Skip to main content

Sinds geruime tijd heb ik op zolder (2e verdieping) niet of nauwelijks wifi ondanks de zwarte wifi Experia extenders die ik eerder gratis van KPN ontving. Ook geeft interactieve tv constant storingen op de 1e en 2e verdieping ondanks dat ik 1,5 week geleden drie nieuwe DVS1200-adapters heb geïnstalleerd. Ik heb de Experiabox V10. Hoe kan ik dit oplossen?

Tsja Wi-Fi via een draadloos verbindingsset werkt meestal niet. En als het werkt verliest u heel veel snelheid. Een utp kabel trekken is de oplossing!!.


In het verleden heeft het prima gewerkt. Een kabel trekken is niet te doen vanwege drie verdiepingen. Andere oplossing?


Nee helaas. U had beter kunnen investeren in de super wifi's.  Kost iets meer maar dan was het wel goed gegaan.


Omdat ik eerder slechte wifi op zolder had, heb ik na de MB-check gratis de zwarte wifi Experia extenders van KPN gekregen, want ja: KPN garandeert overal in huis perfecte wifi. En dat heeft even gewerkt, maar nu niet meer, Dus wat te doen? Zou fijn zijn als KPN zelf op dit forum reageert...


Dat gaan ze ook doen maar de wachtijd is ca 5 dagen. Ik kom misschien een beetje bot over en dat is echt niet de bedoeling hoor. Ik loop hier al een tijdje mee en er zijn zoveel problemen met de draadloze verbindingsets. Deze apparaten versturen het signaal via het electriciteitsnetwerk.  Maar dat is daar helemaal niet voor geschikt.  Data transporteer je dmv een utp kabel!! Soms lukt het wel maar zodra er iets van een storing op het electriciteitsnetwerk komt heb je dus problemen. Verschillende groepen /fases geeft ook problemen.  Ledlampen, dimmer en telefoonopladers geven vaak hele kleine storingen. Een wasmachine merkt daar niets van maar dataverkeer kan daar echt niet tegen. En ik snap best dat het trekken van een kabel een hoop gedoe is. Daarom zijn er draadloze Wi-Fi versterkers. Die werken prima.  Ik hoop dat u wat met deze informatie kunt. 


Bedankt voor de uitleg. Zover was ik zelf ook al gekomen. Mijn huis heeft maar één fase dus daar ligt het niet aan. En zoals ik al vermeldde: er staan al twee wifi-versterkers (de zwarte van KPN) en dat heeft gewerkt, maar nu niet meer… En de interactieve tv heeft ook gewerkt, maar nu niet of nauwelijks meer.  En er is niets veranderd in huis. Ik hoop dat iemand anders nog een andere oplossing heeft, want ik betaal iedere maand een fors bedrag voor iets dat niet werkt.


Misschien heb je hier nog wat aan. Devolo cockpit


Welkom op het forum Peet2011. En @Joep1965 heel erg bedankt voor de al gegeven antwoorden. De kans is inderdaad aanwezig dat het aan de verbinding met de DVS1200 ligt maar ik zou toch graag even de diensten willen doormeten om alles maar uit te sluiten. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?