Skip to main content

Hoi, 

Deze week is dus de monteur van KPN langs geweest om een nieuw modem, tv ontvanger te plaatsen en hij heeft ook een HDMI kabel aangesloten. Sinds die dag is de kleur van vrijwel alle programmas..sort van oranje achtig geworden en tegelijkertijd ook donkerder. Het lijkt heel onnatuurlijk. Ik kan maar geen enkele instelling vinden om dit zelf aan te passen. Het kijk plezier is totaal niet meer gegeven en ik heb de TV alleen maar nog lopen voor een gezelligheidsgevoel naast andere aktiviteiten. 

Help aub. 

Groet,

Hi @SKDL, bedankt voor je berichtje. Welkom op het Forum. Het duurt wat langer voordat ik kan reageren in verband met de drukte. Bedankt voor je geduld! 

 

In de meeste televisies zit een instelling waarmee je de kleur/het kleurcontrast kunt wijzigen. Je kunt de kleurinstellingen dan aanpassen met de afstandsbediening van de TV zelf. Als je zoekt op jouw type tv + kleurinstellingen dan moet het goedkomen. Laat je even weten of het gelukt is? 


Hoi Loes,

  • Inderdaad zit bij de meeste televisies een instelling maar ik kan hem dus niet vinden zoals al angegeven in mijn eerste bericht. Ik heb nu het HDMI kabel weer uitgewisseld met de scart kabel die ik voraaf gebruikte en het beeld is weer lichter en precies zo als het voor de installatie was, alleen ik kan wel HD ontvangen op mijn TV maar met een scart kabel dus niet.. dus het HDMI kabel was wel een goed idee van de monteur alleen ik kan nergens beeld instellingen vinden/ aanpassen. Heb je misschien instructies om de nodige instellingen te vinden? 
  • onder Menu / Instellingen / Beeld zit dus geen mogelijkheid om de kleur aan te passen

Groeten 


@SKDL , de kleur instellen moet je niet op de TV ontvanger instellen, maar in het menu van de televisie. Welke televisie heb (merk en type).


Hoi Hoopvol ;-) 

Bedankt voor je antwoord! Merk van de televisie is LG and type ..geen idee.. rond 10 jaar geleden gekocht. Hoe kan ik het menu van de televisie vinden? Via de TV zelf heb ik alleen toegang tot het menu waar ik scart of HDMI etc kan instellen,...en natuurlijk volume en programma. 


Reageer