Skip to main content

als ik het zo leest durft ik nog niet naar de nieuwe decoder tv+ ik blijft voorlopig.maar op de ArisĀ  5202 tot als stabiel is de Aris 5202 is wel stabiel alleen de glas zenders zitten nog niet op kanaal 1 nog altijd op 661 en verder.ben voor de rest tevreden.šŸ™‚

HalloĀ @cornelis48Ā ,

Ik geef je gelijk. Op dit moment zijn nog lang niet alle gewenste verbeteringen in werking.Ā 
Ā 

En als je nu tevreden bent, dan kun je net zo goed jouw huidige ontvanger aanhouden.Ā 
Ā 

Over een paar maanden zullen de meeste kinderziektes wel verholpen zijn. Dat kun je hier op het forum volgen in dit topic:Ā 

Ā 


Ja het is een gok, ik heb het wel gedaan. (tegen beter weten in)

Maar na ruim een maand niet 1 keer vastgelopen gehad of andere problemen.

Geen zwart beeld, geen herstarten ed.

Alles werkt perfect vanaf dag 1.

Bedraad aangesloten slaapkamer rechtstreeks naar V12 en woonkamer via switch netgear


Maar na ruim een maand niet 1 keer vastgelopen gehad of andere problemen.

Geen zwart beeld, geen herstarten ed.

Ook ik ondervind nauwelijks technische problemen maar functioneel en qua bedieningsgemak vind ik de TV+ Box nog lang niet op het nivo van de "oude" TV ontvangers.

Er zullen nog heel wat punten uit het onderstaande topic gerealiseerd moeten zijn alvorens ik na ga denken over een overstap.

Over een paar maanden zal ik mijn test TV+ Box moeten inleveren en ik vrees dat dan nog steeds niet het moment daar is om de overstap te maken.


Ik denk er precies hetzelfde over als wjb! Maar als ik tegen die tijd wel zou willen overstappen naar TV+, dan is mijn vrouw nog niet zoverā€¦Ā Dan zal ik nog veel overtuigingskracht moeten laten zien.Ā šŸ˜€


Voor mij iets TV+ iets voordeliger maar ik durf het ook nog niet aan als ik alle negatieve verhalen lees op het forum. Maar goed, het is een nieuw product en zal er snel verbetering komen d.m.v. software updates!


---

Maar goed, het is een nieuw product en zal er snel verbetering komen d.m.v. software updates!

Ik had gehoopt dat die verbeteringen sneller zouden gaan, maar de praktijk is helaas anders. Als ik kpn was, zou ik nu de uitgifte van de tv+ abo's en de tv+ box even on hold zetten. Want ook de update van vandaag levert problemen op...


Over een paar maanden zal ik mijn test TV+ Box moeten inleveren en ik vrees dat dan nog steeds niet het moment daar is om de overstap te maken.

Dat is hier hetzelfde verhaal met de testbox.Ā 

Financieel ga ik er wel op vooruit als ik naar de nieuwe abonnementsvorm ga, maar ik durf het nog niet aan. De 5202 draait veel soepeler met beter beeld en geluid bij de opnames šŸ˜Š


Een nieuw fenomeen dat wij ervaren is dat als je twee TV ontvangers op dezelfdeĀ HD+ zender hebt staan en je zapt met Ć©Ć©n TV ontvanger weg dat de andere TV ontvanger even tot stilstand komt.

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹Dit is overigens ook op de "oude" TV ontvangers.


Ik twijfelde een week of wat geleden ook, gezien alle problemen die ik hier voorbij zie komen. Maar ik wil ondertussen niet terug naar de Arris 5202. Ja, het is een nieuw concept en ja, het is nog (steeds) niet geheel vrij van bugs, maar afgezien van een tik in het geluid bij het overschakelen naar een andere zender en soms wat lipsync problemen, werkt het bij mij uitstekend. Ik ben een beetje een geluksvogel, denk ik dan. Maar goed, tussen alle negatieve berichten mag ook best een keer een positief bericht zitten, vind ik.

Voor de duidelijkheid, ik heb 1000/1000 glas en de DIW7022 hangt bedraad aan mijn FRITZ!Box 7583 (6 maanden gehuurd van KPN, daarna gekocht).

Ik wens iedereen met problemen veel wijsheid en sterkte toe, ik hoop dat alles snel opgelost wordt.


als ik het zo leest durft ik nog niet naar de nieuwe decoder tv+ ik blijft voorlopig.maar op de ArisĀ  5202 tot als stabiel is de Aris 5202 is wel stabiel alleen de glas zenders zitten nog niet op kanaal 1 nog altijd op 661 en verder.ben voor de rest tevreden.šŸ™‚

Ā 

De glasvezel kanaalnummers blijven ook op 661 - 670.

Alleen op de DIW7022 zitten ze op 1 - 10 en heten nu gewoon HD.

Ze zijn wel, ook op de 5202 en 2952, 14,2 Mb/s (originele stream begreep ik).

Ā 

Ik ben verleden week overgestapt en heb daar geen spijt van.

Ā 

P.S.

Tip.

Hoofdletters, komma's en punten maken een tekst veel makkelijker om te lezen.šŸ˜‰


wjb schrijft:Ā 

Een nieuw fenomeen dat wij ervaren is dat als je twee TV ontvangers op dezelfdeĀ HD+ zender hebt staan en je zapt met Ć©Ć©n TV ontvanger weg dat de andere TV ontvanger even tot stilstand komt.

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹Dit is overigens ook op de "oude" TV ontvangers.

Ik krijg dit niet gereproduceerd.

Als de Arris vip2952 op 661 staat en de Sagemcom op 1 en ik ga op die laatste naar 2 is er geen hapering in de Arris.

Andersom ook niet. De 7022 op 2 en de Arris op 662. En dan ga ik op de Arris naar 663 geen hapering op de 7022.


Ik had dit vroeger toen beide op dezelfde switch zaten.

Maar sinds ze beide apart zitten (1 rechtstreeks op de Experiabox en 1 via switch op de Experiabox V10) heb ik dit probleem niet meer gezien.


Ik ben een beetje een geluksvogel, denk ik dan. Maar goed, tussen alle negatieve berichten mag ook best een keer een positief bericht zitten, vind ik.

Kijk er zijn inderdaad wat probleempjes en het zou ideaal zijn als die verholpen zijn. Maar verreweg de meeste klanten ervaren geen tot weinig problemen.

Het forum is echt ontzettend leuk maar ook de plek waar alle problemen van alle gebruikers samen komen. Als er een forum zou zijn waar iedereen die geen problemen heeft in moest berichten had het daar vele malen drukker geweest. Dat is overigens met alles op dit forum, van nummerporteringen, facturen en glasvezel aansluitingen. Verreweg het meeste gaat gelukkig goed. Anders had KPN nooit zo groot geworden.


@Ik_CombineerĀ schreef:

Kijk er zijn inderdaad wat probleempjes en het zou ideaal zijn als die verholpen zijn.

Wow, hoe bagetelliseer je de vloedgolf aan negatieve berichten.Ā šŸ˜–

Ook ik ervaar nauwelijks tot geen technische problemen maar de ontbrekende functionaliteit en gebrekkige gebruiksvriendelijkheid weerhouden mij er toch echt van om een overstap te maken.


Niet, ik wacht er zelf ook nog mee omdat ik gewend ben aan hoe het "oude" tv kastje werkt. Alleen 9/10 klanten die een tv+ krijgen zijn nieuwe klanten welke niet gewend zijn aan de geweldige functie's van bijvoorbeeld de 5202. Als ze dan wel de nieuwe functionaliteiten krijgen van o.a. een appstore en casten naar je tv zijn ze daar gewoon enthousiast over. En dat enthousiasme deel ik graag.

Het is bekend dat het niet hetzelfde is en er nog genoeg aan bij te schaven valt, dat betekend niet direct dat het kastje slecht is.


@Ik_CombineerĀ schreef:

Kijk er zijn inderdaad wat probleempjes en het zou ideaal zijn als die verholpen zijn.

Wow, hoe bagetelliseer je de vloedgolf aan negatieve berichten.Ā šŸ˜–

Ik denk dat @Ik_CombineerĀ gelijk heeft als hij zegt, dat mensen veel eerder geneigd zijn hun ongenoegen te uiten als iets (nog) niet 100% werkt. Positieve berichten kom je minder vaak tegen, omdat een vlekkeloos systeem als vanzelfsprekend wordt beschouwd.