Skip to main content

Ik ben al 2 dagen bezig om na een servicemelding op de experiabox mijn tv weer aan de praat te krijgen (weinig dank aan KPN met als enige advies vervang je adapters) en zie dan deze mail verschijnen ?! Ik ben al 5 jaar klant by-the-way

“Hierbij ontvangt u uw abonnementsnummer voor Interactieve TV. Het abonnementsnummer is 2000000*******.

Pincode wijzigen?

Wilt u uw pincode wijzigen dan kunt u dit doen via LINK.

Mag ik zeggen “Erg raar!”

Maar waar gaat het mis met de ontvanger? Is die met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Er zat een draadloze verbindingsset tussen. Deze heeft altijd foutloos gewerkt, maar na fout op de experiabox 10 kreeg ik hem (na koppelen en herstarten/wisselen adapters en ontvangers) alleen met ernstige haperingen aan de praat.


Eigenlijk moet je die niet willen gebruiken.  Zeker Het type 200 niet. Een kleine onderbreking in het electriciteitsnetwerk en ze zijn niet meer aan de praat te krijgen. 


Bekabelen is geen optie en ik had de 650 die foutloos werkte tot een fout in de E-box 10. Laat hem vooralsnog even bekabeld (kabel loopt dus door hele huis 😞 ), maar KPN is mij kwijt. 


Het modem doet helemaal niets met draadloze verbindingsets.  Het zal eerder andersom zijn geweest. De draadloze verbindingsets zijn in storing gegaan en daar heeft het modem op gereageerd.  Lees alle problemen met draadloze verbindingsets op dit forum. Ze zijn vaak dramatisch voor het netwerk. De 1200 is nog enigszins geschikt. Het electriciteitsnetwerk is niet geschikt voor het transport van data. 


Bekabelen is geen optie en ik had de 650 die foutloos werkte tot een fout in de E-box 10. Laat hem vooralsnog even bekabeld (kabel loopt dus door hele huis 😞 ), maar KPN is mij kwijt. 

En wat wil je dan? Bij welke andere provider hoeft er geen kabel naar de tv?