangrijk.


Hoi @PeterG Het klopt dat dit het verschil is maar alle kanalen werken via de switch, behalve de paar erotiek kanalen niet. Uiteraard staat IGMP snooping  aan, evenals multicast routing (IGMP Proxy)

 

De vraag is of deze paar kanalen iets bijzonders nodig hebben wat alle andere kanalen niet nodig hebben.


Maar… heb je 't boven nou al geprobeerd met dat ding er tussenuit?

En werkt op die andere kanalen via die router/switch bijvoorbeeld wel Terugkijken, Begin Gemist, On Demand via de decoder?


Maar… heb je 't boven nou al geprobeerd met dat ding er tussenuit?

En werkt op die andere kanalen via die router/switch bijvoorbeeld wel Terugkijken, Begin Gemist, On Demand via de decoder?

Hi @Erik Wegman! Al goed geholpen door de andere zie ik. Ook ik kan dit verschijnsel niet verklaren, maar goed dat je de tv-ontvangers van plek heb gewisseld. Het lijkt toch echt ‘iets’ te zijn met die router. Wat precies durf ik dan weer niet te zeggen. 


Weer even een update.

 

@PeterG , ik kan het niet proberen zonder de switch, de netwerklayout laat dat niet toe. Wat wel het geval is, is dat ik op de ontvanger met switch ertussen wel programma’s kan opnemen en later kan terugkijken. Dit werkt dus wel maar live kijken niet. 

 

Het maakt dus niet uit welke decoder is gebruik, het probleem is bij beide soorten (oudere en 4k versie) hetzelfde.

 

Alle andere kanalen (standaard pakket of betaald) werken wel alleen de erotiek kanalen Dus niet live maar wel terugkijken na het opnemen. Zou er iets in het signaal zitten van deze kanalen wat niet door de switch opgepakt kan worden oid?


Als beide ontvangers het beneden wel doen met het erotiek pakket maar boven niet dan moet het dus '’iets'’ in het thuisnetwerk zijn.


Hallo,

ik weet dat dit een “oud” topic is maar toch even een update voor je vriend mocht hij het nog niet opgelost hebben en het als nog wil oplossen.

Het live kijken werkt ook niet begrijp ik uit het verhaal.

dit betekend dat de igmp proxy niet of niet goed werkt of ingesteld staat.

kijken werkt dan wel na even pauzeren en afspelen in iedergeval bij alle zenders. Bij de erotiek zenders weet ik niet ik heb deze niet of niet gevonden.

als de router in switch mode gebruikt word denk ik dat de igmp proxy niet aan hoeft te staan. Als het als router is ingesteld en niet in switch mode gebruikt word, zal de igmp proxy wel aan moeten staan en de Port waar de kpn modem vandaan komt (ws WAN) als upstream ingesteld zijn en de port waar het ITV kastje aan zit als downstream.

En igmp snooping moet aanstaan op alle switches er tussen in.

ik hoop dat deze informatie helpt.