Skip to main content

Waarom is het zo moeilijk een klacht in te dienen bij KPN?

Hoi @Roland-1!

 

Een klacht indienen kan via de KPN website. 

Kan ik je anders ergens mee helpen?


Daar gaat het van klacht naar vraag en vervolgens kun je op je knieën op er überhaupt gereageerd gaat worden. Sorry maar ik vind het op dit moment, de laatste 4 maand, echt een puinhoop bij kpn. Maar ik heb ook gelezen dat je hier een klacht in kunt dienen of zelfs per telefoon. 


Telefonisch kan je inderdaad ook een klacht indienen of ik help je via deze weg verder zoals ik al aangaf in mijn vorige bericht 🙂. Waar kan ik je mee helpen?


Ik heb al maanden slechte itv ontvangst, ze zijn hier nu al meerdere keren wezen graven en iedere keer word er een slecht stukje kabel gerepareerd. Ondanks de belofte dat onze buurt verglaast zou worden 5 jaar geleden is dat nog steeds niet gebeurt. Bij de klantenservice word je van kastje naar muur gestuurd, soms heb je geluk en heb je een ervaren iemand aan de telefoon die actie aanstuurd. Ik heb andere telnrs gekregen van klantenservice die me zelfs bij volkerwessels aan liet kloppen. Maar onze itv is nog steeds niet stabiel. Ik vind het schandalig hoe kpn mij behandeld maar mij wel constant de volle pond laat betalen. Ik heb inmiddels 1 x 45 euro korting gekregen. Maar de ontvangst is nog steeds niet goed. Bij wie moet ik zijn zodat er of antwoorden gegeven worden of een oplossing?   


Wat vervelend dat je problemen ervaart met de tv. Gaat het alleen om televisie of ook om internet? Wat zijn de problemen met de tv precies?

Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met de klantenservice. Ben je daar geholpen met het probleem?

 

Wat het glasvezel betreft, ik zie helaas nog geen plannen voor glasvezel terug in ons systeem. 


Vervelend? Sorry maar dit is juist de houding waar ik me mateloos aan irriteer. Er is niemand bij jullie die mijn probleem serieus oppakt. Al 5 jaar zit ik te wachten op de beloofde upgread van het systeem hier. Ik ben maanden soms tot 2 uur op de dag bezig om jullie je product te laten leveren en dit soort reacties maken het er niet beter op. Hoe kan ik iemand bereiken die wel een oplossing kan bieden? Gisteren idd de klantenservice gebeld om mijn oude tv ontvanger uit het systeem laten halen om ontvanger nr 7 te gaan instaleren. Ik hoop oprecht dat er iemand eens een echte actie gaat ondernemen om hier echt een oplossing te bieden. Deze klacht gaat enkel over het vaste netwerk, het mobiele netwerk rammelt  hier ook aan alle kanten en kpn doet weinig maar wij mogen wel honderden euro's aan abbonementsgelden ophoesten en krijgen daar bagger voor terug. Doe er iets aan! Zorg dat ik contact krijg met iemand die echt iets kan regelen.


Volgens mij probeert ze je te helpen hoor….wat een bizarre reactie zeg. 


Ik zie niet zo goed in wat er niet serieus is aan mijn bericht en jouw aanname dat ik je niet serieus wil helpen. Ik snap je frustratie, mijn excuses als jij denkt dat ik je niet serieus neem.

Als je wil dat ik jou help, zal ik moeten weten wat er precies aan de hand is. Je noemt nu alle zaken over hoe je wel of niet geholpen bent, maar niet de exacte problemen waar ik naar gevraagd heb.

Wat zijn de problemen met het vaste netwerk? Welke problemen ervaar je precies met het internet? Welke met de televisie? Naar deze antwoorden ben ik op zoek, zodat ik gericht kan zoeken naar een oplossing.

Ik lees over het laatste contact terug dat de nieuwe tv ontvanger steeds herstart, dit is op het moment een bekend probleem waar KPN aan werkt. Helaas hebben meerdere klanten hier last van.

Ik zie dat er morgen een monteur bij je langskomt voor de problemen met televisie. Hopelijk kan deze de problemen die je ervaart oplossen. Ik raad je dus aan het monteursbezoek af te wachten.

 


Ik ben voor een jaar of 5 geleden terug gekomen bij KPN met de toezegging dat het netwerk bij ons in de buurt dat jaar geupgrade zou worden, helaas de upgrade blijft uit. Ik heb uiteindelijk een dubbele aansluiting aan gevraagd zodat er wel redelijkerwijs 2 tv ontvangers zouden kunnen werken hier in hius.

Onze aansluitkast is de enige in de buurt die niet “verglaast” word/is en met grote regelmaat hebben wij hier storingen. zoals je zelf ook kunt terug zien zijn er al verschillende malen hier grondploegen aan het werk geweest hier in de buurt met het oplappen van een oude kabel en als ik geluk heb kan ik zo maar 6 maand redelijk probleemloos gebruiken van het KPN netwerk, maar dan begint het gedonder weer. En echt aan de inzet van de monteurs ligt het niet maar ik word er wel een beetje zat van om iedere keer weer met problemen geconfronteerd te worden die voortkomen uit een sterk verouderd netwerk hier.

De beloofde upgrade blijft uit. maar de problemen blijven steeds weer terug komen. als je dan ook nog de pech hebt dat je ook mobiel afhankelijk bent van die zelfde KPN en daar op het zelfde moment met een rammelend mobielnetwerk zakt je de moet in de schoenen, een gesprek met de GGD valt 7 keer weg terwijl ik maar angstvallig op de zelfde plek in huis blijf zitten en de huislijn werkt op dat moment niet.

Op dit moment is weer een monteur serieus op zoek naar de storing en gaat nu eerst de storing bij mijn buren aanpakken en dan weer verder met mijn aansluiting, maar waar ik bang voor ben als deze ronde alles weer goed werkt dat ik over 6 maand weer aan de beurt ben en weer van voor af aan kan beginnen.

We zijn nu al een kleine 3 maand weer bezig met onze vaste aansluiting en als we geluk hebben kunnen we een week probleemloos gebruikmaken van het netwerk en dan is het weer mis kunnen we weer met de klanten service gaan bellen en het inmiddels zeer bekende rijtje weer van voor af aan gaan afhandelen. iedere keer word het afgehandeld als een nieuw probleem maar voor ons is het gewoon weer het zelfde probleem.

 

Graag zie ik een oplossing zodat ik de komende jaren even geen storing meer krijg en niet meer weet hoe de klantenservice van de KPN werkt.  ik heb geen idee meer hoeveel uur ik inde laatste 3 maand met de KPN aan de telefoon gehangen heb en hoe vaak ik iemand aan de telefoon heb gehad die gewoon het standaard callcenterlijstje afwerkt waarbij ik de wetenschap heb dat aan het eind vanhet gesprek ik de volgende dag of de zelfde dag weer moet gaan bellen in de hoop dat je dan iemand aan de telefoon krijgt die even door pakt en een oplossing bied.


Ik ben voor een jaar of 5 geleden terug gekomen bij KPN met de toezegging dat het netwerk bij ons in de buurt dat jaar geupgrade zou worden, helaas de upgrade blijft uit. Ik heb uiteindelijk een dubbele aansluiting aan gevraagd zodat er wel redelijkerwijs 2 tv ontvangers zouden kunnen werken hier in hius.

Onze aansluitkast is de enige in de buurt die niet “verglaast” word/is en met grote regelmaat hebben wij hier storingen. zoals je zelf ook kunt terug zien zijn er al verschillende malen hier grondploegen aan het werk geweest hier in de buurt met het oplappen van een oude kabel en als ik geluk heb kan ik zo maar 6 maand redelijk probleemloos gebruiken van het KPN netwerk, maar dan begint het gedonder weer. En echt aan de inzet van de monteurs ligt het niet maar ik word er wel een beetje zat van om iedere keer weer met problemen geconfronteerd te worden die voortkomen uit een sterk verouderd netwerk hier.

De beloofde upgrade blijft uit. maar de problemen blijven steeds weer terug komen. als je dan ook nog de pech hebt dat je ook mobiel afhankelijk bent van die zelfde KPN en daar op het zelfde moment met een rammelend mobielnetwerk zakt je de moet in de schoenen, een gesprek met de GGD valt 7 keer weg terwijl ik maar angstvallig op de zelfde plek in huis blijf zitten en de huislijn werkt op dat moment niet.

Op dit moment is weer een monteur serieus op zoek naar de storing en gaat nu eerst de storing bij mijn buren aanpakken en dan weer verder met mijn aansluiting, maar waar ik bang voor ben als deze ronde alles weer goed werkt dat ik over 6 maand weer aan de beurt ben en weer van voor af aan kan beginnen.

We zijn nu al een kleine 3 maand weer bezig met onze vaste aansluiting en als we geluk hebben kunnen we een week probleemloos gebruikmaken van het netwerk en dan is het weer mis kunnen we weer met de klanten service gaan bellen en het inmiddels zeer bekende rijtje weer van voor af aan gaan afhandelen. iedere keer word het afgehandeld als een nieuw probleem maar voor ons is het gewoon weer het zelfde probleem.

 

Graag zie ik een oplossing zodat ik de komende jaren even geen storing meer krijg en niet meer weet hoe de klantenservice van de KPN werkt.  ik heb geen idee meer hoeveel uur ik inde laatste 3 maand met de KPN aan de telefoon gehangen heb en hoe vaak ik iemand aan de telefoon heb gehad die gewoon het standaard callcenterlijstje afwerkt waarbij ik de wetenschap heb dat aan het eind vanhet gesprek ik de volgende dag of de zelfde dag weer moet gaan bellen in de hoop dat je dan iemand aan de telefoon krijgt die even door pakt en een oplossing bied.

Hoi Roland, ik neem het stokje even over van @Marguaritha. De klacht die je hebt bestaat dus eigenlijk 2 hoofdzaken: een broodnodige upgrade van de infrastructuur zodat je een hogere (/betrouwbaardere) internetsnelheid haalt, en gewoonweg de huidige storingen die blijkbaar om de zoveel tijd weer terugkomen..

Wat betreft de upgrade kunnen we helaas niets doen. KPN Netwerk NL gaat daar over, en is een apart onderdeel van KPN (netwerkbeheerder). Het enige wat ik hierin kan adviseren is om je in te schrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven. Niet echt een zaligmakend antwoord, maar dat is niet anders.

De storingen die je constant weer hebt is natuurlijk totaal niet de bedoeling, en dat je daar wel klaar mee bent is niet meer dan logisch. Dat moet serieus worden genomen en als ik bij jou gegevens kijken dan wordt dat volgens mij ook gedaan. Ik zie dat het incident nog altijd loopt en dat er 20-11 wederom een afspraak staat. Garanties geven dat het na deze keer voor altijd is opgelost durf ik echter niet te geven. Ik neem aan dat ze de vorige ook dachten dat het daadwerkelijk opgelost was. Ik hoop het natuurlijk wel. Ik ben benieuwd naar de voortgang.


hallo Paul,

 

Wat betreft de upgrade kunnen we helaas niets doen. KPN Netwerk NL gaat daar over, en is een apart onderdeel van KPN (netwerkbeheerder). Het enige wat ik hierin kan adviseren is om je in te schrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven. Niet echt een zaligmakend antwoord, maar dat is niet anders.

 

Sorry dat ik dit zeg maar dit is een dooddoener eerste klas, voor mij is er maar 1 KPN en als ik iets bestel bij KPN is de verkoper in kwestie een vertegenwoordiger voor alle diensten die ik op dat moment bij KPN bestel. Dat maakt heel KPN betrokken bij mijn koop. 

 

Idd is er weer actie, dit heeft wel veel telefoontjes gekost maar er word weer wat gedaan idd, maar voorop blijft staan dat ik weer klant geworden ben met de beloofde upgrade in het vooruitzicht, er is op dit moment niemand die mij kan uitleggen dat 5 jaar naar de belofte onze kast als enige nog niet verglaast is.

 

En ik meen het oprecht dat het verschuilen achter verschillende werk bv's voor mij totaal geen verschil maakt, ik ben klant bij KPN ik heb mijn producten gekocht bij KPN, zelfs het onderscheid tussen KPN vast en mobiel is voor mij niet van belang want ik koop deze diensten op de zelfde plek.

 

Ik mag dan toch ook van KPN antwoorden verwachten lijkt mij.

 

Roland


 

 

Sorry dat ik dit zeg maar dit is een dooddoener eerste klas, voor mij is er maar 1 KPN en als ik iets bestel bij KPN is de verkoper in kwestie een vertegenwoordiger voor alle diensten die ik op dat moment bij KPN bestel. Dat maakt heel KPN betrokken bij mijn koop. 

 

 

Dus als u bij de Etos tandpasta koopt en die is niet goed dan denkt u dat u kunt klagen bij de Gall en Gall omdat het allemaal Ahold is? Bijzondere gedachtegang.


Nee als je bij etos tandpasta haalt en die is niet goed dat die dan zegt wij kopen die bij ah dus daar moet je klacht heen 


Maar dat is bij jou niet zo. Je hebt zaken gedaan met kpn de provider. En die vertelt jou dat er geen upgrade komt. En ze geven je het advies je in te schrijven voor de nieuwsbrief van netwerk. Overigens snap ik wil dat je vreselijk baalt hoor. Het is gewon waardeloos als het allemaal niet werkt. is er geen alternatief?


KPN de verkoper heeft upgrade beloofd binnen het jaar, nu zegt KPN klantenservice dat KPN netwerk dit niet gaat leveren. Wat snap ik nu niet? Of snap jij het verkeerd?


Dan heeft de KPN verkoper u niet goed voorgelicht. Dag zal KPN dan intern kunnen bespreken maar u bent er nu niet mee geholpen. Misschien kunt u met een medewerker van dit forum verder nu de energie richten op het oplossen van de problemen die er zijn.


Ik heb me eerdere bericht wat aangepast. De verkoper had natuurlijk nooit zoiets kunnen zeggen want die weet het ook helemaal niet. De situatie is nu ook anders dan 5 jaar geleden. Kpn zet nu helemaal in op glasvezel. Door corona gaan planningen natuurlijk ook helemaal onderuit. Als er een kabelboer in jouw buurt zit kan je beter overstappen want wachten op een upgrade is zoiets als wachten op de hoofdprijs in de loterij.


Zelfs de klantenservice heeft medio 2015 dit per mail bevestigd, de upgrade zou voor eind 2015 gebeurt zijn. Alle kasten in onze wijk zijn verglaast op 1 na. Ik vraag om een stabiele verbinding zodat we op normale manier tv kunnen kijken en ook nog wat internet hebben. Dat is teveel gevraagd? Waarom gaat KPN nu intern de schuld verwijzen daar heb ik als klant niets aan en daarom zeg ik ook dat die opmerking een dooddoener is.


Ik heb me eerdere bericht wat aangepast. De verkoper had natuurlijk nooit zoiets kunnen zeggen want die weet het ook helemaal niet. De situatie is nu ook anders dan 5 jaar geleden. Kpn zet nu helemaal in op glasvezel. Door corona gaan planningen natuurlijk ook helemaal onderuit. Als er een kabelboer in jouw buurt zit kan je beter overstappen want wachten op een upgrade is zoiets als wachten op de hoofdprijs in de loterij.

Verkopers hadden lijsten met opleverdata voor upgrades, dat heeft deze verkoper me laten zien op zijn scherm.


Hoi. Het zal ongetwijfeld als een dooddoener voelen, maar dat maakt het niet minder waar. De upgrades zijn altijd al aan wijzigingen onderhevig, maar hoe dat in dit specifiek geval is gegaan kan ik niet nagaan. Mijn excuses dat je niet goed bent geïnformeerd in ieder geval. 

Een stabiele lijn is zeker niet te veel gevraagd, en daarom staan er zo vaak monteurs op de stoep. Dat zou idealiter natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar we doen ons best om dit op te lossen. Het zijn echter wel 2 losstaande zaken: de storingen, en de upgrade.


Reageer