Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik krijg er ondertussen een punthoofd van.. Ik krijg op de meeste zenders de volgende melding: Zender niet beschikbaar. Alleen het rare is dat ik op een paar kanalen wel gewoon beeld heb. Dit is ondertussen al zeker 4 weken aan de gang.

 

Ik heb de volgende zenders wel:

 

Comedy central

een paar muziekzenders

NPO GOS 1,2 en 3

 

en Netflix werkt.

 

 

Ik heb het volgende al meerdere keren geprobeerd:

 

Alles gereset.

kabels gecontroleerd en tevens ook al een keer nieuwe kabels geplaatst.

harde reset via een menu tijdens installeren. ( ook installeren gaat regelmatig mis )

Klantenservice gebeld, maar die mutsen kunnen alleen lijsten oplezen en geen problemen oplossen.

 

Nu wil het gekke zijn dat afgelopen weekend opeens alles het weer deed zoals het hoort, maar Maandag was dat ook weer voorbij… 

 

Waar zit dit probleem? Het heeft de 1e 3 weken dat ik klant bij jullie ben prima gewerkt…

 

 

 

 

 

Hoi @M_Jansen, welkom op het forum! 
Bedankt voor je bericht! Ik zie dat je je gegevens ook al ingevuld hebt.
Ik zie hier een aantal dingen.

Op dit moment is de kwaliteit van je lijn niet goed, daar wil ik eigenlijk ook meteen een monteur voor inplannen. Wanneer zou jou dit de komende dagen het beste uit komen?
Dat gezegd hebbende haalt je fysieke lijn nu ongeveer 3,9Mbit/s waar de maximale snelheid 4.2Mbit/s is. Voor TV kan dit een probleem zijn, gewoon TV kijken kost namelijk 4Mbit/s, TV kijken in HD kost 8Mbit/s. 
Ik wil je dus ook nog vragen of je via de instellingen van je ontvanger eens kunt kijken of HD wel uit staat want dat gaat sowieso problemen geven! 
Netflix heeft een stuk minder last van deze problemen omdat deze de kwaliteit van hun stream vrij goed aan kunnen passen en kunnen bufferen.

Daarnaast is het uberhaupt de vraag of interactieve TV goed gaat werken maar ik denk dat we daarvoor het beste de monteur even af kunnen wachten. Een alternatief zou bijvoorbeeld digitenne kunnen zijn, dan ben je niet afhankelijk van deze snelheid maar heb je wel wat minder zenders/functionaliteit. 

Ik zie dat je gelukkig wel Sneller Internet Buitengebied hebt. Hierdoor moet je voor je reguliere internet wel een goede snelheid hebben, helaas is het niet mogelijk om interactieve TV via die verbinding te laten lopen. Streaming diensten werken daar daarentegen wel gewoon over.


Hallo Thomas,

 

Bedankt voor je reactie. Mijn vrouw is aankomende week vrijwel altijd thuis. Wij zien graag de monteur langs komen.

 

HD staat uit.

 

Internet werkt redelijk. alleen gelijktijdig tv kijken haalt de snelheid er vrijwel volledig uit.

 

Wat ik dan niet begrijp is dat het de 1e 3 weken totaal geen problemen gaf en nu wel. Tevens kan ik nu helemaal niet meer fatsoenlijk tv kijken omdat hij hapert op de paar zenders die het eerst wel goed deden maar hier mag de monteur dan ook gelijk naar kijken.

 

 


Top! Ik heb de monteur ingepland voor morgenmiddag tussen 12:00 en 14:00.
Als dat toch niet uitkomt laat het vooral op tijd weten dan kunnen we hem nog herplannen. (het snelste is dan telefonisch via 0800-0402)

Ik hoop dat hij je ook meer duidelijkheid kan geven over waarom het nu niet meer werkte en eerder wel!