Skip to main content

Zelfde verhaal, 

Even samengevat: dit speelt sinds we de 4k ontvanger hebben, hiervoor met de oude infrarood ontvanger werkte het prima, die hebben we ook nog geprobeerd, zelfde foutmelding nu. 

Probleem: programma terugkijken en live pauzeren werkt niet, geen enkele zender. Geen verschil tussen rechtstreeks met een kabel op de experiabox (v12 of v10) of via de draadloze verbindingsset (DVS). Heel veel herstarten (en de nieuwe technische settings en software) van zowel experiabox (v10 en v12) als ontvanger hebben niet geholpen tot nu toe.

Meldingcodes (-3) voor live pauzeren en (STB-zap-03 / 404620 - Videoserver niet gevonden).

Wat gaan we doen? Een service monteur kost 50e bij start, terwijl de fout bij KPN ligt. Wij betalen een ab en jullie zorgen dat het werkt, zo werkte het 15 jaar en nu dit…

Heb overigens een Samsung uit 2020, het type staat niet in de lijst 55TU8000WXXN. Idem Tizen software.

*admin: topic afgesplitst  omdat het over heel iets anders gaat.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Helaas speelt het probleem met de kpn itv app in de 2020 modellen nog steeds. Al bijna 2 maanden nu.

@Foutmeldingen. . Dit topic betreft problemen in geval gebruik van de app in een Samsung televisie. Gebruik je dan de app voor opnamen terugkijken of de 4k-ontvanger. Want met die laatste moet het, momenteel, gewoon goed werken.


Dag Peter @PeterG , bedankt voor je reactie, ik gebruik geen app nu, doe het via de afstandsbediening en dan krijg ik die foutmeldingen. Werk dus niet met opnames. Alleen zou ik graag wel de tv op pauze willen zetten en via de gids willen terugkijken. Moet ik dan de app gaan gebruiken van de Samsung tv of KPN ITV?  Dankje


Op enkele zenders werkt pauze niet. De zenders NPO 1 Extra, NPO 2 Extra, BBC One, BBC Two, Comedy Central Extra, OutTV, ONS, MTV Music24, Slam!, TV Oranje, Rai Uno, Star Bharat, TRT Türk kunnen niet gepauzeerd worden.

Wat voor foutmelding krijg je met opnamen of terugkijken via de decoder (blauwe menuschermen)? (nogmaals, dit topic betreft NIET de decoder, dus als het écht niet de Samsung/LG app is waar je problemen mee ervaart dan graag apart topic aanmaken.)

Het zou gewoon moeten werken via de 4k-ontvanger. Er zijn (iig op het forum) geen andere meldingen.


@PeterG  dag Peter, bij mij werkt het op alle zenders niet, live pauze en terugkijken. Deze meldingen krijg ik: 

 


@PeterG en deze:

 


Goede middag, ik heb een Samsung UE55TU8000WXXN gekocht, in combi met de arris 4k en v10 of v12 experiabox. Alles werkt behalve live pauze en terugkijken, foutmeldingen (-03) en (STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden). Hij geeft aan problemen in het netwerk maar zowel de V10 als de V12 lopen prima. Alles vaak gereset, opnieuw aangesloten etc. Ik overweeg om de tv maar terug te sturen, zie de Arris VIP5202 niet terugkomen in de installatie van mijn samsung tv. Misschien daardoor op dit vlak geen ondersteuning. Wat te doen? Bij welke andere Samsung of ander merk werkt de Arris VIP5202 wel? voor een 55 inch. Mvg Rob

 

Admin: reacties verplaatst naar je eigen topic. Het is niet nodig om het in andere topics te zetten als je zelf al een topic hebt


Die Arris werkt ook met jouw Samsung, dat is geen enkel probleem.

De foutmeldingen die je krijgt hebben niets met de gebruikte televisie te maken maar met de communicatie richting het IPTV server platform.


Het is niet zinvol om dezelfde vraag in twee verschillende topics te stellen.

Zie het andere topic waar je deze vraag in gesteld hebt.


Ja klopt maar tot op heden heb ik in alle vier de topics, die ook over hetzelfde onderwerk gaan geen respons gehad. Vandaar. Weet u het? Mvg Rob


Nu zie ik uw reactie hier, wat kan ik het beste doen? Danku. Telefonisch komt Kpn er niet uit. Mvg Rob


Er zijn veel meer abonnees die momenteel dergelijke foutmeldingen ervaren.

Nogmaals, dit heeft niets met de gebruikte televisie te maken dus is het niet zinvol om die TV daarom terug te sturen. Het is KPN die met een fix moet komen op de TV ontvanger.


@wjb Ja idd dat las ik ook. Heeft er iedereen met 4K er dan last van of zijn er ook merken/tv’s die die klachten niet hebben? Anders kan het hier echt druk worden. Bedankt voor de info iig al. Gr Rob


Wat overigens opvallend is is dat de Samsung de Arris VIP5202 bij invoer niet kent, zou het daar niet mee te maken hebben? @wjb 


Ja idd dat las ik ook. Heeft er iedereen met 4K er dan last van of zijn er ook merken/tv’s die die klachten niet hebben? Anders kan het hier echt druk worden. Bedankt voor de info iig al. Gr Rob

Nogmaals, het heeft niets met de gebruikte televisie te maken.

Het is ook absoluut niet zo dat iedereen deze problemen ervaart. Zo hebben wij geen enkel probleem met verschillende  typen TV ontvangers.


Ja en die situatie wil ik dus ook graag, dat het gewoon werkt. Waar ligt het dan concreet aan? Wat kan ik dan het beste doen? Wachten op KPN, situatie loopt al een aantal maanden of toch een andere TV nemen? Wat gebruikt  u voor TV? Alvast bedankt voor uw reactie.Gr Rob


Wat overigens opvallend is is dat de Samsung de Arris VIP5202 bij invoer niet kent, zou het daar niet mee te maken hebben? @wjb 

Ik zou niet weten wat je televisie zou moeten weten van de TV ontvanger.

Ook mijn televisie weet niets van de gebruikte TV ontvanger.


Waar ligt het dan concreet aan? 

Aan de software op de TV ontvanger.

 

Wat kan ik dan het beste doen? Wachten op KPN, situatie loopt al een aantal maanden of toch een andere TV nemen?

Wachten tot KPN eindelijk eens met een oplossing gaat komen. Een andere TV nemen zal helemaal niets veranderen, je zult het probleem dan gewoon blijven ervaren.


@wjb mogelijk dan maar een overstap naar Ziggo. Ik ben echt KPN fan maar dit schiet echt niet op zo. Gr Rob


Hallo @Foutmeldingen. en welkom op ons forum!

Vervelend dat je problemen ervaart met het live pauzeren en terugkijken van programma's. Ik kijk graag of ik je daarbij kan helpen. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik een kijkje nemen in het systeem. Ik wacht je reactie af.


@Denise_ volgens mij kan u nu meer zien. Mvg Rob


@Denise_ @PeterG @wjb , via dit bericht wilde ik nog even laten weten dat de eerder vermelde foutmeldingen opgelost zijn. Het lag niet aan de Tv maar aan de combi V12 met Sonos. Heb nu de V10 weer aangesloten. Mogelijk is er ook een matige werking tussen mijn WiFi versterkers en Sonos beam en speakers, met de v12 dan.Gr Rob


Wat fijn om te lezen dat het probleem is verholpen! Mocht het probleem onverhoopt terugkomen, of als je nog vragen hebt, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!