Skip to main content

Op 11 januari 2023 heb ik een contract afgesloten bij KPN voor internet + TV.
Hierbij ben ik af gegaan op de actie dat je een "gratis zenderpakket" kunt kiezen (in mijn geval ESPN compleet) vervolgens bij het aansluiten door de monteur is dit tevens door de monteur bevestigd als ik zowel mijn mobiele abonnement als internet en TV zou samenvoegen (KPN compleet). Uiteindelijk blijkt nu dat ik dit helemaal niet krijg en ik alleen gratis het "plus pakket" krijg t.w.v. €6,99 (die ik niet hoef) indien ik alsnog ESPN compleet wil moet ik daar dus - de entertainment korting nog steeds €7,99 p.m. voor betalen. een nette oplossing had dan ook geweest als de actie niet meer geld van KPN compleet (overigens staat dit nergens) dat dit verrekend kan worden met het plus pakket die ik dus niet nodig heb.
Klantenservice gebeld maar die konden niks betekenen, wel overal mee instemmen en dat ik gelijk had dat het er niet had moeten staan maar mij tegemoet komen voor misleidende info dat zat er niet in.
Ik als consument zou niet de dupe moeten worden van misleidende info op internet + info van desbetreffende monteur.

Zie onderstaande afbeeldingen van de misleidende info zoals hierboven beschreven.

 

Het zou dan ook netjes zijn als KPN alsnog met een passende oplossing komt.

 

 

KPN Compleet is een actiepakket wat van toepassing is bij de oudere abonnementen. Niet meer bij de nieuwste abonnementsvormen.

Dat staat ook gewoon onderaan de pagina die u laat zien:

U had het dus kunnen weten als u alles gelezen had.


Bedankt voor jouw reactie al is dit 100% later toegevoegd, op het moment van melden via de klantenservice heeft je collega alles bekeken op de site met mij en kon bovenstaande info absoluut niet vinden.

Graag zou ik ook willen weten waarom ik niet de €6,99 van het “gratis” pluspakket kan gebruiken voor ESPN compleet? Nu wordt mij iets “gratis gegeven” waar ik geen behoefte aan heb.


Op het moment dat u uw abonnement afsloot  11-1-2023 kon u alleen een "Hussel" abonnement afsluiten KPN Compleet was niet eens mogelijk voor nieuwe klanten.

 

De klantenservice medewerker (geen collega),Nick is net als ik gewoon klant, heeft simpelweg niet goed gekeken. Dit was toen ook al bekend.

 

Welke acties er in Januari via Hussel mogelijk waren weet ik verder niet. Alle KPN klanten die ook mobiel afnemen "krijgen" dat pluspakket kosteloos dat is een korte periode niet zo geweest. De waarde daarvan is helaas niet overdaagbaar naar een andere pakket.

 


Bedankt voor jouw reactie al is dit 100% later toegevoegd...

Daar geloof ik niks van. Ik wist gewoon dat het er stond. Ik had het al eerder gezien. Ik heb ook helemaal niet hoeven te zoeken.


Graag zou ik ook willen weten waarom ik niet de €6,99 van het “gratis” pluspakket kan gebruiken voor ESPN compleet? Nu wordt mij iets “gratis gegeven” waar ik geen behoefte aan heb.

Omdat KPN deze mogelijkheid gewoon niet meer geeft.

En terecht denk ik. Het pluspakket gratis weggeven kost KPN nagenoeg niets. Ten eerste zijn extra zenders dat denk ik helemaal niet eens waard. En ten tweede: iedereen betaald er gewoon aan mee met z'n abonnement. Of die nou wil of niet.

Grappig is ook dat het pluspakket bij de oudere abonnementen € 9,99 kost...


@Nick83 en ook bij die oudere abonnementen was dat pakket gratis met KPN Compleet. Met de introductie van Hussel werd dat pakket € 6,99, sinds ergens in 2021 of 2022 is dat pluspakket weer helemaal gratis. 


 

De informatie die je aanhaalt (screenshots) staat op deze pagina en zoals je kunt zien, kan je via die pagina geen enkele product of dienst bestellen en kan je KPN Compleet voordelen ook zelfs niet meer activeren.

KPN Compleet is vervangen met KPN Hussel, het eerste persbericht over Hussel dateert al van 8 Oktober 2019, hier op het forum vind je er overigens meer over op deze pagina. Een kleine quote;

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Dit bericht dateert uit 2019, wat betekent dat alle abonnementen afgesloten na 2019 per definitie onder KPN Hussel vallen en KPN Compleet voordelen nimmer geactiveerd noch afgesloten kunnen worden.  Daarom staat er ook geen “Activeer”, “Aanmeld” of “Bestel” knop op de KPN Compleet pagina.

 

Dat een monteur ter plaatse iets bevestigd is leuk, alleen is het een monteur en geen verkoper. Monteurs kunnen dus van alles zeggen, maar daaraan kan je als klant geen rechten ontlenen.


@Nick83 en ook bij die oudere abonnementen was dat pakket gratis met KPN Compleet. 

Ja... zegt ik dat da niet zo is dan?

En iemand die niet compleet was maar toch het pluspakket wilde moest € 9,99 betalen. En dat geld nu nog steeds voor klanten die zo'n ouder abonnement hebben.


@Nick83 en ook bij die oudere abonnementen was dat pakket gratis met KPN Compleet. 

Ja... zegt ik dat da niet zo is dan?

En iemand die niet compleet was maar toch het pluspakket wilde moest € 9,99 betalen. En dat geld nu nog steeds voor klanten die zo'n ouder abonnement hebben.

Dit was ook puur ter info. Het loonde soms om over te stappen naar Hussel.

Punt blijft dat de in het start bericht genoemde monteur en de andere medewerkers deze klant van verkeerde info hebben voorzien. En de klant mogelijk zelf ook de verkeerde info heeft gevonden. Bij het online afsluiten van een abonnement op de genoemde datum was alleen Hussel mogelijk. Of in Januari er een actie was met ESPN is een ander verhaal maar dan via Hussel niet via KPN Compleet.