Skip to main content

Ik heb sinds kort de KPN TV soundbox alleen kan ik niet switchen tussen multicast en unicast.

Als ik wil switchen tussen multicast en unicast komt er de melding dat ik andere tv ontvangers eerst op unicast moet zetten om op deze tv box multicast te kijken.

Ik heb mijn andere tvbox+ op unicast gezet maar de melding blijft terugkomen daarna de tvsoundbox geüpdate naar de nieuwste versie en daarna een fabriekreset gedaan.

Wie weet wat de mogelijke oplossing is?

Waarom zou je dat willen?

Met Multicast heb je de beste beelden en gaat het signaal niet via standaard internet.

Als je storing met Multicast hebt, is dat meestal de oorzaak van een DVS of een Switch zonder IGMP Snooping of via WIFI met de Experiabox V10.

1. Hoe is de soundbox verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen
  2. Welke KPN modem / router heb je? 

Volgens mij was er vorige week nog een ander topic waarin men niet alle tv ontvangers op multicast kon zetten. Dat moest opgelost worden door een KPN medewerker dacht ik. Ik kan het topic helaas niet meer vinden. De zoekfunctie van dit forum is past veranderd. Het was al prut, nu is die zoekfunctie helemaal bagger. 

Volgens mij was er vorige week nog een ander topic waarin men niet alle tv ontvangers op multicast kon zetten. Dat moest opgelost worden door een KPN medewerker dacht ik. Ik kan het topic helaas niet meer vinden. De zoekfunctie van dit forum is past veranderd. Het was al prut, nu is die zoekfunctie helemaal bagger. 

In dat geval kan ​@mjhouthuizen het beste morgen gratis 0800-0402 bellen.

Wat betreft zoeken, dat gaat vis Google meestal makkelijker en sneller.

Bedoel je deze topic?

Misschien heb je iets aan deze oude topic.

Ik weet wel zeker dat ​@Marlon92 dit topic van ​@Henk2304 bedoeld dinclusief oplossing]

Het is inmiddels gelukt en bedankt voor de reacties.

TV ontvanger 1 is de nieuwe KPN soundbox inmiddels ingesteld op multicast. (Bedraad aangesloten).

TV ontvanger 2 is de DIW7022 stond ingesteld op multicast nu op unicast. (Bedraad aangesloten)

Geen idee waarom allebei de tv ontvangers niet tegelijk op multicast kunnen staan.

Internetverbinding is een XGS-Pon verbinding (4gb/s).

modem is de KPN Box 14

Misschien switch ertussen die wat verstoort cq geen IGMP Snooping ondersteunt? Ik zelf heb de ontvanger via wifi.

Werkt multicast op beide ontvangers wel als je ze beide of één via wifi verbindt?

Geen idee waarom allebei de tv ontvangers niet tegelijk op multicast kunnen staan.

Internetverbinding is een XGS-Pon verbinding (4gb/s).

modem is de KPN Box 14

Heb je ontvanger 2 (of wellicht zelfs beide ontvangers) al eens een fabrieksreset gegeven? Bij mij was dat de oplossing, zoals ​@PeterG hierboven al aanhaalde. 

Goedendag,  Hierbij het zelfde probleem met de soundbox. Als ik deze op multicast wil zetten dan krijg ik ook de melding dat andere ontvangers op op unicast moeten als ik de soundsbox op multicast wil zetten. Maar ik heb geen andere ontvangers..

Modem is een experiabox v10

Via een KPN DVS 1200  powerline zit de soundbox op het modem aangesloten. Als ik hem bedraad via een 100mbps utp kabel aansluit heb ik de zelfde melding. 

Soundbox al een keer in fabriek instellingen gezet maar dat mag niet baten. 

Iemand een idee?

Alvast bedankt. 

Goedemorgen ​@Ironburn , dank voor jouw bericht ook!

Dit kan ik zo ook niet meteen verklaren, zeker omdat het probleem blijft bestaan nadat je de Soundbox terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen en ook de DVS 1200 er al tussenuit hebt gehaald. Daarom zou ik hier ook graag dieper voor je in willen duiken. Zou jij je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanuit daar verder gaan kijken naar een oplossing voor dit probleem. Alvast bedankt en hoor het graag. 

Goedendag,  Hierbij het zelfde probleem met de soundbox. Als ik deze op multicast wil zetten dan krijg ik ook de melding dat andere ontvangers op op unicast moeten als ik de soundsbox op multicast wil zetten. Maar ik heb geen andere ontvangers..

Via een KPN DVS 1200  powerline zit de soundbox op het modem aangesloten. Als ik hem bedraad via een 100mbps utp kabel aansluit heb ik de zelfde melding. 

Iemand een idee?

Alvast bedankt. 

Een powerline is vragen om problemen.

De DVS1200 werkt niet meer perfect op het 230 volt netwerk, door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk.

Eigenlijk is het 230 voltwerk hier ook niet voor gemaakt.

Zit er, als je de UTP kabel ertussen doet, nog iets anders tussen de spundbox en de V10?

Je kan overwegen om de SuperWifi2 te kopen of te huren.

Je hebt er met de Experiabox V10 zo wie zo minimaal 2 nodig.

1 sluit je aan met een UTP kabel op de V10 en de andere in de buurt van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) of de Soundbox

Zie ook hier.

Groene lijn is een UTP kabel;

Iemand een idee?

Alvast bedankt. 

Een powerline is vragen om problemen.

De DVS1200 werkt niet meer perfect op het 230 volt netwerk, door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk.

Eigenlijk is het 230 voltwerk hier ook niet voor gemaakt.

Zit er, als je de UTP kabel ertussen doet, nog iets anders tussen de spundbox en de V10?

Je kan overwegen om de SuperWifi2 te kopen of te huren.

Je hebt er met de Experiabox V10 zo wie zo minimaal 2 nodig.

1 sluit je aan met een UTP kabel op de V10 en de andere in de buurt van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) of de Soundbox

Zie ook hier.

Ik denk niet dit de powerline in dit verhaal het probleem is.

Wat ik al eerder schreef: Als ik de soundbox  via een cat5E utp kabel aansluit, krijg ik de zelfde melding. Of als ik deze aansluit via de WiFi komt ook de zelfde melding tevoorschijn als ik deze op multicast wil zetten. Er moeten andere ontvangers binnen mijn netwerk op unicast gezet worden. Maar ik heb voor de rest geen ontvangers….

Via de Experibox V10 kan je geen multicast via WIFI verzenden.

Via de nieuwste Box12 wel.

Maar welke melding krijg je?

Zit er nog iets tussen de UTP kabel en de V10 KPN router? 

Is het een goede kabel? (geen knikken of zo)

CAT5E kabel is de beste oplossing, vreemd dat je dan dezelfde melding krijg.

Geef hem eens een zachte reset aangesloten met de UTP kabel.

De soundbox opnieuw laten opstarten bedoel ik hiermee.

Ik heb geen soundbox, wel de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt misschien hetzelfde. Hou de kpn toets rechtsboven de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. 

P.S.

Powerlines, zoals ik vermelde, kan je het beste helemaal niet meer gebruiken.

Je kan geluk hebben dat ze werken, maar perfect is het nooit.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt. 

Via de Experibox V10 kan je geen multicast via WIFI verzenden.

Maar het werkt wel prima ​@joop2011 . Hier v10 en TV+ via wifi met multicast + beste kwaliteit.

Hoi ​@Ironburn, bedankt voor het invullen van je profiel!

Ik ben meteen gaan kijken en heb administratief iets aangepast waardoor je nu niet meer tegen dit probleem aan zou moeten lopen. Kun je dit bevestigen?

Hoi ​@Ironburn, bedankt voor het invullen van je profiel!

Ik ben meteen gaan kijken en heb administratief iets aangepast waardoor je nu niet meer tegen dit probleem aan zou moeten lopen. Kun je dit bevestigen?

​@Jan van KPN,

Super bedankt. 

Het werkt als een zonnetje. 

Ook via de Via een KPN DVS 1200  powerline.

Ik kan de soundbox nu multicast zetten. 

Groet, 

Ironburn 

Goedemorgen ​@Ironburn , top om te horen en heel erg graag gedaan! Bedankt ook dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, wordt gewaardeerd. En mocht je in de toekomst weer eens hulp nodig hebben dan weet je ons natuurlijk te vinden :) 

Reageer