Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box start regelmatig niet mee op als ik TV aanzet

• May 11, 2025
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Afkomstig van Ziggo met hun next mini valt mij op dat de KPN TV+ box regelmatig niet mee opstart als ik op de afstandsbediening de TV aan zet (zowel bij Samsung als bij LG). De TV gaat wel aan maar de box dus niet. Als ik daarna een aantal keren de box (via de andere knop op de remote aan-uit en weer aan zet werkt het daarna wel, maar is behoorlijk vervelend om steeds die "grap” te moeten uithalen. Heb al de afstandsbediening opnieuw gekoppeld, het met of juist zonder eco-stand geprobeerd, maar probleem (althans als je het zo wil noemen) blijft. Iemand nog een suggestie ? Of is dit een bekende “onhebbelijkheid” van de TV+ box?

Beste antwoord door joop2011

Staat CEC zowel in de tv als in de DIW7022 aan? 

zie ook hier en ga naar HDMI CEC instellingen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Paefi .  Je moet me even op weg helpen want ik begrijp het nog niet helemaal.

Onze afstandsbediening kan een aantal functies van je eigen ab overnemen.  Een daarvan is het aanzetten van de tv zelf.

Onze ontvanger zet je aan met het knopje boven rechts.    Dat zijn dus twee verschillende knopjes.      Wat gaat er bij jou mis? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Hallo Edwin, ja dat had ik dus niet begrepen. Bij Ziggo was het zo dat als je hun TV box aanzette de TV automatisch mee werd ingeschakeld. Bij KPN TV+ moet ik dus blijkbaar zowel L. Boven als R. Boven indrukken?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 13, 2025

Staat CEC zowel in de tv als in de DIW7022 aan? 

zie ook hier en ga naar HDMI CEC instellingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Hallo ​@joop2011 , dat stond dus uit. Je hebt het daarmee opgelost. Ontzettend bedankt!