Skip to main content

Goedendag,

Een jaar geleden ben ik overgestapt naar Solcon omdat daar de Fritzbox mee werd geleverd en ik qua instelmogelijkheden niet gecharmeerd was van de experiabox (en deze wil ik ook niet meer). Sterker nog de Fritzbox is een fijn modem en ik heb dan ook zelf de 5590 aangeschaft en deze rechtstreeks op de AON geplaatst. Werkt super en alles werkt (tv en internet). Nu zit ik te twijfelen om terug te stappen naar KPN aangezien er meer wordt geboden voor hetzelfde geld en af en toe een goede overstap actie. Voorheen had ik iTV (met af en toe een signaal probleem). Bij solcon bleef dit probleem en is opgelost nadat ik de Netgear GS105E hebt gebruikt voor de tv boxen. Andere apparatuur hangt achter de GS-116. 

Nu twijfel ik na het lezen van de opstartproblemen tv+ of dit bij mij ook problemen gaat geven. Zijn er gebruikers met een soortgelijke ervaring en configuratie en welk advies kunnen jullie geven.

 

Mijn configuratie:

Eigen modem Fritz5590 rechtstreeks op AON aansluiting.

GS105E op modem met 2 tv boxen (bekabeld) 

GS116 voor overige randapparatuur (bekabeld)

WiFi 6 voor mobiele apparaten 

Switch(en) gaan naar patchkast en vanuit daar naar de aansluitingen in de vertrekken met een UTP 7 kabel doubleshielded in de muren. Paar maanden geleden nog getest op alle bekabelde aansluitingen deze hadden de max. haalbare snelheid.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat het niet zou werken maar heb toch enige twijfel na alle gelezen problemen met de nieuwe tv+ box om terug over te stappen. 

 

 

Hallo @johan112022,

Je leest op het forum de nodige kritiek en zeker zijn er wel wat zaken geweest die aandacht nodig hadden (en nog hebben)

Maar je geeft zelf al aan dat je niet kan voorstellen dat het niet werk. En… Het werkt ook gewoon. Er zijn ook positieve geluiden.

Ik ben erg blij met TV+ en heb er vertrouwen in dat we nog wat mooie ontwikkelingen gaan zien.

edit: GS105E kabels naar tv+ en klaar zou ik zeggen.


Hallo @johan112022,

Je leest op het forum de nodige kritiek en zeker zijn er wel wat zaken geweest die aandacht nodig hadden (en nog hebben)

Maar je geeft zelf al aan dat je niet kan voorstellen dat het niet werk. En… Het werkt ook gewoon. Er zijn ook positieve geluiden.

Ik ben erg blij met TV+ en heb er vertrouwen in dat we nog wat mooie ontwikkelingen gaan zien.

edit: GS105E kabels naar tv+ en klaar zou ik zeggen.

Ik kan dit beamen, ja de tv+ heeft helaas nog wat probleempjes. Het meerendeel komt door niet goed aangesloten kastjes (via WiFi zonder wifi6 bijvoorbeeld)

Dan zijn er ook wel terechte problemen, een hoop zijn er gelukkig al opgelost. Maar het meerendeel van de klanten zijn echt dik tevreden met de mogelijkheden van tv+ en hebben er veel plezier van.


Hallo @johan112022,

Je leest op het forum de nodige kritiek en zeker zijn er wel wat zaken geweest die aandacht nodig hadden (en nog hebben)

Maar je geeft zelf al aan dat je niet kan voorstellen dat het niet werk. En… Het werkt ook gewoon. Er zijn ook positieve geluiden.

Ik ben erg blij met TV+ en heb er vertrouwen in dat we nog wat mooie ontwikkelingen gaan zien.

edit: GS105E kabels naar tv+ en klaar zou ik zeggen.

Ik kan dit beamen, ja de tv+ heeft helaas nog wat probleempjes. Het meerendeel komt door niet goed aangesloten kastjes (via WiFi zonder wifi6 bijvoorbeeld)

Dan zijn er ook wel terechte problemen, een hoop zijn er gelukkig al opgelost. Maar het meerendeel van de klanten zijn echt dik tevreden met de mogelijkheden van tv+ en hebben er veel plezier van.

Inderdaad is infrastructuur een belangrijke factor. @johan112022 heeft dit prima voor elkaar. Ik heb overigens dezelfde switch voor 1 van de TV+ boxen, IGMP snooping enabled. De tweede draadloos via Superwifi2 en ook die is probleemloos aangesloten. Ik zie geen reden voor bezorgdheid bij hem, hij kan gerust een mooie actie scoren.

 


@Roy74

@Ik_Combineer 

Dank voor jullie feedback. ik begrijp dat veel klachten (terecht) juist worden gemeld en daar waar het werkt wordt veelal niet gemeld. Ook wel logisch je mag immers verwachten dat het functioneert. Via WiFi is überhaupt niet mijn voorkeur bekabeld vindt ik altijd stabieler. Ik las ook wat bekabelde klachten maar idd wel vaak met een oplossing erbij. Voor zover ik kan zien gebruiken jullie geen Fritzbox 5590 i.c.m tv+ en ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen hoe deze combi functioneert aangezien KPN hiervoor geen ondersteuning biedt. 


Voor zover ik kan zien gebruiken jullie geen Fritzbox 5590 i.c.m tv+ en ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen hoe deze combi functioneert aangezien KPN hiervoor geen ondersteuning biedt. 

Of je nu de "oude" TV ontvangers of de nieuwe TV+ Box op die FRITZ!Box aansluit, dat maakt helemaal niets uit. Ook maakt het helemaal niets uit of je een Experia/KPN Box of een FRITZ!Box gebruikt, beide zijn geschikt voor TV(+) van KPN, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.


Ik_Combineer schreef:

Ik kan dit beamen, ja de tv+ heeft helaas nog wat probleempjes. Het meerendeel komt door niet goed aangesloten kastjes (via WiFi zonder wifi6 bijvoorbeeld)

Wifi6 is geen vereiste voor een goede werking via wifi, ook wifi5 is prima. En zolang multicast to unicast maar ondersteund wordt kan je ook de best mogelijke beeldkwaliteit op de TV+ Box ontvangen.


Ik_Combineer schreef:

Ik kan dit beamen, ja de tv+ heeft helaas nog wat probleempjes. Het meerendeel komt door niet goed aangesloten kastjes (via WiFi zonder wifi6 bijvoorbeeld)

Wifi6 is geen vereiste voor een goede werking via wifi, ook wifi5 is prima. En zolang multicast to unicast maar ondersteund wordt kan je ook de best mogelijke beeldkwaliteit op de TV+ Box ontvangen.

Er is een reden voor het aansluitbeleid om de tv+ draadloos te laten werken enkel via een box12 of superwifi 2.0 is. De stabiliteit van een tv+ via wifi6 is nou eenmaal een stuk hoger en het enige hoe KPN het kan garanderen.

 


Er is een reden voor het aansluitbeleid om de tv+ draadloos te laten werken enkel via een box12 of superwifi 2.0 is. De stabiliteit van een tv+ via wifi6 is nou eenmaal een stuk hoger en het enige hoe KPN het kan garanderen.

Het is naar mijn weten niet wifi 6 wat de reden is van dit aansluitbeleid maar het feit dat deze apparatuur multicast to unicast (mc-2-uc) ondersteunt. 


Er is een reden voor het aansluitbeleid om de tv+ draadloos te laten werken enkel via een box12 of superwifi 2.0 is. De stabiliteit van een tv+ via wifi6 is nou eenmaal een stuk hoger en het enige hoe KPN het kan garanderen.

Het is naar mijn weten niet wifi 6 wat de reden is van dit aansluitbeleid maar het feit dat deze apparatuur multicast to unicast (mc-2-uc) ondersteunt. 

Bij kpn is dat toevallig alleen apparatuur die ook wifi 6 ondersteund (box 12 en superwifi2). Maar zoals wjb terecht zegt gaat het er om dat multicast to unicast via wifi ondersteund is. En dat kan ook met wifi5. Alleen niet met kpn apparatuur.

Maar ik blijf het fout vinden dat kpn medewerkers blijven communiceren dat wifi 6 een vereiste is. Dat is namelijk niet zo. 

Door het op deze manier te communiceren denken sommige klanten met wifi6 apparatuur van een andere fabrikant dat ze tv+ via wifi kunnen gebruiken. Wat dus niet zo hoeft te zijn.