Skip to main content

Waarom crasht de KPN itv app regelmatig op de google chromecast google tv HD editie ? Iemand tips of tricks internet snelheid zit op 150 mb van de 200 mb  uit het abonnement dus daar kan het niet aan liggen.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Toevallig heeft mijn zoon dat op dit moment ook. Sinds gisteren wordt bij het starten van de smart-TV app alleen nog maar het Android ikoon weergegeven in de linkerbovenhoek van zijn monitor. Hij neemt de Chromecast Google TV morgen mee naar huis zodat ik er naar kan kijken.


Volgens mij is de data corrupt.

Als dat poppetje van Android er voor komt.

Hij laadt de hele data niet zeg maar.

Netwerk probleem misschien.?

 

 


Volgens mij is de data corrupt.

Als dat poppetje van Android er voor komt.

Onderstaand een afbeelding van dat Android ikoontje na het starten van de smart-TV app.

 


App verwijderen en opnieuw installeren.

Via https://tv.kpn.com/  casten naar Tv.

Een webbrowser op je chromecast installeren hoef je niet te casten.


Een webbrowser op je chromecast installeren hoef je niet te casten.

Met de smart-TV app op de Chromecast Google TV hoef je ook niet te casten.


Met de TV decoder hoef je al helemaal niet te casten 😜


Volgens mij is de data corrupt.

Als dat poppetje van Android er voor komt.

Onderstaand een afbeelding van dat Android ikoontje na het starten van de smart-TV app.

 

@wjb 

Ik heb dit wel eens gehad met het starten van Home Assistant op mijn Raspberry Pi.

Volgens mij betekent dit dat hij de data mist.

Of niet correct laad.

 


Een webbrowser op je chromecast installeren hoef je niet te casten.

Met de smart-TV app op de Chromecast Google TV hoef je ook niet te casten.

Ik snap het, apps kan direct op geïnstalleerd worden , ik had alleen een oude chromecast en ben overgestapt naar Nvidia..kijk op mijn Nvidia Shield op twee manieren naar via itv app of via een webbrowser.

 


@wjb 

Ff goed liggen te prutsen.

En ja hoor de data komt niet juist over.

Heb je een reboot al getest van de Chromecast.?

In mijn geval test Android telefoon met Home Assistant.

 

 


Zwart beeld met linksboven Android logo

Itv app  is niet mogelijk te verwijderen via Playstore het moet verwijderd worden via Instellingen  > Apps > kpn itv > verwijderen 

Daarna opnieuw installeren via Playstore. 


Volgens mij is de data corrupt.

Als dat poppetje van Android er voor komt.

Onderstaand een afbeelding van dat Android ikoontje na het starten van de smart-TV app.

 

@wjb

Ik heb dit wel eens gehad met het starten van Home Assistant op mijn Raspberry Pi.

Volgens mij betekent dit dat hij de data mist.

Of niet correct laad.

 

Klopt, alleen logo is aanwezig de rest is  verwijderd,dit probleem komt laatste weken vaak voor.

 


Ik heb vandaag de Chromecast Google TV thuis aangesloten en de smart-TV app startte probleemloos op.

Ik geef hem ongewijzigd weer mee aan mijn zoon om te zien of hij op zijn studentenkamer ook weer werkt.


Hallo allemaal! Kunnen jullie aangeven hoe het er nu voor staat met de app? Werkt alles weer naar behoren? Zo niet, laat het weten. Dan gaan we het verder uitzoeken. 


Thuis werkte de smart-TV app afgelopen zondag prima.

Nu is hij weer mee met mijn zoon naar zijn studentenkamer en ik wacht nog op zijn terugkoppeling.


Mijn zoon heeft slecht heel even de KPN TV app weer kunnen gebruiken en vrij snel trad dit issue helaas opnieuw op. Hij zal de Chromecast Google TV opnieuw mee naar huis nemen en dan zal ik sowieso de KPN TV app verwijderen en opnieuw installeren.


Mocht het verwijderen en opnieuw installeren niet werken, wil je dan laten weten welke versie van de Smart TV app er draait? Dan ga ik het verder uitzoeken voor jullie. 


Dank je @Marcia_, Ik zal je laten weten wat de uitkomst is van het herinstalleren.

De nieuwste versie van de Smart TV app (versie 0.2.1) staat op de Chromecast Google TV en wordt ook automatisch geupdate. Deze versie is overigens van 22 juni 2022 en dat is "bedenkelijk", er zijn maar weinig apps die zo weinig updates krijgen.