Skip to main content

Iin de aanloop naar de werkzaamheden van KPN heb ik donderdag 2, vrijdag3 en zondag 2 keer meldingen F303 gehad. In de afgelopen maand(en) verder geen storingen dus aan de kabel kan het m.i. niet liggen.

Hopende dat maandag na de werkzaamheden deze storingen ook verholpen zijn.

De storingen doet zich trouwens alleen in de woonkamer voor, niet in de slaapkamer.

@Kasper1104 Welkom op het forum. 

Melding F303 betekent dat de tv ontvanger niet goed kan verbinden met de Experiabox. 

Heb je na maandag deze melding inderdaad nog gehad? 

Zo ja, hoe is de tv ontvanger in woonkamer aangesloten op de Experiabox? 

Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen?


Hallo Rutger,

Na maandag heb ik nog 2 maal de melding F303 gehad (dinsdag middag en avond).

De TV ontvanger is middels een kabel aangesloten op de Experiabox. via een rj45-contactdoos volgens bjgaand schema.
Niet meteeen reageren met "Dan zit daar de storing in”😁 want soms gaan er meerdere STORINGSVRIJE weken overheen vooordat de melding F303 (of F842) weer een keer verschijnt.

aanfluiting TV op Expbox Kasper11104

 


@Kasper1104 Helder. 

En op het moment dat je deze foutcode krijgt, valt dan echt alleen de tv verbinding weg of heb je op dat moment bijvoorbeeld ook geen internet? 


Dan valt alleen de tv in de woonkamer uit. Internet blijft gewoon beschikbaar, zo ook de slaapkamer tv


U zou de beide ontvangers eens om kunnen ruilen. Als het probleem in de woonkamer blijft, dan ligt de oorzaak toch aan de kabel denk ik.


@Kasper1104 Een kruistest met beide ontvangers zoals @Nick83 adviseert zou ik inderdaad ook adviseren. 

Kun je laten weten wat hiervan het resultaat is geweest?


Voorafgaand aan de kruistest nog het volgende:

Zondagmiddag 2 april een serie zitten kijken buiten de ontvanger om (rechtstreeks WiFi naar tv). Na afloop wil de ontvanger niet aan via de afstandsbediening.  Alles volgens de regels opnieuw op gestart. 19:30uur zomaar uit het niets: Fout303. Ontvangers omwisselen: wordt vervolgd.


Vanmorgen, dinsdag, de ontvanger aan gezet : direct Fout303.

Alles (weer) opnieuw opgestart.

Dit was de ontvanger welke op basis van de kruistest was omgewisseld.


@Kasper1104 Dus ook met de andere ontvanger is het probleem er op deze locatie. 

Is het probleem er ook als de ontvanger die eerst in de woonkamer stond in de slaapkamer aangesloten wordt? 


Zoals ik al aangaf gaf de andere ontvanger, uit de slaapkamer, op dinsdag ochtend ook foutmelding F303. Ook vanmorgen stond er op het display F303, terwijl r ontvangen aan was blijven staan tijdens het boodschappen doen.

 

De ontvanger uit de woonkamer staat nu in de slaapkamer en werkt naar behoren 🤷🏽‍♂️


@Kasper1104 Dus beide ontvangers hebben op 1 locatie het probleem niet, en op de andere locatie beide het probleem wel. 

Dan kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het ergens in de aansluiting in de woonkamer mis gaat. 

Heb je een mogelijkheid om (tijdelijk) met een andere kabel de tv in woonkamer aan te sluiten? Om te kijken of de foutcode dan ook voorkomt? 

Mocht de foutcode er dan niet zijn, dan kunnen we vaststellen dat het probleem toch in de contactdoos of de kabel er naartoe moet zitten. 


Ik ga er na de Pasen verder naar kijken.

Het blijft in mijn ogen vreemd dat er op het ene moment maanden lang geen storing optreedt en het volgende moment meerdere keren op een dag.


Vanaf Pasen tot afgelopen woensdag geen problemen gehad. Vanaf woensdag tot vandaag dan weer 5x meldingen F303 op het scherm. Heel vreemd.

En nee, ik ben er nog niet toe gekomen om een nieuwe kabel te trekken.


Ik heb nog 1 ding wat ik wil uitproberen. Tussen Pasen en woensdag wá nl de tv op de slaapkamer niet aangesloten.....