Skip to main content

Ik heb de laatste 2 dagen regelmatig storingen op mijn TV. Het geluid valt uit en ik krijg storing strepen.

TV ontvanger een aantal malen gereset en na 3 a 4 resets  werkte de TV weer als vanouds. 

we waren zelf al van plan om een nieuwe TV aan te schaffen omdat we dachten dat de storing aan de TV te wijten was. Ik heb nu via het menu een totale reset (nieuwe software?) gedownload. Na het opnieuw opstarten doet de TV het weer goed, maar weet niet of dat zo blijft. Het zou erg zonde van het geld zijn als we een nieuw TV aan zouden schaffen en de TV ontvanger blijkt kapot te zijn.

Wat voor strepen zijn dit precies @ed-gunnewg? Kun je daar eens een foto van maken en hier uploaden, mocht dit nog steeds voorkomen? 

Verder zou ik nog geen nieuwe tv kopen op basis van dit issue alleen. Wellicht ligt het inderdaad aan de ontvanger (of aan de kabel). Kun je toevallig ook apps opstarten op je tv zelf? Dan kun je controleren of het probleem in de tv zit of niet.  


Hallo Niek,

Bedankt voor je antwoord. Ben een aantal dagen bezig geweest met diverse oplossingen die mij via 0800 - 0402 waren gegeven. O.a restarten mediabox en TV ontvanger, maar dat hielp niet. HDMI kabel in en uit halen, gaf wel enige oplossing, maar na een dag was de storing weer terug. De media box een aantal keren rereset, steker er uit en er wee in hielp ook niet. Ook niet het installeren van de laatste nieuwe software hielp niet.

Ik heb de aangesloten HDMI-kabel vervangen door de kabel van mijn DVD speler en dat gaat tot nu toe goed. Ik weet dus niet op de “oude” HDMI-kabel de oorzaak is of dat de HDMI-aansluiting op de mediabox de oorzaak is.  Het is wel zo dat de DVD kabel goud contacten heeft. Ik kijk het nog een paar dagen aan en laat dan weer van me horen. Ik hoop echt dat de storing opgelost is.

Ed


Dan wachten we het nog even af. Ik hoop ook dat het met de nieuwe kabel goed blijft werken :) 


De TV ontvanger doet het nu al weer 6 dagen zonder een enkele storing. Ik vermoed dat  de oude HDMI kabel de oorzaak moet zijn geweest.


Goed om te horen! Laten we dan inderdaad hopen dat het aan de kabel lag. Mocht er toch nog iets gebeuren, dan weet je me hier te vinden :) 


Hoi Nick,

Twee dagen geleden begon het beeld weer te storen. Ik had de oude hdmi kabel vervangen door een niuewe dure kabel met “goud-contacten” deed het zoals aangegeven redelijk lang zonder storing, maar nu toch opnieuw. Lijkt me dat dat niet meer aan de kabel kan liggen. 


Niet aan die inderdaad. Maar hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact? Dat is mij nog niet duidelijk. En heb je het modem ook al eens herstart?


Ontvanger is dmv kabel aangesloten.

Modem al tijdens de diverse storingen al meerdere malen restart.

TV is nu alweer twee dagen zonder storing, raar probleem!

Kan nog wel weer even afwachten, maar komt toch regelmatig terug.


Wat rot dit zeg.. Ik verwacht dat jij inmiddels ook nieuwe firmware hebt gekregen. Hoe staat het er nu voor? Je kunt proberen om zaken zoals Trumotion/Auto motion uit te zeten op je tv. Wat voor televisie (merk en type) heb je?


Hoi Marcia,

Volgens een email van KPN hebben wij nieuwe firmware geïnstalleerd gekregen ook i.v.m. de trage

werking van het menu/gids.

De dingen die je noemt Trumotionm/auto motion ken ik niet. We hebben een Panasonic tv Type is mij onbekend


Dat klopt inderdaad. Voor wat betreft het automotion gedeelte, dat heet bij Panasonic: Intelligent Frame Control. Je zou dit in de instellingen van de tv zelf moeten kunnen zien.