Skip to main content

Hallo.

 

Ik ondervind toch best wel een irritant probleem met de onze nieuwe decoder.

Tijdens zappen valt het geluid weg.

Dus beter gezegd overschakelen van Ned 1 met geluid naar Ned 2 dan ff geen geluid of helemaal geen geluid.

Heen en weer zappen tussen de zenders dan wel weer geluid .

Vind het best wel irritant.

kpn box aangesloten op de tv met HDMI 2.1 kabel en dat was geen goedkope kabel,zou het om de beruchte Handshake gaan?

Dan zoek ik het niet in de HDMI kabel die is door een expert aangeraden voor de box en de tv.

Iemand een idee hoe op te lossen?

Zijn kinderziektes,  komt wel goed op den duur, snap wel dat het irritant is.


Met de oude Arris nooit problemen gehad tot dat er een update kwam precies hetzelfde als wat ik net beschreef.

Is alleen op te lossen door een optische kabel aan te sluiten werd toen aangeraden.

Hopelijk hoeft dat nu niet want de TV is niet echt goed te benaderen om er even een kabeltje bij te prikken.

Ik denk zelf dat wanneer ik 0800 0402 bel en hetzelfde beschrijf zoals nu dan denk ik dat ze zeggen een optische kabel lost dit probleem op meneer.


Een optische kabel kan nooit de oplossing zijn als je ook gebruik wil maken van Dolby Atmos (en andere object-based audio formaten)


Het maakt bij mij wel uit of de decoder op multi cast of uni cast staat.

Multicast is ruk zal ik maar zeggen,slecht geluid e.d.

Unicast is voor als nog bij ons de beste optie.

Geen glasvezel maar bounded pair koper.

65 MB


Hi @Hassie, goed dat je het navraagt!

Dit is inderdaad een van de bekende bevindingen van KPN TV+. Er wordt gewerkt aan de oplossing. Je kunt de voortgang in onderstaand topic in de gaten houden:

 


Hi Alexandra,

Is al duidelijk wanneer dit issue is opgelost?

Aangezien ik na de overstap van Ziggo naar KPN incl de nieuwe box toch best teleurgesteld ben.

Los van de flinke vertraging tijdens het zappen, zou het gelijktijdig inladen van geluid toch geen issue moeten zijn? 
 

Nu vaak (eigenlijk altijd bij zappen) soms 10-20 seconden wachten op geluid. 
 

thanks,

remco 


@RemcoDor Hi Remco, voor de specifieke issues die je in de bekende bevindingen ziet staan, kan je dat topic in de gaten houden. Zo gauw er nieuws over is, delen we het daar. Loop je tegen andere (specifiekere) dingen aan, maak dan een eigen topic aan en beschrijf zo precies mogelijk wat je ervaart. Op die manier kunnen wij (en andere forumgebruikers) het beste met je mee denken en je naar een oplossing helpen.