Skip to main content

Ter info: Ik heb op zowel de Aris VIP5202 en Sony TV de functie HDR op automatisch staan.

Als ik Insight 4k kanaal 692 inschakel, dan geeft mijn Sony TV de functie HDR aan en het beeld is schitterend.

Bij Xite 4k kanaal 691 en LoverNature 4k kanaal 693 wordt de functie HDR niet aangegeven op mijn tv.

Worden met de 2 bovenstaande kanalen geen HDR signaal meegeleverd?

Het tv beeld van LoveNature 4k is iets beter dan LoveNature kanaal 34 , dit vind ik jammer.

Wat kan er van KPN kant gedaan worden ook LoveNature 4k een schitterend HDR beeld te krijgen.

Hoi @Auris56 . Welkom op het forum.

Als jij HDR aan hebt staan op de tuner en het programma ondersteunt het, zou het in HDR moeten worden weergegeven.

Er is wel verschil tussen uitzendingen die echt gemaakt zijn voor HDR of dat het door de tuner omgevormd wordt naar HDR.


Hoi @Auris56  en @Erwin_ 

Zelfde probleem op dit adres.
 

Als ik Insight 4k kanaal 692 inschakel, dan geeft mijn Philips TV de functie HDR aan en het beeld is schitterend.
Bij Xite 4k kanaal 691 en LoverNature 4k kanaal 693 wordt de functie HDR niet aangegeven op mijn tv.
Mijn ontvanger is de 4K Ultra HD ZXV8001 (ZTE Corporation)

De Philips 804 geeft alleen maar HDR weer als het dat ook is.
ik maak geen gebruik van "upconversion" of "upscaling" op mij Philips. Staat uit.

Voorheen gaf Lovenature wel HDR aan op mijn Philips tv 
Nog nooit HDR op Xite 691 gehad. 
Dus ook mijn vraag is of  de bovengenoemde kanalen geen HDR signaal meer mee krijgen ?


Vreemd. Ik kan het hier zelf niet testen maar ik heb jullie signaal doorgestuurd naar de technische mensen van itv.

Wordt vervolgd. 


Beste @Erwin_ 

(Als jij HDR aan hebt staan op de tuner en het programma ondersteunt het, zou het in HDR moeten worden weergegeven.

Er is wel verschil tussen uitzendingen die echt gemaakt zijn voor HDR of dat het door de tuner omgevormd wordt naar HDR.)

Ik neem aan dat je met tuner de decoder (tv ontvanger) bedoeld. Als ik op de ArrisVIP5202  HDR van auto op aan zet, lijkt het dat alle zenders 4k HDR zijn, terwijl dat niet zo is en het beeld ook niet beter wordt. Dus mijn vraag is en blijft: wanneer gaat KPN echt 4k HDR leveren.

 


Hoi @Erwin_ 

Bedankt voor het doorzetten.:wink:
Ik heb mij er nooit druk over gemaakt, en ga dat ook niet doen.
Ik sloeg aan op het berichtje van @Auris56  
Zodat hij weet dat hij niet de enige is.
Ben wel benieuwd wat er uitkomt.


Als ik op de ArrisVIP5202  HDR van auto op aan zet, lijkt het dat alle zenders 4k HDR zijn, terwijl dat niet zo is en het beeld ook niet beter wordt.

Je moet hem ook absoluut niet op "aan" zetten maar op "auto". Je wilt immers die pseudo HDR (van de 5202 zelf) niet op jouw televisie maar alleen de echte HDR die door de bron wordt geleverd. En als de bron geen HDR levert dan kan KPN daar ook niets aan veranderen. 


Hoi @wjb en anderen.
 

Als ik op de ArrisVIP5202  HDR van auto op aan zet, lijkt het dat alle zenders 4k HDR zijn, terwijl dat niet zo is en het beeld ook niet beter wordt.

Je moet hem ook absoluut niet op "aan" zetten maar op "auto". Je wilt immers die pseudo HDR niet op jouw televisie maar alleen de echte HDR die door de bron wordt geleverd. En als de bron geen HDR levert dan kan KPN daar ook niets aan veranderen. 

Nee daar kunnen ze dan niks aan doen, maar als het geen 4 K is dan moeten ze het ook niet als zodanig verkopen.

BRON: 
Geniet van deze 4K-zenders. LoveNature laat je dichterbij de natuur komen met documentaires en wildlife series. Zo scherp heb je de natuur nog nooit ervaren! Je kunt LoveNature bekijken op kanaal 693. Ben je meer fan van extreme sporten? Dan is Insight wat voor jou, adrenaline boost gegarandeerd. Insight is te zien op kanaal 692. De muziekzender Xite kun je ook bekijken op kanaal 691 in 4K-kwaliteit. Met de tv-ontvanger 5202 kun je de beschikbare content van Amazon Prime Video ook in 4K kwaliteit bekijken.

Nogmaals, ik heb de de 4K Ultra HD ZXV8001 (ZTE Corporation) voor een andere reden gehuurd.
Uit het zicht opgehangen, wat goed uitkomt in mijn huis.:wink:


...maar als het geen 4 K is dan moeten ze het ook niet als zodanig verkopen.

Wat is er geen 4K aan die drie zenders?


Bedankt @wjb voor je reactie

Daar was ik al achter dat op de Arris  de setting van HDR op auto moet staan.

 


...maar als het geen 4 K is dan moeten ze het ook niet als zodanig verkopen.

Wat is er geen 4K aan die zenders dan?

Een keer komen kijken.


...maar als het geen 4 K is dan moeten ze het ook niet als zodanig verkopen.

Wat is er geen 4K aan die zenders dan?

Een keer komen kijken.

Ik heb fantastisch mooie LoveNature uitzendingen mogen ervaren tijdens de 4K Ultra-HD pilot jaren terug. Wil je zeggen dat Insight en/of Xite geen 4K kwaliteit leveren. Het zou me overigens niets verbazen als dat bij een gedeelte van de uitzendingen inderdaad zo is.


...maar als het geen 4 K is dan moeten ze het ook niet als zodanig verkopen.

Wat is er geen 4K aan die zenders dan?

Een keer komen kijken.

Ik heb fantastisch mooie LoveNature uitzendingen mogen ervaren tijdens de 4K Ultra-HD pilot jaren terug. Wil je zeggen dat Insight en/of Xite geen 4K kwaliteit leveren. Het zou me overigens niets verbazen als dat bij een gedeelte van de uitzendingen inderdaad zo is.

Dat is wat ik bedoel @wjb ik heb mijn twijfels bij Xite en Insight.
Lovenature is redelijk. Voorheen wel HDR, nu al een tijd niet meer.
Zoals ik al geschreven heb, niet echt belangrijk.
Ze kunnen als ze er zin en tijd voor hebben er aandacht aan besteden.
Â