Skip to main content

Wij hebben nu 3 maanden de nieuwe tv ontvangers en bijna elke dag wel problemen met beeld en geluid. Meerdere malen gebeld met de KPN maar nog steeds geen oplossing.

 

Admin: afgesplitst van verzameltopic en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

hierbij wil ik graag een klacht indienen omtrent het gebruik van KPN tv+.

3 maanden geleden is ons abonnement gewijzigd naar een KPN+ abonnement.

elke telefoon gesprek het zelfde probleem bekend werken aan updates.

al 3 maanden ergenis!

 

terug kijken beeld loopt vast geluid valt weg. alles ontzettend traag.

en nog steeds geen antwoord vanuit de KPN.

 

 

 


Heb je alleen problemen met terugkijken of opnames?


Beide geeft problemen zeker als je voor/achteruit gaat.


Het is zeker waar dat er nog wat problemen zijn met terugkijken, waaronder opnames natuurlijk ook vallen. Dat verkeer gaat ook over vlan6 terwijl live tv over vlan4 gaat. Ook de beeld- en geluidskwaliteit loopt achter op live tv kijken (fors lagere bitrate). Ik heb er vertrouwen in dat KPN dit de komende tijd gaat repareren, het is nu eenmaal een relatief nieuwe dienst.

Begrijp ik het goed dat live tv kijken probleemloos gaat? Hoe is tv+ aangesloten? Bedraad? Modem?


Ook dat gaat niet vlekkeloos de tv+ is direct aangesloten op het modem bedraad. Vind het alleen erg jammer dat het al ruim 3 maanden  duurt. Begrijp dat het relatief nieuw is maar als je iets nieuws op de markt zet met zo veel kinderziektes is het erg onprofessioneel. 


Ook dat gaat niet vlekkeloos de tv+ is direct aangesloten op het modem bedraad. Vind het alleen erg jammer dat het al ruim 3 maanden  duurt. Begrijp dat het relatief nieuw is maar als je iets nieuws op de markt zet met zo veel kinderziektes is het erg onprofessioneel. 

Vanuit jouw perspectief is dat begrijpelijk. Het vreemde is dat er ook klanten zijn die, in ieder geval technisch, geen probleem ervaren. Ik ben zo’n klant. Er zijn wel wat vermoedens waarom de een minder problemen ervaart dan de ander. Maar helemaal duidelijk is het nog niet.

Is de modem een Box12? Is de afstand tussen de modem en TV+ erg groot? Type UTP kabel? Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel?


@AlexCorina Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je nog problemen hebt met het kijken van TV+. 

Heb je deze problemen inderdaad alleen met opnames en terugkijken? 

Of ook met bijvoorbeeld live tv kijken? 

En je geeft aan dat de TV+ ontvanger direct is aangesloten op het modem.

Is er ook nog andere apparatuur in het netwerk? Bijvoorbeeld een switch?