Skip to main content

Ik gebruikte itv gisteren voor voetbal eredivisie en het moet echt belachelijk veel bufferen. Zowel op wifi als bekabeld.

Refresh heeft niets uitgehaald.

Mijn internet is supersnel en heb zelden issues met streamen. Enkel met itv.

 

Ik kijk weinig itv, maar op momenten. En heb al eerder gehad met een voetbalwedstrijd dat het continue aan het bufferen is. Dat was een live wedstrijd.

Ook het bijhorende kastje wat je mee krijgt voor itv werkt niet soepel. Dat moet ook veel bufferen.

 

Hoe dit op te lossen?

 

Mijn internet loopt ook via KPN (voorheen Telfort).

Dat is natuurlijk vreemd en niet erg handig. Je ervaart de problemen dan alleen tijdens het voetbal kijken. Maak je dan gebruik van de iTV Online app of kijk je via https://tv.kpn.com/ ? Maak je tijdens de wedstrijd zelf dan ook nog gebruik van andere zaken die via het internet lopen? Bijvoorbeeld downloads of andere streaming diensten. Je kan altijd even bellen met 0800-0402 op het moment dat de storing optreedt dan meten mijn collega's de verbinding door.


ik gebruik dan de genoemde link. Ik ben vergeten te melden dat ik gebruik maak van een laptop om te kijken.

Ik zie ook best geregeld buffer issues op het forum. En vraag mij af hoe dit zo'n structureel probleem kan zijn.


Dat zou niet zo mogen zijn Kees anders hadden we het nog een stukje drukker gehad. Ik maak zelf ook regelmatig gebruik van iTV Online en ik ervaar dat zelf bijna niet. Wellicht helpt het dan om nog even de Wifi te optimaliseren met de Wifi Manager . Je kan ook ook even kijken op: Probleem oplossen met tv kijken via de app PC of laptop