Skip to main content
Vraag

Foutcode STB-zap-03 bij opnames terugkijken na modem update

• November 15, 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

DeadlyMartin
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1

22 Oktober kregen we een modem update en sindsdien kunnen we opnames niet meer terugkijken elke keer krijgen we foutcode STB-zap-03 te zien

Soms pakt een opname het ineens wel maar na een tijdje stopt tie en als we hem dan opnieuw aanzetten krijgen we weer de foutcode te zien.

Heb de modem al 30 seconden uit het stopcontact gehaald maar dit heeft helaas ook niet geholpen

9 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 15, 2025

Voer eerst ee fabrieksreset uit op jou KPN TV + box en kijken of je opnames terug kunt gaan kijken? 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

Als je glasvezel hebt zou je nog kunnen proberen ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken.

Als dat niet helpt, lijkt het erop dat je een nieuwer model modem nodig hebt in combinatie met je huidige Arris 5202 tv ontvanger om weer opnames te kunnen bekijken:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@DeadlyMartin, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan, kun je wat meer toelichten over je situatie? Wat voor apparatuur gebruik je precies en hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Helaas bij mijn ouders sinds vorige week maandag (datum omzetten internetabonnement) dezelfde foutcode als hierboven bij het terugkijken en afspelen opgenomen programma's. Al diverse keren contact gehad met KPN. Alles meerdere keren gereset, terug gezet naar fabrieksinstellingen, enkele minuten van de stroom af, etc. Zelfs in overleg met KPN gistermiddag de tv-ontvangen omgeruild. Helaas nog altijd dezelfde foutcode. Bij telefonisch contact van vanmorgen krijg ik te horen: “Dit is een landelijk probleem, staat op ons intranet en loopt al enkele weken. KPN is er mee bezig.”

• Waarom dan niet gemeld op de KPN website?
  • Waarom dan geen bericht naar abonnementhouders met de mededeling dat deze storing er is?
  • Waarom geen indicatie van doorlooptijd? Deze problematiek speelde enkele jaren geleden ook al.

Is er een KPN moderator die kan bevestigen dat dit een actuele storing is en er aan gewerkt wordt?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Excuus, deze had ik ook gemist. Dit speelt gelukkig niet bij alle klanten en het is nog in onderzoek maar een modemruil (dus niet de TV-ontvanger) lijkt in veel gevallen wel te helpen.
Je kunt dit zelf regelen door even met ons te bellen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Excuus, deze had ik ook gemist. Dit speelt gelukkig niet bij alle klanten en het is nog in onderzoek maar een modemruil (dus niet de TV-ontvanger) lijkt in veel gevallen wel te helpen.
Je kunt dit zelf regelen door even met ons te bellen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken 

Hi Thomas,

Inmiddels de Experiabox vervangen. Het eerste uur prima, daarna wederom dezelfde foutmelding. Wat kan KPN nog voor mij betekenen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Welke experiabox heb je gekregen ​@NT-Rooky? In dit geval zou dat een Box12 moeten zijn namelijk. Je kunt hier t beste weer even over bellen, dan denken mijn collega's meteen even mee.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Welke experiabox heb je gekregen ​@NT-Rooky? In dit geval zou dat een Box12 moeten zijn namelijk. Je kunt hier t beste weer even over bellen, dan denken mijn collega's meteen even mee.

Ik heb de V10 ontvangen. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Update: Inmiddels de V12 geïnstalleerd. Hiermee lijkt vooralsnog het probleem verholpen. ​@Thomas van KPN: Dank!

Voor de volledigheid: De getrokken Cat5e UTP kabel voor de TV-box was voorzien van een metalen RJ45-connector. Die blijkt wel te passen in de V12 box, maar maakt in tegenstelling tot de V10 box vervolgens geen connectie. Na het voorzien van een transparante connector direct goede verbinding. Duurde even voordat ik dit door had omdat het doormeten van de kabel met de metalen RJ45-connector geen problemen gaf.