Skip to main content

Wij hebben het haperende geluid ook, ook na de update (in de laatste update zou dit opgelost moeten zijn.

ook wij hebben alles zo aan gesloten:

bron → HDMI → AVR (harman kardon) → TV

via ARC alles via de TV laten lopen is voor ons geen optie.

wij hebben echter ook dat het geluid soms gewoon helemaal weg blijft, dit na zappen van zender, of doorspoelen binnen een opname of na pauzeren live TV. Dit is niet altijd.

Ik zal ook eens gaan testen met een optisch kabeltje, mijn ontvanger kan dat ook aan.
Echter kan mijn ontvanger ook Dolby Atmos aan volgens mij, en via optisch heb je dat dan niet? 
Gluidsinstelling staat op pass-trough

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Heb gisteren even een optisch kabeltje gehaald en alles nu zo aangesloten:

Box → Optisch → AVR → TV
Gisteren geen problemen ondervonden met het geluid, niet wegvallen en niet wegblijven na zappen o.i.d.

gaan natuurlijk nog verder testen, want na 1 avond ga ik niet gelijk roepen dat het opgelost is….. ;)

Er komt gewoon optisch signaal uit de box dus het lijkt me geen kwestie van 'aan kunnen'.

Een optische splitter... Wat ze al niet verzinnen. Ik ken(de) het niet. Maar kan me voorstellen dat ie voeding nodig heeft?

@BadBert . Is het een reactie op het probleem van AJWO? Dit topic. 

@PeterG dit was een toevoeging op het originele probleem waarmee dit topic is begonnen: haperend geluid bij verschillende zenders.

In de laatste update is aangekondigd dat dit nu gefixt moet zijn, dat is het dus niet…. het geluid hapert nog steeds op dezelfde zenders.

via een versterker zou geen onoplosbare problemen mogen geven…. dat moet KPN fixen.

bij mij idem bij dezelfde zenders.

Optisch naar versterker (en gaat 100% zeker weten NIET via HDMI)
Geluid in kpn kastje op passthrough

met vorige kastje ging het perfect, ook op deze zenders.

@BadBert Heb je nog andere zenders met dit probleem? Star en HGTV kijk ik nooit dus ga ik zeker niet urenlang kijken om jouw probleem te reproduceren, ik heb ook nooit hapering op andere Stereo zenders,  misschien is het een probleem van de zenders zelfs en niet KPN.

Post toch gelijk tijdstip van de hapering, dan kunnen andere gebruikers gelijk testen via terug kijken.

@BadBert Heb je nog andere zenders met dit probleem? Star en HGTV kijk ik nooit dus ga ik zeker niet urenlang kijken om jouw probleem te reproduceren, ik heb ook nooit hapering op andere Stereo zenders,  misschien is het een probleem van de zenders zelfs en niet KPN.

Post toch gelijk tijdstip van de hapering, dan kunnen andere gebruikers gelijk testen via terug kijken.

Op TLC heb ik de haperingen ook soms, maar zal er eens wat beter op letten.

dat het aan de zenders ligt gaat er bij mij niet in, met de vorige ontvangers (onlangs overgestapt van de oude naar de nieuwe) hadden we geen enkel probleem.

Met deze nieuwe ontvangers hebben we op audio gebied een HOOP problemen…. erg vervelend.

Hoi BadBert. 

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik zie overigens dat je 2 ontvangers hebt, gebeurt dit met beide ontvangers? Maakt het nog uit of dit draadloos of met een kabel is aangesloten?

Is bij alle 2 de ontvangers, bedraad of draadloos maakt niet uit, is allemaal al getest.

Nu lijkt het alsof er laatst een software update is geweest (afgelopen dagen)?
Ik kreeg iig op sommige plekken meldingen van nieuwe functies….

Tot op heden is er (via optisch) nog geen hapering opgetreden in de audio sinds een paar dagen.
Ik ga het dus even in de gaten houden, en ook weer eens testen met het geluid over HDMI (daarbij waren meer problemen… niet alleen haperen).

Er is gisteren inderdaad een update geweest, zo te zien hoor jij bij de preselectie. Vreemd genoeg heeft dit ook jouw probleem opgelost, even afkloppen. Hou ons op de hoogte. 

Er is gisteren inderdaad een update geweest, zo te zien hoor jij bij de preselectie. Vreemd genoeg heeft dit ook jouw probleem opgelost, even afkloppen. Hou ons op de hoogte. 

ik had een paar dagen geleden ineens meldingen op het scherm dat er dingen nieuw waren, niet gisteren…
Zal straks thuis een controleren welke versie er nu op staat!

Reageer