Skip to main content

Sinds enkele weken vaak haperend geluid en beeld bij bekijken van opgenomen series of films. Interactieve tv , glasvezel.

Tv ontvanger al aantal keren herstart. Modem uit- en aangezet. Dat helpt helaas maar tijdelijk. 

 

Ik weet geen andere optie meer om dit te verhelpen. 

 

Wie weet raad?

 

M.vr.gr,

 

Carla

 

PS. Op tv is een wifi hotspot aangesloten, omdat wij anders geen draadloos tv kunnen kijken.


@Carla65 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je problemen hebt met haperend beeld en geluid. 

Je tweede reactie begrijp ik niet helemaal. De tv is dus op een wifi hotspot aangesloten geef je aan?

Bedoel je hiermee de tv zelf? Of bedoel je dat de tv ontvanger aangesloten is op een wifi versterker?

En welke tv ontvanger heb je van KPN? 


Hallo,

Om onze 'oude' tv aan draadloos aan te kunnen sluiten op de modem (die voorheen in de meterkast hing), is er een wifi versterker op de tv aangesloten. Zo'n ronde, zwarte schotel. 

Wij hebben een experia box V10A. 

Ook gisteren hadden we dit probleem weer. 

M.vr.gr, 

Carla


Tv ontvanger: Arris vip5202


@Carla65 Helder, de tv ontvanger is dan dus met een kabel aangesloten op deze wifi versterker? 

Dit zou in theorie wel moeten werken, in de praktijk blijkt dat met deze manier van aansluiten vaak verstoringen ontstaan. 

Heb je een mogelijkheid om (tijdelijk) te testen met een directe kabel tussen de Experiabox en de tv-ontvanger? Om te controleren of je deze problemen dan nog hebt? 


Als dit probleem er zomaar opeens is terwijl het voorheen wel goed werkte lijkt het mij sterk dat er iets mis is met het WIFI signaal.(tenzij er een channel is wat wat interferentie opeens heeft)

Testen zoals Rutger voorstelt is wel een goed idee denk ik.

mvg