Skip to main content

Ik heb zelden een gammeler stuk hardware en oftware gezien als deze KPN + toepassing. Loopt om de haverklap vast, afstandsbediening reageert traag of helemaal niet. Optische verbinding valt regelmatig weg.

Valt spontaan uit en springt naar een andere zender. Ik vermoed dat er veel te weinig of zeer gammel intern geheugen is geplaatst.

Moet kastje zeker twee keer per week resetten.

Met vriendelijke groet 

Jan Willem Nijhuis

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi ​@Jyd, dat is niet bepaald prettig kijken. 😕 Goed dat je dit aangeeft! 

Top dat je de TV+ Box reset. Om zeker te weten, je doet dit op de manier die hier aangegeven is? 

Zo ja, kun je dan vertellen hoe je TV+ Box aangesloten is? Loopt er een kabel rechtstreeks naar je modem of werkt hij via de wifi? 

Ik hoor het graag!

Ik heb inderdaad de genoemde methode (reset via instellingen)  meermalen gedaan. Levert kort het gewenste resultaat maar volgende dag begint het weer.

De box is rechtstreeks, dus via kabel aangesloten.

Bij de laatste update viel ineens de optische verbinden tussen kastje en versterker uit. Weer totale reset en toen deed hij het weer.

Een anderprobleem was dat ineens de 'talkback' functie actief was terwijl in het menu deze functie uitstoot. Volgende dag was dit ineens weer verdwenen. 

Volgens mij werkt het kastje onder Linux waarvan bekend is dat er relatief veel geheugen noodzakelijk is.

De afstandsbediening werkt alleen als ik echt op het kastje richt. De batterijen ook al twee keer vervangen. 

Kortom het blijft een drama, 

Hmmm, jammer dat het maar zo kort helpt. Ik raad je dan aan om een belafspraak met ons te maken. Noteer daar in het veld wat je precies al gedaan hebt en hoe de ontvanger aangesloten is. 

Dan kan mijn collega dit verder met je oppakken en hopelijk werkt het dan snel naar behoren. Laat je weten of het lukt?

Aan een belafspraak heb ik niets. Ik weet vrij nauwkeurig hoe de box inelkaar zit. Gisteren tijdens kijken naar NPOplus ineens zwart beeld en afstandbediening functioneerde niet. Dus stroom eraf en opnieuw opstarten en weer een reset. Hoera doer het weer. Bellen heeft geen zin omdat het product zelf niet deugt.

Overigens is dit al mijn tweede exemplaar. De vorige had de zelfde problemen.

Als dit probleem met een eerdere TV+ Box ook speelde dan kan mijn collega telefonisch een ticket voor je aanmaken. Dit probleem speelt namelijk niet bij iedereen die deze ontvanger heeft, dus als de ontvanger niet zou deugen dan hadden we deze meldingen vaker ontvangen. 

Vandaar dat ik een belafspraak adviseer. Er gaat bij jouw aansluiting dan iets niet goed, en zaak is voor mijn collega om te achterhalen wat precies. 

Ik ben blij dat u zo optimistisch bent. Bellen heeft echt geen zin omdat de geboden hardware gewoon niet deugt. Bellen maakt een en ander niet beter. Nieuwe hardware is de beste oplossing.

Overigens ben ik beslist niet de enige met dit soort problemen. Ik ken er legio. Maar zij maken zich niet druk. Even reset en ik kan weer verder, maar ik stoor mij er wel aan.

Ook de KPN winkel weet van de problemen. Ze vertellen mij dat er binnenkort een update komt die mogelijk een oplossing biedt.

Ik heb daar geen vertrouwen in.

Kleine update. Vanmorgen weer de verbinding via optimale verbroken. Dus geen radio in  in geval. Niet getreurd en de heleboel gereset en -een wonder- verbinding weer hersteld. Radio luisteren kan weer.

Ik bedoel natuurlijk de optische  verbinding.

Gisteren: De radio viel ineens uit. Stond de TV in de stand-by stand, mooi plaatje van bekende schilder.

In de middag probleem met afstandsbediening en de update geladen.

'S avonds geen reactie toen ik een opgenomen programma wilde terugkijken. Vastloper dus. Box reset en toen ging het we.

Reageer