Skip to main content

Sinds vandaag hebben wij ook last van haperende beelden en geluidvia de tv+ box.

Beeld wordt zwart en komt na 1a2 seconden weer in de lucht.

Ik heb vanaf glas tot aan tv-box alles gereset maar probleem blijft hetzelfde.

Alles is bekabeld maar ook via wifi hebben wij hetzelfde probleem.

Hiervoor hadden wij dit probleem niet maar is op 26 april zeer overheersend aanwezig. Iedere 5 minuten is er een drop-out maar via de ondersteunende software en analyse tools wordt er niets zichtbaar en blijft het probleem actief..

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Je hebt de DIW7022 en glasvezel.

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

 

Haperend beeld, op tv of app?


Via bekabeling maar wifi geeft hetzelfde resultaat.

afgelopen avond was hij weer vrij stabiel maar kan je bepaalde opnamen wel terugkijken en andere alleen verwijderen. Ook als je een reeks opneemt is het na 1 aflevering gebeurd en moet je de volgende aflevering weer opnieuw opvoeren.

Al met al ben ik niet blij met de tv+ box. Alles is veel beperkter en veel dingen kan je niet op aan.


Als je op WIFI test, heb je dan wel de UTP kabel eruit gehaald?

Want de UTP kabel krijgt altijd voorrang.

 

Zie ook hier, KPN is bezig met vele dingen om te verbeteren en om de 2 weken is er een update.

 

Zie hier om updates te volgen, je kan je hier ook op abonneren. 

 

Op zich zou het via de UTP kabel beter moeten werken.

Zitten er knikken in de UTP kabel? 


Probleem is in de afgelopen week ontstaan. Daarvoor geen last gehad dus zou niet aan de kabels moeten liggen.

Met oude box hadden wij hier totaal geen last van en constateren dat tv+ box verre van stabiel is.

 


@apjehapje 

Als er een knik in de kabel zit, dan kan dat zo van de één op de andere dag problemen geven.

Zie ook de links die ik in mijn vorige bericht vermeld heb.😉


@apjehapje Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met het gebruiken van TV+. 

Hoe ziet je netwerk er uit? Maak je bijvoorbeeld ook gebruik van een switch? Of is er een draadloze verbinding set in gebruik? 

Met de opnames was inderdaad een storing, ondertussen zou dit weer beter moeten werken. Ervaar je dit ook?


Vandaag waren de haperingen weg maar hebben wij nog steeds het probleem dat sommige opnamen niet terug te kijken zijn vanuit de opnames.

alleen de verwijder optie is aanwezig….

Naast de 2 nieuwe tv+ module ontvangers zie ik ook nog een oude ontvanger die mogelijk de boel in het honderd stuurt. Hoe kan je deze oude ontvanger verwijderen uit je overzicht?

ik blijf de stabiliteit van tv+ zeer onbevredigend en hoop dat dit snel opgelost wordt want anders voel ik mij genoodzaakt om andere stappen te gaan ondernemen. In de afgelopen 15 jaar heb ik nog nooit meegemaakt dat KPN zo instabiel was. Met de oude ontvangers hadden wij gewoon een stabiele installatie maar sinds wij overgestapt zijn op tv+ krijg ik het gevoel dat deze keuze (waarin wij hadden verwacht een stap vooruit te zetten) verkeerd is geweest omdat deze ontwikkeling nog lang niet is uitgekristalliseerd en eigenlijk nog niet rijp is om verkocht te worden. 


@apjehapje Fijn dat de haperingen in ieder geval weg zijn/waren. 

Voor wat betreft de opnames. Om welke opnames gaat dit? Zou het kunnen dat dit opnames zijn van kanaal 601 t/m 610? 

Ik heb overigens de oude tv ontvanger verwijderd uit het overzicht. Klopt het dat jij deze nu ook niet meer ziet? 

 


Het opname probleem gaat allemaal over de nieuwe kanalen want alle andere opnames en planningen konden niet meer benaderd worden bij de tv+ box. Na installatie heb ik dit gelijk aangepast en jammer dat opgeslagen films niet meer benaderbaar waren.

het probleem dat wij nu nog tegenkomen heeft met nieuwe opnames te maken die de ene keer wel terug te zien zijn en andere kan je alleen maar verwijderen? Is echt random want ook een reeks opnames gaat vaak fout. Je kunt er dus niet op vertrouwen dat de opnames echt goed gaan, zucht.

Ik zal later even kijken of de oude box ook uit mijn overzicht weg is want zie dat alleen als ik KPN tool gebruik om een controle uit te voeren.


Het opname probleem gaat allemaal over de nieuwe kanalen want alle andere opnames en planningen konden niet meer benaderd worden bij de tv+ box. Na installatie heb ik dit gelijk aangepast en jammer dat opgeslagen films niet meer benaderbaar waren.

het probleem dat wij nu nog tegenkomen heeft met nieuwe opnames te maken die de ene keer wel terug te zien zijn en andere kan je alleen maar verwijderen? Is echt random want ook een reeks opnames gaat vaak fout. Je kunt er dus niet op vertrouwen dat de opnames echt goed gaan, zucht.

Ik zal later even kijken of de oude box ook uit mijn overzicht weg is want zie dat alleen als ik KPN tool gebruik om een controle uit te voeren.

 

Allen opnames van de HD glas kanalen 661 - 670 kan je niet zien.

Alle overige wel (want als het goed is, heb je je “oude” (zelfde) TV klantnummer 20000xxxxx ingevuld