Skip to main content
Antwoord

KPN TV+ bedraad aangesloten op FRITZ!Box, beeld hapert steeds

• November 8, 2025
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

KPN TV+ bedraad aan FritzBox hapert steeds met name op de ongecomprimeerde tv-kanalen. Dat deed hij in het begin niet maar sinds paar maanden wel. 

Beste antwoord door Wartywolfs

Om te beginnen zou je alles kunnen herstarten vanaf het aansluitpunt, te beginnen met het glasvezelkastje als je dat hebt, dan de Fritz!box, tot slot de TV+ box. 2 minuten stroomloos maken is lang genoeg.

Als dat niet helpt, zou je kunnen proberen om de LAN poort waar de TV+ box op is aangesloten prioriteit te geven op de Fritzbox. Bron:

8 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 8, 2025

Om te beginnen zou je alles kunnen herstarten vanaf het aansluitpunt, te beginnen met het glasvezelkastje als je dat hebt, dan de Fritz!box, tot slot de TV+ box. 2 minuten stroomloos maken is lang genoeg.

Als dat niet helpt, zou je kunnen proberen om de LAN poort waar de TV+ box op is aangesloten prioriteit te geven op de Fritzbox. Bron:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Heeft de Fritzbox wel VLAN 4 en VLAN6?

En IGMP Snooping?

En wat is uw echte download?

Bij voorkeur op een bekabeld aangeslsoten Laptop of Desktop meten.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 9, 2025

Heb jij de KPN TV + box bedraad aangesloten op RJ45 Poort 3 of Poort 4 van jou Fritzbox?

Want deze RJ45 poorten ondersteunen Multicast van jou KPN TV + box. 

Zo niet. Zet dan bij beeldinstellingen van jou KPN TV + box op unicast. 

Want je moet gewoon beeld hebben. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Reinzelf, welkom op onze community! Dit moet gewoon goed werken, heb je de reacties hierboven al gelezen? Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Heb de decoder realtime prio gegeven in de fritzbox. Werkt sindsdien al paar dagen vlekkeloos, dus lijkt opgelost.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Hiervoor is een oplossing die je moet toepassen na elke update van de fritzbox:

In het menu van de fritzbox op dsl(Indien glasvezel staat het ergens anders) klikken.

Scrollen naar lijninstellingen, daar prio op stabiel zetten.

Deze heb ik via kpn service+ doorgekregen daarna werd het beter. Restproblemen heeft te maken met de verouderde android versie op de tv boxen. Communicatie met de fritzbox en de oudere android loopt niet altijd soepel.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

KPN TV+ bedraad aan FritzBox hapert steeds met name op de ongecomprimeerde tv-kanalen. Dat deed hij in het begin niet maar sinds paar maanden wel. 

Heeft U glasvezel of dsl?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Ik heb glasvezel. Zie voorts mijn oplossing hierboven.