Skip to main content

De laatste tijd staat mijn TV ontvanger niet dagelijks aan, maar gebruik hem zeer zeker nog. Vandaag zette ik hem aan en bij de 95% stond er een melding: Uw account is geblokkeerd, neem contact op met de klantenservice.
Niet veel later schoot de TV ontvanger door naar het moment dat ik hem aan kon zetten.

Ik weet dat KPN nu actief TV ontvangers die gekocht zijn via Marktplaats en dergelijken gaat blokkeren en hier geld voor gaat vragen, maar dit is echt mijn enigste TV ontvanger naast de (Gratis) Digitenne ontvanger, die ik amper gebruik.
Het kastje dat ik gebruik is een Arris VIP2952 V2.

Geheel uit zetten en weer aan zetten gaf geen melding meer, dus het lijkt te zijn opgelost.

Om te voorkomen dat er toch iets mis gaat meld ik hier het probleem die ik ondervond en voor het gemak van KPN medewerkers heb ik in mijn profiel het serienummer van de TV ontvanger gezet mocht het nodig zijn.

Een hele goedemiddag @MandersOnline! Bedankt voor het delen van je ervaring met de tv-ontvanger. Vervelend dat je een blokkering hebt ervaren, maar ik ben blij dat je het probleem hebt kunnen oplossen door het apparaat opnieuw op te starten.

en voor het gemak van KPN medewerkers heb ik in mijn profiel het serienummer van de TV ontvanger gezet mocht het nodig zijn.

Heel fijn dat je dit hebt gedaan! Hierdoor kon ik het direct controleren. De situatie die je beschrijft komt exact overeen met onze administratie, inclusief het serienummer van de VIP2925. Ik hoop dat ik je hiermee gerust kan stellen en kan verzekeren dat dit losstaat van de actie extra tv-ontvanger op je factuur.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de reden waarom je deze melding in beeld kreeg. Helaas kan ik die vraag niet zelf beantwoorden, maar ik hoop dat @Jeroen-bart Engelen dat wel kan. 

Hij is momenteel afwezig, maar als je het niet erg vindt om te wachten op zijn terugkomst, kunnen we samen op een antwoord wachten?

​

@Shyrin van KPN Ik heb geen haast, zoals ik al zei werkte het gisteren gewoon en vanmorgen ook zelfs nog zonder problemen. Dus voor mij is het geen probleem om te wachten samen met jou op een antwoord.

Mocht ik echt een probleem ervaren zal ik uiteraard wel in dat geval de Klantenservice bellen.

Afgesproken! Ik verwacht dat Jeroen-Bart niet volgende week, maar de week erop zal reageren.

Hallo @MandersOnline 

Mijn profiel hier is een persoonlijk account, dus daar krijg ik melding van 😄

Een foutmelding dat je account geblokkeerd is krijg je nooit als het gaat om een geblokkeerde ontvanger. Dan kun je gewoon die ontvanger niet aanmelden op je account. En het feit dat je eerst een melding krijgt dat je account geblokkeerd is, en dat het daarna ineens wel werkt maakt het volgens mij onwaarschijnlijk dat er echt iets mis was met je account. Zou kunnen, maar dan zou de timing wel erg toevallig zijn.

Ik begrijp dat @Shyrin van KPN je gegevens kan inzien. Wellicht wil @TijtheMan of @TV Apps Team eens kijken in onze back-end logging om te zien wat er mis ging. Er staat me namelijk iets bij dat er een error code is die door de ontvanger geinterpreteerd wordt als een account blokkade, maar die ook heel af en toe om een andere reden kan voorkomen.

Dat was sneller dan ik had verwacht een reactie. Ik kan mogelijk iets specifieker zijn, het was rond 20.00 uur gisteren avond. Het apparaat komt dus uit een fase van stroomloos en daarnaast volledig uitgeschakeld geweest te zijn door de knop aan de achterzijde van het kastje omgezet te hebben.

Ik heb ingesteld dat mijn kastje als die aan staat in stand-by dat die naar de Eco modus gaat na 15 minuten.

Wanneer @Shyrin van KPN de gegevens door wil sturen dan kan ik wel even kijken inderdaad.

Mijn profiel hier is een persoonlijk account, dus daar krijg ik melding van 😄

Dat is natuurlijk ook zo, haha! 😎

Wanneer @Shyrin van KPN de gegevens door wil sturen dan kan ik wel even kijken inderdaad.

Ga ik doen!

Goedemiddag @MandersOnline,

Samen met @TV Apps Team in de logging gedoken, maar geen bijzonderheden kunnen vinden wat de melding getriggerd zou hebben. Op accountniveau ook geen bijzonderheden. We willen het (vooralsnog) dan ook houden op een incident (mogelijk veroorzaakt door de software op de ontvanger). Mocht het vaker voorkomen, dan horen we dat natuurlijk graag (met tijden van verschijnen en dergelijke).

Goedemiddag @TijtheMan,

Ik zal het actief proberen bij te houden of het gebeurd en indien het nog gebeurd de tijd ervan bijhouden.

Bedankt voor het uitzoekwerk!

Reageer