Skip to main content
Vraag

Kan niet meer streamen via Airplay van TV+ app naar LG TV

• March 31, 2025
  • 23 reacties
  • 375 keer bekeken

Sinds enkele weken krijg ik het beeld van KPN TV+ app niet meer gestreamd vanaf ios18.4 (iphone) naar een LG tv middels airplay. Vanaf een ipad gaat het wel goed. 

App al gedeïnstalleerd, airplay koppeling met de TV al hersteld, maar dit lijkt niet te werken. Iemand tips?

Edit:

Nog wat verder getest. Youtube gaat bijv wel goed, net als het klonen van het scherm. Zodra ik op de TV de airplay setting ‘Vraag om code’ van ‘Alleen eerste keer’ naar ‘Elke keer’ wijzig, gaat het wel goed met de KPN tv+ app. Terugzetten naar ‘Alleen eerste keer’ zorgt er direct voor dat het niet meer goed gaat bij de eerstvolgende streampoging. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Brake. wat raar dat het vanaf jouw iPad goed werkt maar vanaf jouw iPhone niet. Wat gebeurt er precies als je het beeld probeert te streamen, krijg je wel connectie, of krijg je bijvoorbeeld een foutmelding in beeld daarbij?

Als je de code elke keer laat komen werkt het wel dus, maar ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is als je even snel iets wilt kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 2, 2025

Hallo Jasper,

Ik zie op de tv dan helemaal niets gebeuren. Hij blijft op het scherm. Omdat het op de ipad wel goed werkt, en op de iphone ook mits ik elke keer de schermcode van de tv invul op de telefoon, vraag ik me af of het niet een bug is na een update (van de app of ios)?

Jasper van KPN
Moderator

Heb je jouw iPhone al eens geforceerd opnieuw opgestart? Dat kan soms helpen bij dat soort verbindingsproblemen. Dit kan je doen door de vergrendelknop en een volumeknop ingedrukt te houden tot het toestel zich herstart. Helpt dat?

Als dat niet helpt, hoe doen andere apps het als je ze via Airplay vanaf de iPhone probeert te spelen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2025

Uiteraard al eens opnieuw opgestart, helpt niet.

Andere apps streamen wel gewoon, zoals ook gemeld in de eerste post.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2025

Netflix en YouTube zijn geen goede voorbeelden. Die gebruiken app to app casten. Dus geen airplay noch chromecast. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2025

Klonen van het scherm ook niet?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2025

Dat weet ik niet. Ooit miracast gebruikt maar beeld was erg slecht. 

De beeldkwaliteit met spiegelen vind ik ook maar matig met bewegende beelden  

Wat onderstaande betreft 

"Zodra ik op de TV de airplay setting ‘Vraag om code’ van ‘Alleen eerste keer’ naar ‘Elke keer’ wijzig, gaat het wel goed met de KPN tv+ app."

Bij casten vanaf de laptop moet je ook iedere keer de code invoeren. Vind ik niet zo'n punt. 

Jasper van KPN
Moderator

Het is wel makkelijk als het niet elke keer nodig is natuurlijk, en als die optie er is moet die ook werken. Zeker als het wel werkt op de iPad. We hebben gekeken of we het kunnen reproduceren, dat lukte niet. De ontwikkelaars zijn wel aan het kijken of ze er meer over kunnen zien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 4, 2025

Het heeft ook goed gewerkt op de iPhone (15 pro trouwens). Mogelijk dat het aan de beta van 18.4 (rc) ligt?

Jasper van KPN
Moderator

Dat weet ik niet, het is een factor die mee kan spelen. Is het mogelijk om terug te gaan naar een niet bèta-versie om te kijken of het dan nog steeds is?

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 7, 2025

Beste ​@Jasper van KPN ,

Zou je de bevindingen in dit Topic ,over het niet werken van AirPlay i.c.m. KPN TV+ ook hierin kunnen meenemen, en kunnen doorgeven aan de ontwikkelaars van KPN TV+ ?

Bij voorbaat dank je wel!

Met vriendelijke groet.

Jasper van KPN
Moderator

Beide topics zijn tegelijkertijd doorgegeven.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 7, 2025

Super!

Dankjewel ​@Jasper van KPN !

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 8, 2025

Wanneer ik zo vrij mag zijn, hierbij hèt antwoord van een medewerker van KPN in een ander Topic :

@Kasper QA TV 

• KPN TV+ App QA/Dev
  • 109 reacties
  • ANTWOORD
  • 1 uur geleden 

Dit probleem heeft momenteel onze hoogste prioriteit bij iOS. Het is inderdaad de combinatie van iOS 18.4 en onze KPN TV+ app op iOS. We zijn hard bezig met een hotfix en komen daar hopelijk deze week nog mee. Tot die tijd voor bij wie het werkt: in de browser naar tv.kpn.com, stream starten en vanuit daar met airplay verbinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Dankje!

iOS 18.4 leek me al de gemene deler van de problemen :)

Jasper van KPN
Moderator

iOS 18.4 lijkt inderdaad de gemene deler te zijn. Niet alleen voor onze app, bij Apple zien we er ook een discussie over: AirPlay is not working after iOS 18.4 update.

Zoals het daar staat zal Apple daar in een volgende versie iets aan doen, het is buiten onze macht in dit geval.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 9, 2025

In dit Topic heb ik de vraag voorgelegd over hoe het kan dat de NPO-app het via AirPlay wel probleemloos doet in mijn situatie.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 10, 2025

Met de nieuwste versie van de KPN TV+ app doet AirPlay het in mijn situatie weer goed, zie dit Topic .

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Ik ga het morgen testen. Zag het niet in de changelog terug dat het aangepakt zou zijn. En volgens de mod lag de bal ook bij Apple toch?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2025

Voer deze update uit: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

Hier werkt het helaas nog steeds alleen als ‘vraag om code’ op ‘elke keer’ staat ipv ‘alleen eerste keer’. In dat laatste geval blijft het spinnertje draaien, en blijft het tv scherm zwart.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 11, 2025

Hier werkt het helaas nog steeds alleen als ‘vraag om code’ op ‘elke keer’ staat ipv ‘alleen eerste keer’. In dat laatste geval blijft het spinnertje draaien, en blijft het tv scherm zwart.

Ach, dat vind ik jammer om te lezen. Aan de andere kant, AirPlay doet het wel in jouw geval bij ‘elke keer’. Wat niet wegneemt dat het niet helemaal is zoals het hoort.

In mijn opstelling werkte voor de huidige versie van de KPN TV+ app AirPlay helemaal niet meer, en ‘code elke keer’ gebruik ik standaard. Ik vind dat zelf niet zo erg.

Jasper van KPN
Moderator

Apple heeft iOS 18.5 uitgebracht, met die update lijkt AirPlay weer te werken. Ik verwacht dat het voor jullie daarmee ook weer werkt! 🙂