Skip to main content

Bij het nieuwe KPN TV+ ondervindt ik hinderlijke hapering in het beeld, de nieuwsblad bij het ochtend nieuws op RTL4 ging altijd vloeiend bij mijn oude box, en nu met de nieuwe TV+ box is het niet vloeiend maar met haperingen. Ook bij films is dit het geval, is dit een bekent probleem en kan ik hier iets aan doen, volgens mij is 

Allesgoed afgesteld ik hoor het graag

gr Jeroen

Hi @jpee! Hoe heb je de box aangesloten? Is dit via de wifi of gebruik je een internetkabel? 

En als je in het menu naar de instellingen gaat, staat daar dan Unicast of Multicast? 

Wil je ook laten of andere apparaten die het internet gebruiken verder geen problemen geven?


Hallo, hij is bedraad aangesloten, verder geen problemen met andere apparatuur.... 

Unicast of multiculturele waar vindt ik dit in de instellingen vsn de tv+box.. 

Bij Netflix en HBO is het beeld ook niet vloeiend maar steeds bij het bewegen van de camera bij een film zijn het allemaal korte snelle haperingen... 

Groeten Jeroen


Multicast,ipv multiculturele.....spellingcontrole he 😉


@jpee wil je in dat geval laten weten welke snelheid je meet als je via die internetkabel een speedtest doet?

Multicast of unicast zie je staan bij de instellingen. Als je daar kiest voor “Informatie” staat dit onder “Video mode”.

Doe voor de zekerheid in ieder geval nog een reset van de TV+ ontvanger


Hallo, vandaag een update gehad voor TV+ en heb het idee dat het een stuk verbeterd is.

in ieder geval bedankt voor de tips….

Even nog een vraag, ik heb ook tv+ boven op slaapkamer, ik krijg al 3x deze melding (zie foto) ik moet dan de stekker eruit halen en opnieuw opstarten, herken je deze melding misschien?….

 

groeten Jeroen

 


@jpee ik herken die melding niet direct. Wel is de melding duidelijk in wat er mis is. Een herstart zal het even oplossen maar haalt de oorzaak niet weg. Een reset van de TV+ box moet het echter wel voor je oplossen. 


Oké, ik ga hem resetten……nog even over het vloeiend lopen van het beeld, op Netflix, SkyShowtime en prime video, als de camera beweegt van links naar rechts of boven naar beneden is het beeld erg schokkerig , dit is niet minder geworden helaas,

Op de tv uitzendingen live of opname is het een stuk vloeiender geworden, het lijkt wel of dat het aan de apps ligt …….

ik weet niet of hier meer meldingen van zijn….ik heb hier voorheen met het oude abonnement nooit last gehad….

ik heb Glasvezel 200 van KPN en alles bedraad aangesloten…..

 

groeten Jeroen


Kijk eens of de UTP kabels goed zijn, geen knikken of zo.

Probeer hem ook eens via WIFI, hoe hij dan werkt.


Kijk eens of de UTP kabels goed zijn, geen knikken of zo.

Probeer hem ook eens via WIFI, hoe hij dan werkt.

Heb je dit nog geprobeerd, @jpee ?


Nee, nog niet, ik doe dit deze week, ik ben voor werk even weg, vandaar….

mvg Jeroen


Hi @jpee! We zijn weer een weekje verder. Hoe staat het er nu voor?


Hallo, sorry voor de late reactie.... 

Ik ondervindt nog steeds haperingen bij het beweging van de camera tijdens film.. Vooral naar links of recht en boven naar beneden (of andersom) 

Alles is verder in orde qua bekabeling of aansluiting, snelheid is meer als 200 mbt glasvezel. 

HBO Max app op de tv doet het beter dan app op KPN tv+ app


@jpee ik vraag me af wat je precies bedoelt met haperingen tijdens het bewegen van de camera. Wel zijn er een paar dingen die we denk ik makkelijk kunnen nagaan. 

Kijk eens op onze kennisbank pagina over de beeldinstellingen van de TV+. Controleer of die gelijk zijn aan de beeldinstellingen van je scherm. 

Bevestig graag ook nog of je hebt gecontroleerd of gebruik van Unicast uitmaakt.


Ik ondervindt nog steeds haperingen bij het beweging van de camera tijdens film.. Vooral naar links of recht en boven naar beneden (of andersom) 

Is dit alleen bij het kijken via bijvoorbeeld Netflix of ook bij gewoon televisie kijken?