Skip to main content

Zo,kastje terug gestuurd kan er niet aanwennen .Te veel bugs lip sync etc etc  na diverse keren harde reset te hebben gegeven brengt dat ook geen soelaas.  

 

Ik probeer over jaar nog een keertje,KPN is er nog niet klaar voor. 

 

Gr Rene

 

 

Ik heb de V10 en gelukkig werkt alles goed.

Behalve de firmware blijft, die blijft op 0.16.4 (zie ook mijn topic hierover). 


Ik lees dat @wjb nu ook een verband legt met de v10. Wat hier de achterliggende gedachte is, ontgaat me een beetje. Heeft deze hardware waarbij de uitgangsspanning minimaal is tov bijvoorbeeld de v10a of Box12?

It takes two to tango.

Als beide zijden van de lijn om kunnen gaan met een zwak signaal dan is er ook geen probleem.

Zodra één van de twee zijden een voor hem te zwak signaal ontvangt dan gaan de problemen ontstaan.

Dat is ook de hele gedachte achter het plaatsen van een switch tussen de TV+ Box en bijvoorbeeld een V10. Het signaal van de TV+ Box lijkt regelmatig te zwak voor de V10 maar voldoende voor de switch en die switch kan het vervolgens sterker doorzetten naar de V10.


Ik lees dat @wjb nu ook een verband legt met de v10. Wat hier de achterliggende gedachte is, ontgaat me een beetje. Heeft deze hardware waarbij de uitgangsspanning minimaal is tov bijvoorbeeld de v10a of Box12?

It takes two to tango.

Als beide zijden van de lijn om kunnen gaan met een zwak signaal dan is er ook geen probleem.

Zodra één van de twee zijden een voor hem te zwak signaal ontvangt dan gaan de problemen ontstaan.

Dat is ook de hele gedachte achter het plaatsen van een switch tussen de TV+ Box en bijvoorbeeld een V10. Het signaal van de TV+ Box lijkt regelmatig te zwak voor de V10 maar voldoende voor de switch en die switch kan het vervolgens sterker doorzetten naar de V10.

Die snap ik, maar bij Box12 speelt dit dus mogelijk minder omdat aan Box12 kant het signaal sterker is en tv+ daar mogelijk dus beter mee om kan gaan. En ja, de switch is powered. Past wel in het verhaal van de snelheid cappen. Het zal me benieuwen welke kant het op gaat. Kan me voorstellen dat firmware hier ook nog wel iets in kan betekenen maar dan begeef ik me op glad ijs.


@wjb 

 

De DIW7022 in de slaapkamer heeft een UTP kabel van 14 meter en werkt perfect via de V10.

Zit verder niets tussen.

Heb ik geluk of?


Tv+ terug gestuurd na 2 dagen ,ik heb geen verstand van kpn tv ontvangers, kpn modems of kpn wifi, ik weet wel aardig veel hoe een Android tv en boxen werken.

Na 2 dagen had ik al gemerkt dat het te veel gedoe en energie kost om normaal tv te kijken .

Ik wil gewoon op een normale manier tv kijken , ik heb een mooie nieuwe tv, daar op kijk ik Streamingdiensten en andere apps omdat de kwaliteit zowiezo  beter is.

Ik heb twee Tv+ (DiW7022) kastjes geleend van een kennis ,1 ervan is onbruikbaar ander werkt wel met wat haperingen.

Ik snap niet en weet niet waarom iemand tv+ zou moeten aanschaffen als je gewoon tv wilt kijken, dat DiW7022 4k beeldkwaliteit heeft zal wel de zender moet het ook uitzenden. 

Natuurlijk wilt iedereen gewoon tv kunnen kijken. Dat er wel wat aan de hand is zal iedereen wel begrijpen. Alleen wat de oorzaak is weten we niet. Maar er zijn zoals je leest ook mensen die de problemen simpelweg niet herkennen.

Wat betreft 4K is het wel zo dat de rest, zoals de apps, ook gebruik kunnen maken van de hardware mogelijkheden. Ja, dat kan ook op een andere manier. Maar ik denkt dat de integratie voor veel mensen wel prettig is. Daarnaast vind ik het wel sterk dat je diensten eenvoudig aan of uit kunt zetten. Zelfs de tv dienst zelf. I love it.

Wat ik overigens niet helemaal begrijp is dat je de na 2 dagen de kastjes terugstuurt om vervolgens te vertellen dat je er twee geleend hebt. Natuurlijk mag iedereen hier kritiek uiten op een dienst maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat een nieuwe dienst niet even de kans krijgt een tijdje.

Ik heb 2 kastje geleend om de ontwikkelingen te blijven volgen ,ik heb vip5202 behouden omdat ik tv wil kijken zonder frustraties.

Wat ik vreemd vindt mensen die geen problemen hebben gehad met DIW7022 die vertellen aan anderen hoe het op te lossen en dan er vanuit gaan dat degene die een vraag hier stelt ook de kennis heeft om een tv ontvanger te herinstalleren.

Zelf nooit een auto gereden maar anderen vertellen hoe het moet ,zo komt het bij mij over.


Zou dit dan de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Of staat dat er los van?

Dat zou kunnen, het kan immers leiden tot corruptie en hertransmissie van datapakketjes en daarmee zou de TV+ Box multicast wel eens kunnen blokkeren.

Als test zou je eens een switch vlak voor de TV+ Box kunnen plaatsen of de TV+ Box met een korte kabel op een "super"WiFi 2 of Experia WiFi kunnen aansluiten en kunnen kijken of Multicast dan wel lukt.

Ik heb het zojuist getest met een switch vlak vóór de tv+ box. Maar ook daarmee kan ik de tv+ box niet op multicast zetten. Er zal hier dus iets anders aan de hand zijn.


Roy74 schreef:

Die snap ik, maar bij Box12 speelt dit dus mogelijk minder omdat aan Box12 kant het signaal sterker is en tv+ daar mogelijk dus beter mee om kan gaan.

Precies andersom. De V12 heeft voldoende aan een zwakker signaal afkomstig van de TV+ Box.


Heb ik geluk of?

Dat er relatief veel problemen gemeld worden i.c.m. een V10 wil natuurlijk nog niet zeggen dat iedereen met een V10 problemen zou moeten hebben.

Wel zijn er al meerdere voorbeelden van abonnees waarbij de problemen verholpen lijken te zijn door het plaatsen van een switch tussen een V10 en de TV+ Box.

 


Galdor68 schreef:

Voor mijn begrip met het uitgangssignaal van de netwerk adapter wordt de informatie stroom vanaf de DIW richting de KPN servers bedoeld? 

Nee, het gaat puur om het voltage/wattage van die netwerkadapter.

Helder dan ontgaat mij de logica van de langere netwerk kabels. Even herlezen gaat het dus wel om de 'stroomsterkte' op de netwerkkabels? Dus voor mijn begrip waar we het bij wifi over dBm hebben.


Galdor68 schreef:

Helder dan ontgaat mij de logica van de langere netwerk kabels.

Kabels hebben weerstand en hoe langer de kabel hoe hoger die wordt. Daarbij gaat dus vermogen verloren.


Galdor68 schreef:

Voor mijn begrip met het uitgangssignaal van de netwerk adapter wordt de informatie stroom vanaf de DIW richting de KPN servers bedoeld? 

Nee, het gaat puur om het voltage/wattage van die netwerkadapter.

Helder dan ontgaat mij de logica van de langere netwerk kabels.

Langere kabels is meer weerstand door de kabel.


Roy74 schreef:

Die snap ik, maar bij Box12 speelt dit dus mogelijk minder omdat aan Box12 kant het signaal sterker is en tv+ daar mogelijk dus beter mee om kan gaan.

Precies andersom. De V12 heeft voldoende aan een zwakker signaal afkomstig van de TV+ Box.

Daar ontbreekt bij mij dus de in-depth knowledge over de afhandeling van het netwerkverkeer. Maar je hebt mij er wel van kunnen overtuigen dat in die hoek het probleem zou kunnen zitten. Nog in het midden latende of het hardware dan wel software is.

Ik moet terugdenken aan een ADSL modem dat het leek goed te doen maar steeds van die vreemde dingen deed, werd steeds erger. Kwam per toeval erachter dat de adapter defect bleek. Een verse adapter en alles werkte weer als nooit tevoren.


Roy74 schreef:

Die snap ik, maar bij Box12 speelt dit dus mogelijk minder omdat aan Box12 kant het signaal sterker is en tv+ daar mogelijk dus beter mee om kan gaan.

Precies andersom. De V12 heeft voldoende aan een zwakker signaal afkomstig van de TV+ Box.

Hier raak ik dus het spoor juist kwijt dan gaat het dus wel om het signaal richting KPN? 


Roy74 schreef:

Die snap ik, maar bij Box12 speelt dit dus mogelijk minder omdat aan Box12 kant het signaal sterker is en tv+ daar mogelijk dus beter mee om kan gaan.

Precies andersom. De V12 heeft voldoende aan een zwakker signaal afkomstig van de TV+ Box.

Hier raak ik dus het spoor juist kwijt dan gaat het dus wel om het signaal richting KPN? 

Nee, het gaat om het signaal tussen de TV+ Box en de V12. Het gaat daarbij niet over de bitjes zelf (inhoud van de berichten) maar om het voltage/wattage op het lijntje tussen TV+ Box en V12.


Roy74 schreef:

Die snap ik, maar bij Box12 speelt dit dus mogelijk minder omdat aan Box12 kant het signaal sterker is en tv+ daar mogelijk dus beter mee om kan gaan.

Precies andersom. De V12 heeft voldoende aan een zwakker signaal afkomstig van de TV+ Box.

Hier raak ik dus het spoor juist kwijt dan gaat het dus wel om het signaal richting KPN? 

Nee, het gaat om het signaal tussen de TV+ Box en de V12. Het gaat daarbij niet over de bitjes zelf (inhoud van de berichten) maar om het voltage/wattage op het lijntje tussen TV+ Box en V12.

Ok, daar wordt het voor mij dus niet duidelijker van. De kabel lengte en weerstand snap ik echter zou met cat5 tot 100 meter minimaal verlies op moeten treden volgens de diverse sites. 

Wat is de relatie tussen de voltage/wattage van de netwerk adapter (niet de adapter in het stopcontact)en de communicatie tussen de TV+ en de Box12?


Galdor68 schreef:

Ok, daar wordt het voor mij dus niet duidelijker van. De kabel lengte en weerstand snap ik echter zou met cat5 tot 100 meter minimaal verlies op moeten treden volgens de diverse sites. 

Bij voldoende vermogen is de lengte van een netwerkkabel niet snel relevant, maar als er al (te) weinig prik op de lijn gezet dan wordt de lengte die overbrugd kan worden rap minder.

Daarbij komt dat dit zeer nauw luistert. Het feit dat het plaatsen van een switch tussen V10 en TV+ Box bij meerdere abonnees geleid heeft tot het verhelpen van storingen zegt mij genoeg.


Galdor68 schreef:

Ok, daar wordt het voor mij dus niet duidelijker van. De kabel lengte en weerstand snap ik echter zou met cat5 tot 100 meter minimaal verlies op moeten treden volgens de diverse sites. 

Bij voldoende vermogen is de lengte van een netwerkkabel niet snel relevant, maar als er al (te) weinig prik op de lijn gezet dan wordt de lengte die overbrugd kan worden rap minder.

Daarbij komt dat dit zeer nauw luistert. Het feit dat het plaatsen van een switch tussen V10 en TV+ Box bij meerdere abonnees geleid heeft tot het verhelpen van storingen zegt mij genoeg.

Maar dat vermogen bepaald dat dan wel of niet de data transport? Ik neem dit gerust aan maar als je eerder schrijft dat het niet om de bits en bytes gaat dan ontgaat mij blijkbaar iets.


Galdor68 schreef:

Maar dat vermogen bepaald dat dan wel of niet de data transport? Ik neem dit gerust aan maar als je eerder schrijft dat het niet om de bits en bytes gaat dan ontgaat mij blijkbaar iets.

Dat vermogen heeft niets te maken met de hoeveelheid bitjes die verzonden worden maar met het voltage/wattage waarmee die bitjes op de lijn gezet worden.


Galdor68 schreef:

Maar dat vermogen bepaald dat dan wel of niet de data transport? Ik neem dit gerust aan maar als je eerder schrijft dat het niet om de bits en bytes gaat dan ontgaat mij blijkbaar iets.

Dat vermogen heeft niets te maken met de hoeveelheid bitjes die verzonden worden maar met het voltage/wattage waarmee die bitjes op de lijn gezet worden.

Ik heb het toch nergens over de hoeveelheid bits. Dit is dus niks anders dan het verval als men een powerline adapter gebruikt. Het gaat dus om de sterkte van het.signaal. soms schrijf je hele simpele zaken heel omslachtig.

 

Dit is dus natuurkunde en dat is dus puur hardware gerelateerd niet software.


Galdor68 schreef:

Dit is dus niks anders dan het verval als men een powerline adapter gebruikt. Het gaat dus om de sterkte van het.signaal. soms schrijf je hele simpele zaken heel omslachtig.

Ik geloof dat jij de enige was die iets anders dacht.