Skip to main content
Antwoord

HDMI sync box van Action met de KPN TV+ Box, ervaringen?

• October 7, 2025
  • 10 reacties
  • 556 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gisteren heb ik de HDMI sync box met lichtstrip van de Action aangeschaft en aangesloten.

De lichtstrip zelf werkt goed. Helaas forceert de Action box de HDR beeldinstelling. In het menu van de KPN+ box kan gekozen worden voor SDR weergave. De keuze voor deze instelling maakt weergave van HDR/Dolby Vision via de Netflix en HBO app onmogelijk. Een ander euvel is dat na uitschakeling de KPN+ box niet meer ingeschakeld kan worden. Na loskoppeling van de sync box lukt dat wel.

Misschien is er een simpele oplossing. Heeft iemand al dan niet gelijke ervaringen?

Beste antwoord door Arjan van B

@XS4-Arjan en ​@joop2011, lijkt mij dat aansluiten tussen de TV+ Box en de televisie inderdaad de enige optie is, als ik de foto bij de Action zie?

LSC Smart Connect HDMI Sync Box van de Action

(Zo staat het ook in de handleiding. Onduidelijk hoe goed de bijgeleverde HDMI-kabel is.)

10 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Hallo ​@MEvW heb je de syncbox op je tv of op de KPN-box aangesloten?

En heb je al eens geëxperimenteerd met het verwisselen tussen verschillende HDMI-poorten? Zegt de handleiding daar nog iets over?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Persoonlijk geef ik de voorkeur om de HDMI kabel van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) rechtstreeks naar HDMI 1 ingang van de tv te doen.

De DIW7022 communiceert op die manier het beste met de tv en werkt dan ook het beste.

Je kan in de DIW7022 HDR op automatisch zetten en daarna kiezen of je HDR10 of Dolby Vision wilt hebben.

Zelf heb ik voor HDR gekozen, omdat Prime Video daar mee werkt.

Netflix heb ik het standaard pakket (dus niet het 4K pakket, vind ik te duur voor het verschil).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 8, 2025

Arjan en Joop,

Dank voor jullie reactie. De KPN box moet op de Sync box worden aangesloten. Ik heb de vier HDMI ingangen van de tv geprobeerd zonder een goed resultaat te behalen. 
Het betreft een LG oled tv uit 2016. In de slaapkamer heb ik een nog oudere (HD) tv, staan. Met de KPN box die op deze tv is aangesloten lukt het wel om de lichtstrip van de sync box goed werkend te krijgen. Vanmorgen heb ik een sync box van Wiz besteld. Ik hoop dat die het wel doet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Hoezo moet?

Ik heb zowel op de LG Oled tv in de woonkamer als in op de LG LCD (LED) tv in de slaapkamer de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op HDMI 1 ingang zonder iets er tussen.

En het werkt perfect.

Ik denk zelfs dat 99% van de gebruikers de DIW7022 zonder iets ertussen op de tv aansluiten en dat het ook goed werkt.

Leeftijd tv is niet van toepassing, zolang er maar een (goed werkende) HDMI opzit.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 8, 2025

@XS4-Arjan en ​@joop2011, lijkt mij dat aansluiten tussen de TV+ Box en de televisie inderdaad de enige optie is, als ik de foto bij de Action zie?

LSC Smart Connect HDMI Sync Box van de Action

(Zo staat het ook in de handleiding. Onduidelijk hoe goed de bijgeleverde HDMI-kabel is.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 13, 2025

Ik heb de Action box teruggebracht naar de winkel en een Wiz sync box geïnstalleerd. Ook via deze box doet de KPN box het niet. Wel via de Apple TV. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 13, 2025

Geen Action box maar een van Moes, werkt prima. Overigens probeer niet de vreselijke LSC App te gebruiken maar Tuya of Smart Life. Ik gebruikt b.v. Tuya voor smart lampjes van Action

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 13, 2025

Dus de Moes sync box werkt goed als de KPN box daarop wordt aangesloten. Goed bericht!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Ik heb een LG Nano 55 inch, en de KPN TV+ Soundbox. 

Wilde alleen even kwijt dat de HDMI syncbox van de action ertussen hier wel werkt. Krijg netjes Dolby Vision. Het beeld schakelt nu wel heel kort op zwart en beeld, als beeld modus wordt geschakeld, maar eenmalig en daarna prima.

HDMI- Arc werkt daarentegen niet meer. Maar daar lig ik zelf niet zo wakker van.

Let op  dit is dus de TV+ Soundbox van Sagemcom, niet de kleine TV+ ontvanger.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Mooi dat het bij jou werkt met de KPN soundbox.