Skip to main content
Beantwoord

Geluid hapert af en toe bij bepaalde zenders

• 2 June 2024
  • 33 reacties
  • 164 keer bekeken

Hier dezelfde problemen.  Soms Discovery.  National Diographic had ik het gisteren continu. Op Star chann5met regelmaat. Soms lijkt het weg te zijn, maar na een tijdje komt het probleem weer.

Op de nl commerciële zenders geen problemen verder.

33 reacties

Reputatie 2

Inderdaad. Alleen kpn tv bij mijn weten. 

-

Dat laatste sowieso. 

Sorry PeterG,  dat laatse begrijp ik even niet. 

KPN tv geeft de zenders door en is zelf geen zender. Dus even nogmaals mijn vraag:

Werken er maar een paar zenders met HDCP wat kpn dan doorgeeft waardoor ik mogelijk dat gehaper in m'n geluid heb?

En is die doorgifte van HDCP iets wat KPN sinds een klein jaartje doet dan? Want voordien waren er geen problemen. 

Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 

Reputatie 2

Kpn voegt HDCP toe aan KPN TV. Dat zijn alle zenders al heb ik bij TV+ de indruk dat het alleen, nog, bij de zenders zit die multicast worden doorgegeven. 

En dus niet de zenders die unicast worden doorgegeven. Maar ik kan me vergissen. 

Nu begrijp ik het. Top!

Ik ga de kabels switchen en dan eens kijken wat er gebeurt 

Reputatie 2

Nu begrijp ik het. Top!

Ik ga de kabels switchen en dan eens kijken wat er gebeurt 

Kabels verwisseld. Wel zowat gelijk geluid bij het beeld. Dat is verbeterd.  Maar nog steeds op op sommige zenders haperingen.

In ieder geval op Comedy, STAR, NAT.GEO, Disney channel eurosport 1en 2, crime, Discovery Sience en HGTV. Dit zijn zenders die in mijn favorieten staan. NL zenders geen probleem 

Tja. Opvallend vaak bij deze klacht is de hdmi via de versterker aangesloten…

Zelf adviseer ik daarom altijd hdmi direct met de tv te verbinden. En vanaf tv met hdmi arc het geluid naar de versterker. 

Voor radio met tv uit dan ook optisch van ontvanger naar versterker. 

Reputatie 2

Tja. Opvallend vaak bij deze klacht is de hdmi via de versterker aangesloten…

Zelf adviseer ik daarom altijd hdmi direct met de tv te verbinden. En vanaf tv met hdmi arc het geluid naar de versterker. 

Voor radio met tv uit dan ook optisch van ontvanger naar versterker. 

Ga ik dat maar eens doen. 

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 3
Badge

Wij hebben het haperende geluid ook, ook na de update (in de laatste update zou dit opgelost moeten zijn.

ook wij hebben alles zo aan gesloten:

bron → HDMI → AVR (harman kardon) → TV

via ARC alles via de TV laten lopen is voor ons geen optie.

wij hebben echter ook dat het geluid soms gewoon helemaal weg blijft, dit na zappen van zender, of doorspoelen binnen een opname of na pauzeren live TV. Dit is niet altijd.

Ik zal ook eens gaan testen met een optisch kabeltje, mijn ontvanger kan dat ook aan.
Echter kan mijn ontvanger ook Dolby Atmos aan volgens mij, en via optisch heb je dat dan niet? 
Gluidsinstelling staat op pass-trough

Reputatie 3
Badge

Heb gisteren even een optisch kabeltje gehaald en alles nu zo aangesloten:

Box → Optisch → AVR → TV
Gisteren geen problemen ondervonden met het geluid, niet wegvallen en niet wegblijven na zappen o.i.d.

gaan natuurlijk nog verder testen, want na 1 avond ga ik niet gelijk roepen dat het opgelost is….. ;)

Reageer