Skip to main content

Ik heb regelmatig een foutmelding als ik Netflix (4K) probeer af te spelen via mijn Denon AVR. Het is niet te voorspellen wanneer dit wel of niet lukt. 

Als ik HDCP 1.4 in de instellingen dan gaat het wel op HD(1080p) resolutie maar met HDCP 2.3 (4K) bijna nooit (maar af en toe ook wel). Alle kabels al vervangen maar probleem blijft. 

 

Foutmelding is tvq-pm-100 (5.2.100)

 

Beste @AWI

Krijg je deze foutmelding in de app van Netflix te zien? Zo ja dan moet je bij Netflix zijn. Heb je hier een screenshot van?


Hoi  Dennis,

 

Het gaat specifiek om Netflix via KPN HD box. Direct op de TV of op dezelfde AVR ingang via een Chromecast (4k) is er niets aan de hand. Doorverwijzen naar Netflix helpt dan niet zo veel (kastje ↔️ muur). Ik verwacht dat de ‘Netflix’ functie van de KPN box door KPN wordt verzorgd. 


Hey @AWI, welkom! Extra vraagje: als je de Netflix app op de ontvanger gebruikt zonder dat de Denon is aangesloten, werkt het dan wel? En kun je nog het typenummer geven van je AVR? 


HDCP 2.2 via een versterker wordt niet ondersteund.

Sluit dan de ontvanger direct aan op de televisie. En voor het (hoogwaardige) geluid de TV met HDMI ARC verbinden met de geluidsinstallatie.

Dit is de enig juiste volgorde.

 

Direct op de TV of op dezelfde AVR ingang via een Chromecast (4k) is er niets aan de hand.

Waarom gebruik je dat dan niet? Ik gebruik ook de (veel betere) app in mijn televisie.

 

Ik verwacht dat de ‘Netflix’ functie van de KPN box door KPN wordt verzorgd. 

Nope. De app is door Netflix geleverd en maakt ook daarvan gebruik. Het Netflix abonnement is bij Netflix en niet bij KPN.


Hey @AWI, welkom! Extra vraagje: als je de Netflix app op de ontvanger gebruikt zonder dat de Denon is aangesloten, werkt het dan wel? En kun je nog het typenummer geven van je AVR? 

De versterker is een Denon AVC-X4700. Als het signaal niet via de versterker gaat zijn er vooralsnog geen problemen.  


 

HDCP 2.2 via een versterker wordt niet ondersteund.

 

Door wie? HDCP 2.2 als protocol standaard heeft hier geen beperkingen.

Sluit dan de ontvanger direct aan op de televisie. En voor het (hoogwaardige) geluid de TV met HDMI ARC verbinden met de geluidsinstallatie.

Dit is de enig juiste volgorde.

Voor wie? De versterker is gemaakt voor het doorgeven van HDMI signalen en het schakelen hiertussen.

Direct op de TV of op dezelfde AVR ingang via een Chromecast (4k) is er niets aan de hand.

Waarom gebruik je dat dan niet? Ik gebruik ook de (veel betere) app in mijn televisie.

Omdat ik niet een extra chromecast (met weer een afstandsbediening)  aan wil sluiten. Op de momenten dat het wel werkt (~20%) is er overigens niet mis met Netflix door de KPN box. Geluid is keurig volgens de standaard. 

Ik verwacht dat de ‘Netflix’ functie van de KPN box door KPN wordt verzorgd. 

Nope. De app is door Netflix geleverd en maakt ook daarvan gebruik. Het Netflix abonnement is bij Netflix en niet bij KPN.

Ik spreek een leverancier aan op het geleverde product waarbij Netflix wordt meegeleverd (https://www.kpn.com/televisie/netflix.htm). Ik koop dat product/ de dienst als onderdeel van een overeenkomst bij KPN. KPN is dan de aangewezen partij om aan te kloppen bij Netflix als nodig.


Ik koop dat product/ de dienst als onderdeel van een overeenkomst bij KPN. KPN is dan de aangewezen partij om aan te kloppen bij Netflix als nodig.

Je hebt je Netflix abonnement bij Netflix. Ook al betaal je die via je KPN rekening.

 

PeterG schrijft: HDCP 2.2 via een versterker wordt niet ondersteund.

Ben hier al jaren op het forum. En heb al zo vaak gemerkt dat het met HDMI via een versterker niet (goed) werkt met de KPN 4k-ontvanger dat ik dat wel zo stel.

Ikzelf zou het ook áltijd zo aansluiten: Ontvanger direct met TV (HDMI) en TV dan weer met versterker (HDMI ARC). En apart optisch of analoog van ontvanger naar versterker voor radio luisteren.


Ik koop dat product/ de dienst als onderdeel van een overeenkomst bij KPN. KPN is dan de aangewezen partij om aan te kloppen bij Netflix als nodig.

Je hebt je Netflix abonnement bij Netflix. Ook al betaal je die via je KPN rekening.

Klopt,  maar die verwijzen net zo makkelijk door naar KPN omdat die de ontvanger levert.  Die heb ik van KPN gekocht (geleend ;-) met Netflix mogelijkheid (zelfs zo'n knop op de afstandsbediening). Als je ergens mee adverteert dan moet je ook zorgen dat het werkt.  Het zou raar zijn als KPN in z'n advertentie toevoegt “met kans dat het werkt”.

 

PeterG schrijft: HDCP 2.2 via een versterker wordt niet ondersteund.

Ben hier al jaren op het forum. En heb al zo vaak gemerkt dat het met HDMI via een versterker niet (goed) werkt met de KPN 4k-ontvanger dat ik dat wel zo stel.

Ikzelf zou het ook áltijd zo aansluiten: Ontvanger direct met TV (HDMI) en TV dan weer met versterker (HDMI ARC). En apart optisch of analoog van ontvanger naar versterker voor radio luisteren.

Ok dank. Op basis van jouw observatie blijkt dat het niet vaak niet werkt. M.i. is het dan tijd om een dergelijk probleem van een degelijke oplossing te voorzien. Niet iedereen proefondervindelijk laten leren leven met dergelijke mankementen.


Helaas werkt de Netflix app in de kpn (:wink: ) decoder baggerslecht. Valt hier (Arris 2952) bijna consequent uit als je een video start en dan ben je ook uitgelogd! Waardeloos.
Ook bij mijn moeder werkt die app eigenlijk gewoon niet. Zij heeft een Arcadyan 2260.

Gebruik nu sinds half oktober dus de app in mijn smart-tv. Einde ergernissen en gewoon relaxed Netflix gebruiken. Heerlijk. Dito voor Youtube.
In de slaapkamer sinds kort een Chromecast gekocht. (TV te oud voor de smart apps en decoder daar is digitenne)

Hopelijk gaan die apps in de KPN doos een keertje goed werken.

 

En ook dat het met HDMI doorlus via een versterker eens wél gewoon werkt. Met een HD-ontvanger (2952 / 2262) werkt het namelijk wel. Maar die zijn ook HDCP 1.4.

Ik heb nog een aardig artikel gevonden over HDCP (kunnen geen rechten aan ontleend zullen we maar zeggen)


Helaas werkt de Netflix app in de kpn (:wink: ) decoder baggerslecht. Valt hier (Arris 2952) bijna consequent uit als je een video start en dan ben je ook uitgelogd! Waardeloos.
Ook bij mijn moeder werkt die app eigenlijk gewoon niet. Zij heeft een Arcadyan 2260.

Jammer te horen dat dit je ervaring is, Peter. Maar ik zou gebaseerd op dat als persoonlijke ervaring niet de app in z'n geheel afschrijven. Net als met veel meldingen die gedaan worden, bij de meeste mensen werkt hij prima. Net als overige apps, trouwens (wat ook mijn ervaring is). 

 

Maar, terug naar waar het om gaat. De ontvanger an sich werkt met de meeste grote merken prima samen. Echter, de Netflix app is er wel een die wij vanuit Netflix krijgen. En die vervolgens door ons in de ontvanger software wordt ingebouwd. De app en de ontvanger is dan over het algemeen geen probleem. Maar dan voeg je apparaten van derden toe. Eerst de tv al en dan dus nog een Denon in dit geval erbij. Zodra er een extra apparaat in de mix komt voegt dat ook een extra complicatie toe. Waardoor dus rare dingen kunnen optreden. En dat ook dingen zijn die we niet altijd kunnen oplossen. Ik ga het even navragen, maar ik kan dus geen oplossing beloven.