Skip to main content
Vraag

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 861 reacties
  • 39605 keer bekeken

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

861 reacties

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • December 13, 2023

Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Ik vraag me dat al jaren af. Zou hét ideale apparaat zijn om alles op te bekijken. Nu al kijk ik alle streamingdiensten het liefst via onze AppleTV 4K. Kwaliteitsverschil (beeld, geluid en stream) met de KPN TV+ box is te groot. Bij de lancering van KPN TV+ heb ik heel even gedacht “misschien kan dan de AppleTV de deur uit….” maar dat gaat niet gebeuren!!

Ben benieuwd naar de reden waarom de TV app niet voor de AppleTV beschikbaar is/komt (of waarom dat zo lang moet duren).  

Hoi @KarenenRobertenMees 

Er zit inderdaad een groot kwaliteitsverschil tussen de KPN+ TV ontvanger en de Apple TV 4K.
De beelden zijn loep zuiver en heel helder, en het menu van de Apple TV 4K werkt vele malen gemakkelijker (en is ook overzichtelijker) dan de KPN+ TV Ontvanger.

Ook wordt de internetsnelheid niet afgeknepen op 100 Mbit/s zoals op de KPN+ TV Ontvanger, maar kan de Apple TV 4K gewoon de snelheid tot 1 Gbit/s aan, al moet ik wel heel eerlijk zijn dat je die snelheid in de praktijk niet nodig hebt.

Nu ik het verschil qua kwaliteit zo duidelijk is geworden voor mij, ga ik niet meer terug naar een TV decoder van een provider, maar zal vanaf nu alles via mijn Apple TV 4K gaan lopen.

Maar omdat KPN nog steeds niet de KPN TV app heeft gelanceerd voor Apple TV 4K, ben ik voor alleen de televisie overgestapt naar NLZiet.
Maar het liefst had ik bij KPN gebleven met televisie, omdat het zenderpakket uitgebreider is.

Dus ik ben net zoals jouw erg benieuwd waarom KPN nog steeds niet de KPN TV app voor Apple TV 4K heeft gelanceerd.
Want KPN moet ook de Apple gebruikers tevreden houden, en zich dus niet alleen gaat focussen op Android alleen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • December 7, 2023

Ik vraag me dat al jaren af. Zou hét ideale apparaat zijn om alles op te bekijken. Nu al kijk ik alle streamingdiensten het liefst via onze AppleTV 4K. Kwaliteitsverschil (beeld, geluid en stream) met de KPN TV+ box is te groot. Bij de lancering van KPN TV+ heb ik heel even gedacht “misschien kan dan de AppleTV de deur uit….” maar dat gaat niet gebeuren!!

Ben benieuwd naar de reden waarom de TV app niet voor de AppleTV beschikbaar is/komt (of waarom dat zo lang moet duren).  

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

Beste @Paul_ 

Hartelijk dank dat je even de tijd hebt genomen, om namens het moderatie team een reactie te geven binnen mij geopende topic, dat waardeer ik ten zeerste.

Het is ook duidelijk, dat het binnen KPN een duidelijke wens is, om ook voor de Apple TV gebruikers een KPN TV+ app te gaan ontwikkelen, en die vervolgens ook uit te gaan brengen.

Daarom is het ook zeer plezierig 😊 om te vernemen, dat de de KPN TV+ app ook beschikbaar gaat komen voor Apple TV, maar dat daar nog geen datum aan gekoppeld kan worden.
Vanuit mijn kant, als auteur van deze topic, heb ik ook geen vervolgvragen meer aan je, maar wacht gewoon rustig af totdat het moment dat je gaat zeggen, de KPN TV+ app gaat nu live voor Apple TV!

Ik heb daarom jouw reactie is antwoord bestempeld!
Nogmaals hartelijk dank voor je reactie, en het brengen van ook nog een goed 👍🏻 nieuws.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Op TotaalTV (Bron) staat ook de volgende reactie van een lezer op het nieuwsbericht:

• Chrizziey

29-11-2025 20:54 uur

KPN stond altijd bekend als de provider die vooruitstrevend was. Tegenwoordig is het allemaal oude zooi en het is van de zotte dat de klant wens nooit uitgevoerd wordt. Het lukt ze inmiddels nog steeds niet om na 10 maand een app voor een enkel tv merk te lanceren. Bij mij gaat KPN TV eruit en ik ga over op NLZiet, lang genoeg een worst voorgehouden, maar komende 5 jaar hoeven kpn klanten geen app te verwachten.

Ben het ook volledig eens met deze reageerder, en met mij vast nog vele binnen mijn topic.
Ik heb inmiddels deelgenomen aan een goede actie van NLZiet, waardoor ik het aankomende jaar in één keer heb betaald, en geheel 2026 via NLZiet naar de televisie zenders ga kijken via mijn Apple TV 4K.

Dit heeft KPN volledig aan zichzelf te danken, dat klanten met een Apple TV 4K overstappen naar NLZiet, omdat zei het wachten op de KPN TV+ app voor Apple TV 4K zat zijn geworden, of KPN daarin simpelweg niet meer geloven.

Het KPN TV+ Team zou eens goed in de spiegel naar hun zelf moeten gaan kijken, en de vraag moeten stellen: “Waarom heeft KPN nog steeds geen KPN TV+ App voor klanten met een Apple TV 4K in huis”??

Weet 100% zeker dat ze daar géén enkel goed antwoord op kunnen geven!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 5, 2026

De beeldkwaliteit is daarheen beter dan de unicast streams van kpn. Maar de multicast streams van kp zijn weer mooier.

Ik heb ze naast elkaar gebruikt en NLZiet won ter aller tijden. Het komt ook omdat de KPN box een wazige bende was op mijn LG OLED op 4K resolutie. De Apple TV had hier 0 last van. 

Maar het lijkt mij niet dat men heel graag een arsenaal aan ontvangers onder zn tv wil laten staan, dus vandaar is de keuze gevallen op enkel de Apple TV, die kwam in alle gevallen ruim als beste uit de test. 

• Topper
  • July 27, 2026

Hoi ​@Berteman 

Het is momenteel niet echt duidelijk welke weg het TV Team van KPN bewandeld, er is een roadmap maar of deze op een bepaalde volgorde wordt afgelopen is volstrekt onduidelijk.

Er wordt inderdaad al lange tijd van alles toegezegd en beloofd, maar wordt het niet in de praktijk gebracht, zoals de update van Android TV 14 naar beide boxen van KPN.

Maar wie weet, laat KPN ons eens onverwachts verrassen.
En is er voor de Kerst 2026 eindelijk de langverwachte KPN TV+ App voor Apple TV 4K, maar veel hoop heb ik daar niet in, dus vandaar de bekende slag om de arm.

Er was een tijd dat de vraag op deze community heel eenvoudig was:

“Wanneer komt de KPN TV+ app voor Apple TV?”

Diezelfde vraag zie ik inmiddels al jaren terugkomen. Steeds weer openen nieuwe gebruikers een onderwerp, steeds weer sluiten anderen zich daarbij aan. Niet omdat ze ontevreden zijn over KPN als provider, maar omdat ze hun televisie het liefst via Apple TV gebruiken en hopen dat KPN daarin meegroeit.

Wat mij opvalt, is dat het gesprek langzaam is veranderd.

In het begin ging het vooral over nieuwsgierigheid. Mensen wilden weten of de app eraan kwam. Daarna volgde begrip: software ontwikkelen kost nu eenmaal tijd. Maar naarmate de jaren verstreken, verschoof het sentiment. De vraag werd niet langer óf de app zou komen, maar waarom het zo lang duurt en welke prioriteit Apple TV eigenlijk binnen KPN heeft.

Tegelijkertijd veranderde ook de markt. Concurrenten als Ziggo GO, Odido, NLZIET en Canal+ bieden inmiddels allemaal een native Apple TV-app. Daardoor wordt de vergelijking steeds vaker gemaakt en groeit de verwachting dat KPN uiteindelijk dezelfde stap zal zetten.

Wat ik bijzonder vind, is dat de meeste reacties hier niet eens heel negatief zijn. Veel forumleden geven juist aan dat ze graag klant willen blijven. Hun grootste frustratie lijkt niet het ontbreken van de app zelf, maar het ontbreken van duidelijkheid over de voortgang. Antwoorden als “het staat op de roadmap” zijn vriendelijk en correct, maar laten veel ruimte voor interpretatie. Daardoor blijven dezelfde vragen terugkomen.

Misschien zit daar wel de grootste kans voor KPN.

Zelfs zonder een releasedatum zou een periodieke update over de voortgang, de prioriteiten of de technische uitdagingen al veel duidelijkheid kunnen geven. Transparantie schept verwachtingen, voorkomt speculatie en laat zien dat de signalen uit deze community daadwerkelijk worden gehoord.

Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Herkennen jullie deze ontwikkeling in het sentiment? Of kijken jullie er heel anders naar?

wjb
Wijsgeer
  • December 8, 2023

Bertemans schreef:

Persoonlijk zou ik wel voelen voor een TV-only abonnement. Dus geen ontvangers meer maar app-only, via een Smart TV, Android device of de Apple TV. En is ook echt groen. Er hoeven geen tv-ontvangers te worden geproduceerd, de halve wereld worden overgevlogen en heen-en-weer te worden gestuurd.

Ik hoop echt dat je begrijpt dat unicast distributie ten koste gaat van de beeldkwaliteit of anders zal leiden tot een (aanzienlijke) stijging van de kosten voor de distributie van TV streams omdat dan de capaciteit van het netwerk en de servers behoorlijk uitgebreid zal moeten worden.

Ik ben dan ook absoluut geen voorstander van unicast distributie en dat is iets waar je wel naar toe zou gaan met een "app-only" abonnement. Nee, ik snap heel goed dat KPN bewust de beeldkwaliteit van unicast distributie (waar alle apps gebruik van maken) lager houdt en de smart-TV app positioneert als oplossing  voor een tweede televisie. KPN wil graag voorkomen dat live televisie kijken op de primaire televisie ook in unicast gebeurt en zal dus absoluut het gebruik van een TV ontvanger blijven promoten. Het zal mij ook niets verbazen als vroeg of laat de unicast optie op de TV+ Box niet meer beschikbaar zal zijn en dat de TV+ Box per definitie voor multicast zal kiezen als het thuisnetwerk dat ondersteunt.

Het gaat mij echt niet om het blokkeren van het ontwikkelen van een smart-TV App voor Apple TV maar realiseer je je wel dat er nog voor geen enkele andere mediabox een smart-TV app ontwikkeld is, ook niet voor de Nvidia Shield, Nokia 8000/8010 of Chromecast Google TV. Het feit dat de smart-TV app op die apparaten beschikbaar is is "collateral damage" en komt doordat die apparaten nu eenmaal op hetzelfde OS draaien als de Sony en Philips televisie waar die app voor ontwikkeld is.

Daarnaast zou ik graag willen waken voor het te gemakkelijk ophemelen van het gebruik van apps, wetende dat de geleverde beeldkwaliteit bij lineaire televisie daarbij echt achteruit zal gaan. Bij Odido lijkt die trend al ingezet, laten we alsjeblieft voorkomen dat KPN die trend ook volgt. Helaas riekt het daar wel naar immers KPN lijkt al te hebben aangegeven dat opnames van de Nederlandse publieke en commerciële zenders op de TV+ Box niet in de beste HD kwaliteit (14,2Mbps) maar alleen in de gewone HD kwaliteit (7,2Mbps) beschikbaar zullen blijven. Een eerste stap in een neerwaartse spiraal die ik graag hoop te doorbreken.

• Deelnemer
  • May 30, 2024

@Michiel.uit.Arhem

Voor mij was de prijsverhoging van NL ZIET het laatste zetje om toch ook voor KPN TV te kiezen.. het verschil is slechts €2,50 per maand wat ik nu meer betaal.. maar ik heb wel meer zenders en zie zelf vrij weinig kwaliteitsverschil t.o.v. NL Ziet, nu ik cast vanaf mijn iPhone naar de Apple TV. (en zo vaak wissel ik nou ook niet van zender als ik geen streamingdienst kijk, zodat ik vaak maar 1x de zender naar keuze op de telefoon aan moet zetten en voor de rest mijn telefoon niet meer aanraak, heb er dus op dit moment weinig last van dat ik niet via mijn Apple Remote de zender kan wijzigen).

Wellicht wordt ons geduld (snel) beloond met een mooie app, zodat ik niet meer hoef te casten en anderen wellicht ook overstag gaan om ook voor KPN TV te kiezen.

Al zou het wel “aardig” zijn als KPN het TV abonnement dan aanpast, zodat je het ook zonder TV ontvanger kan afnemen. (nu is dat niet mogelijk als je live tv zenders wil) Ik heb immers een Apple TV dus geen TV ontvanger nodig als KPN een app voor de Apple TV lanceert.

We zullen zien...

Ik ben al ruim 25 jaar naar volle tevredenheid KPN klant, uiteraard sinds enkele jaren ook glasvezel, en ben sinds kort dus weer compleet (met TV erbij).

Zou toch wel mooi zijn als KPN het met de eigen app geschikt voor de Apple TV gaat redden voordat het EK begint, zullen velen vast blij mee zijn :-)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Apple is gewoon beter. 

Schei toch uit met dat fanboy gedrag. Zet die oogkleppen af en doe normaal. 

Niet reageren is ook een keuze, ​@Marlon92

Prima natuurlijk dat de discussie gaande blijft, maar graag de sfeer een beetje leuk houden allen. 💐

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • June 19, 2025

Kunnen we het nu weer gewoon over de (niet) komende Apple TV app hebben? Het is namelijk helemaal niet relevant of KPN op basis van veiligheid een tv app voor apple tv moet maken.

• Deelnemer
  • July 28, 2025

Het eerste bericht is van een jaar geleden, en het laatste berichtje van een maand geleden.

Ik had een goed beeld van KPN, hip IT-telecombedrijf dat snel meegaat in zn tijd. Daar is weinig van overgebleven, ik moet nu denken aan het oude stoffige bedrijf met (KPN)PTT-cellen (degene die niet weten wat het is zie foto)

Ik ben een nieuwe (en als het zo doorgaat snel een oude) klant.

Ik heb het verkeerde glasvezelkastje opgestuurd gekregen, vervolgens is er een afspraak ingepland met een monteur. Deze kwam niet opdagen waardoor ik het hele weekend geen internet had, voelde me ff in de pre-historie. 

Vandaag is de monteur gekomen en heeft het kastje geinstalleerd. Ik denk nou mooi kan ik KPN TV App installeren op de APPLE TV… nee die bestaat niet.. THATS CRAZY!! Zo houd je klanten niet lang binnen, het voelt voor mij alsof KPN een groot log stoffig en roestig bedrijf is, net zoals het plaatje hieronder. Customer Journey van KPN in een plaatje:

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 8, 2023

Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.

Dat vind jij, maar er zijn er velen die een andere mening toebedeeld zijn.

Bron

Bron

Hoi @wjb 

Dat zal altijd zo blijven ben ik bang.
Je hebt een groep die Android TV / Google TV als beste beschouwen, en een groep die alleen maar voor de producten van Apple willen gaan, en dat juist de beste vinden.

In het rood gemarkeerde gedeelte, staat wel duidelijk dat het kijken van films en series een excellente beeldkwaliteit heeft op de Apple TV 4K, plus een zeer overzichtelijke interface.

De prijs van Apple TV 4K is uiteraard een flink stuk duurder, maar daar krijg je dan wel hoge kwaliteit voor terug.
Google Chromecast is daarom ook voor veel mensen een prima en goed alternatief, ook omdat de prijs hiervan een flink stuk lager ligt, in vergelijking met Apple TV.

Vandaar dat KPN beide groepen (Android en Apple) moet bedienen, door de KPN TV app voor beide systemen aan te bieden, en dus niet voor de één wel en de ander niet!
Dat is simpelweg ook niet eerlijk.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

We leven inmiddels halverwege Mei 2024, en nog steeds is er geen KPN TV+ App voor de gebruikers (waaronder ik zelf) van de mediabox Apple TV van Apple, terwijl dit wel was toegezegd in mijn topic van het laatste kwartaal van 2023.

De grootste concurrenten van KPN, Ziggo en Odido hebben inmiddels al een lange tijd hun TV app beschikbaar voor de gebruikers van Apple TV, terwijl KPN het nog steeds niet heeft gelanceerd.

Ook Delta en Caiway klanten kunnen de TV app van hun provider gebruiken en installeren op hun Apple TV.

KPN is op dit moment zo beetje de enige grote provider, die nog steeds zijn KPN TV+ App niet beschikbaar heeft gesteld voor de gebruikers van Apple TV.
We leven inmiddels ongeveer 6 maanden verder, na mijn vorige topic om de KPN TV+ App beschikbaar te stellen voor Apple TV, en sinds die tijd hoor ik hier niets meer over.

Dus zou ik graag een duidelijk en helder antwoord ontvangen van één van de moderatoren, per wanneer de KPN TV+ App ook gelanceerd gaat worden voor de gebruikers van Apple TV (4K)??
Dus niet iets vaags van in het 2e half jaar van 2024, maar echt een antwoord waar alle gebruikers (waaronder ik zelf) van Apple TV wat aan hebben.

Het is eigenlijk van de zotte dat alle andere providers het allang goed hebben geregeld voor hun klanten met een Apple TV, en dat KPN hierover stevig zijn mond houdt.

De wereld bestaat echt NIET uitsluitend uit producten van Android (Google), maar ook uit producten met het Apple logo erop, zoals de Apple TV (4K) die best wel veel trouwe fans van Apple in hun woonkamer/slaapkamer hebben staan.

Kijk uit naar een antwoord van één van de moderatoren.
En met mij meer klanten die een Apple TV (4K) in hun woonkamer/slaapkamer hebben staan.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @wjb 

Ik wilde je graag een update geven, dit naar aanleiding van mijn eerdere reactie aan jouw.

Gisterenavond (dinsdag) heb ik de KPN TV+ Ontvanger aangesloten op mijn LG OLED Televisie, en hem vervolgens geïnstalleerd.
Voor mij was het een makkie, omdat ik deze ontvanger al eerder had gebruikt.

Maar helaas, kreeg ik al vrij snel weer heimwee naar mijn Apple TV (4K), omdat die vele malen prettiger werkt en daarnaast ook nauw samenwerkt met mijn Apple ID en mijn overige Apple apparatuur.
Als je eenmaal Apple Fan bent, dan kun je heel moeilijk wennen aan een Mediabox dat op Android TV draait, zoals de KPN TV+ Ontvanger.
Vooral het menu van de KPN TV+ Ontvanger is te uitgebreid en te omslachtig, in vergelijking met het overzichtelijke menu structuur van mijn Apple TV.

Wel geef ik eerlijk toe, dat de eerste 10 zenders wel van (zeer) hoge kwaliteit zijn, maar voor mij toch onvoldoende reden is om Apple TV te vervangen voor de KPN TV+ Ontvanger.

Zodra de maand om is, zet ik de optie televisie binnen Mijn KPN account weer uit, en stuur ik de KPN TV+ Ontvanger weer terug naar KPN.
Het kost mij wel eenmalig 12,50 euro (1 maand) aan KPN, maar daar kan ik mee leven.
Inmiddels heb ik mijn NLZIET abonnement weer geactiveerd, en via Apple TV (4K) worden de TV zenders via NLZIET in goede en hoge kwaliteit weergegeven op mijn LG OLED Televisie.

Ik heb het geprobeerd (KPN TV+ Ontvanger), maar eenmaal gewend aan Apple TV (4K) dan wil je niets anders meer, zeker als je een echte Apple Fan bent.

Mocht KPN op termijn komen met een KPN TV+ App voor Apple TV, dan zal ik in overweging gaan nemen of ik dan televisie via die app ga bekijken, of dat ik gewoon bij NLZIET blijf.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 6, 2024

Laten we het over de Apple TV hebben, de rest maakt heel veel abonnees niks uit. Wat is de nu de status? Zijn jullie al verder na 7 maanden? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Ook ik kijk dagelijks op mijn Apple TV 4K of de KPN+ app er al is, ik dacht dat Ziggo langzaam was, 🤣🤣🤣

Hoi @Morauw 

Ik ben deze topic 9 maanden geleden gestart, maar er is nog steeds niets gedaan aan een KPN TV+ App voor de klanten met een Apple TV 4K.
De reactie die ik als “beste antwoord heb bestempeld” is van een moderator van KPN, en is inmiddels ook al 9 maanden oud, met de belofte dat deze app voor Apple TV er zou komen.
Ik denk dat we moeten wachten totdat Pasen en Pinksteren op één dag gaan vallen, want nu we 9 maanden verder zijn hoor ik er niets meer over.

KPN komt helaas vaker zijn beloftes niet na, dus ik kijk er niet meer vreemd van op.

Ik kijk al maanden lang met volle tevredenheid naar de televisie via NLZIET, wat via de Apple TV 4K voor goede en scherpe beelden zorgt, ook omdat alle hoofdzenders in Full HD worden uitgezonden bij NLZIET.
Maar ook de regionale zenders, zijn van hoge kwaliteit.

Daarnaast bespaar ik elke maand 4,55 euro in vergelijking met een televisie abonnement bij KPN.
Dat is toch een besparing van 54,60 euro per jaar!

KPN vind de klanten met een Apple TV (4K) blijkbaar niet belangrijk genoeg, dus mijn vertrouwen dat er een KPN TV+ app komt voor Apple TV is tot het 0 punt gezakt.
Heb er geen hoop meer in, dus blijf gewoon bij NLZIET voor de televisie zenders.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi allemaal, leuk dat ik heb een aantal berichten gequoot hieronder👇🏻

Deze reactie van Paul is nog steeds accuraat: de wens is bekend, hij gaat komen, maar we hebben nog steeds geen informatie over wanneer dit zal zijn.  

Was met de esim voor de Apple Watch ook, een jaar stil na aankondiging en ineens was het daar!

Dit klopt. Wij krijgen de informatie vaak een paar dagen vóór de introductie. En de introductie valt vaak samen met het live gaan van het product. Als we dit te vroeg doen en e.e.a. is toch nog niet klaar, moet het wellicht uitgesteld worden. Als we het introduceren, wanneer het product beschikbaar is, dan kan je het net zo goed meteen aanbieden natuurlijk. Dat zie je dan ook vaak bij ons. 

Zullen we dit topic maar sluiten? KPN is toch te beroerd om ergens op te reageren en nemen consumenten helemaal niet serieus. 

Rustaaaagh het is zaterdag. Maandag misschien een reactie, wie weet, Keep the Faith

Hoeveel reacties hebben wij de 9 maanden gehad? Als het er 2 zijn dan is het al veel. Zaterdag of niet maakt niks uit. Afspraken komen ze nooit na en ga zo maar door. Het is een waardeloze partij geworden die de consumenten niet serieus neemt

Dat heeft vrij weinig met niet serieus nemen te maken. En echt harde afspraken worden nooit gemaakt, wat hier al is aangegeven. 

Waarom zou een moderator reageren als er niks te melden valt. 

Ik was zaterdag te vinden op het voetbalveld en inderdaad niet aan het werk. Dat gezegd hebbende: we hebben geen afspraak gemaakt volgens mij? We hebben alleen gezegd dat het wél gaat komen. Als we hier elke week zouden gaan zeggen: ja het gaat komen, dan wordt daar ook niemand blij van.  

Dat heeft vrij weinig met niet serieus nemen te maken. En echt harde afspraken worden nooit gemaakt, wat hier al is aangegeven. 

Waarom zou een moderator reageren als er niks te melden valt. 

Hoi @Rowi. 

Ik denk dat moderators @Paul van KPN , @Marcia van KPN of @Shyrin van KPN vast wel een update kunnen geven, over de laatste stand van zaken omtrent de KPN TV+ App voor de Apple TV 4K.
Dit heb ik al eerder vandaag in een reactie richting hun gevraagd, omdat we inmiddels al 9 maanden verder zijn (vanaf mijn start met deze topic), en er nog niets in deze richting is gebeurd.

Wil ook graag weten of het TV team op de achtergrond al ver gevorderd zijn met deze app, en wat de verwachting is wanneer de KPN TV+ App nu eindelijk beschikbaar komt voor Apple TV 4K.

Dat KPN beloftes bijna niet nakomt weten we allemaal, maar ze dienen wel te luisteren naar hun klanten die graag de KPN TV+ App voor hun Apple TV 4K willen zien verschijnen.
Het heeft al te lang geduurd!!

Als we iets kunnen zeggen, dan zullen we dit zeggen. Het dikgedrukte stukje is natuurlijk onzin. 

Ik begrijp heus dat iedereen dit liever gisteren dan vandaag wil gaan gebruiken. Weet ook dat we jullie feedback ook met regelmaat intern doorgeven. En zodra er iets bekend is, gaan we dit natuurlijk delen!

• Topper
  • December 27, 2024

Die App gaat er niet komen voor de AppleTV. Heeft KPN gewoon niet de intentie toe. Als zelfs canal+ een prima werkende app heeft en de dolby atmos heerlijk over vier HomePods de kamer vult. Hierom heb ik twee jaar terug al besloten alleen te internet te nemen via kpn glasvezel en tv via een andere aanbieder. Na vrije modemkeuze zou nu vrije tv keuze de norm moeten worden. Een organisatie die adviseert om via je smartphone te streamen over AirPlay naar de appletv heeft er dus totaal niets van begrepen.

• February 4, 2025

Even kijken of er eindelijk een update is rondom de Apple TV app… Nog steeds niet… Pfffff 😢

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Jasper van KPN 

Ik ben het volkomen eens met mede community lid ​@bnh , wees eerlijk en open naar ons.
En zeg gewoon dat KPN de groep met Apple TV 4K volkomen onbelangrijk vindt, nu houden jullie ons aan een lijntje door tussen de regels te zeggen dat deze app er ooit zal gaan komen.

Blijkbaar hebben alle directie leden alleen Android in huis, en zetten die nu op plek 1 in de ranglijst!!

Er wordt al enkele jaren om deze app gevraagd, door klanten (net zoals ik en de rest binnen deze topic) met een Apple TV Mediabox in huis.
Deze app had er allang en breed kunnen zijn, als KPN gewoon had geluisterd naar de wensen van de klant, net zoals bij de overige providers met een televisie abonnement.

En met de huidige zoethoudertjes heb ik geen boodschap meer, en leg ik ook direct naast mij neer.
Gelukkig bestaat NLZIET, waar ik nu met grote tevredenheid naar de TV zenders kijk.
Maar eigenlijk had dit gewoon via KPN moeten lopen, als er gewoon een KPN TV+ App was voor Apple TV 4K.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • June 8, 2025

Maar hoe groter de leverancier hoe minder druk er is om iets voor klanten te ontwikkelen om ze te behouden. Odido is veel kleiner en heeft alles nodig om klanten aan zich te binden. 

Ik doe het lekker met NLZiet, ik heb aan die zenders meer dan genoeg en aangezien de Apple TV app bij kpn bij het afval is beland ga ik er ook geen 12,50 euro per maand voor betalen. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Kunnen we het nu weer gewoon over de (niet) komende Apple TV app hebben? Het is namelijk helemaal niet relevant of KPN op basis van veiligheid een tv app voor apple tv moet maken.

Eens! Ik heb inhoudelijk echt weinig bij te dragen, concrete informatie heb ik namelijk nog steeds niet. Ik hou het topic in de gaten en lees al jullie reacties, maar probeer het een beetje on-topic te houden. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 5, 2025

Ik lees dat deze discussie veel losmaakt: van boze leden die niet meer wil deelnemen tot aan het aanwijzen en uitsluiten van een moderator. De wens om een TV+ App voor Apple TV is duidelijk en ik snap heel goed dat het frustrerend voelt dat er nog geen concreet nieuws over is. Alle signalen nemen we serieus, maar ik wil ook een paar zaken rechtzetten: 

• De app is nu niet beschikbaar. Hij staat wél op de roadmap van het TV+ Apps team maar er is nog geen nieuwe informatie die we kunnen delen. 
  • Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken’). Zodra er nieuws is, delen we dat via een officiële update. 
  • Kritiek mag altijd, maar wel op een vriendelijke, respectvolle en constructieve manier.

Het insinueren dat berichten verwijderd worden om kritische geluiden te onderdrukken klopt niet en ik vind het ook echt jammer dat dit zo wordt gesteld. Minstens 90% van de berichten hier bestaat uit kritiek en toch vieren we dit jaar ons 15-jarig jubileum. Als we alles hadden verwijderd, waren we daar toch nooit gekomen? 😉

Moderatie gebeurt altijd volgens richtlijnen. Berichten worden verwijderd als ze off topic zijn of niet bijdragen. Ik heb de verwijderde berichten bekeken en sta achter de keuzes die daarbij gemaakt zijn. 

Een aantal voorbeelden om hier transparant over te zijn:
In een aantal berichten is zelf aangegeven dat deze off topic zijn, niks toevoegen aan de discussie en er gevraagd wordt om on topic te gaan. Ik snap ook de keuze om bepaalde berichten met informatie (in dit geval cijfers) te laten staan als de topicstarter aangeeft het heel fijn te vinden dat deze cijfers gedeeld worden.

Wil je een concreet voorbeeld bespreken of merk je dat berichten onterecht verwijderd zijn, stuur me gerust een PB of gebruik de Melden-knop. Dan kijken we daar serieus naar. 

Daarnaast lijkt het mij ook verstandig dat een andere moderator mijn topic in de gaten gaat houden, aangezien ​@Marcia van KPN het inmiddels wel heeft verspeeld.
Denk dat het goed is dat bijvoorbeeld ​@Shyrin van KPN het stokje overneemt of een ander moderator.

De moderatie ligt bij het hele KPN Community team. Het aanwijzen of uitsluiten van individuele moderators is niet aan community leden. 

We plaatsen de eerder verwijderde berichten niet terug, maar volgen wel de (goede) suggestie van bnh om in dit topic wat meer ruimte te laten voor discussie. ​@Michel.uit.Arnhem gaf zelf ook aan:

Ik vind dat er binnen mijn topic een goede en vooral correcte discussie gaande is 

Ik hoop dat jullie input en ervaringen blijven delen: zo blijven wij op de hoogte wat er onder onze klanten speelt! 

Tot slot, en dit zeg ik echt met een 😉knipoog😉: ik las gisteren een artikel dat mij deed denken aan deze discussie. Soms duurt het lang voordat een app verschijnt, zelfs als de wens al jaren duidelijk is:

Apple iPad krijgt na vijftien jaar Instagram-app | Tweakers | NU.nl