Skip to main content

Hallo,

Ik heb een LG 55NANO866NA tv met interactieve tv van KPN. Het beeld vertoond enorm veel moiré effect (bijvoorbeeld bij gestreepte kleding). Bij Netflex is dit helemaal niet het geval, alleen bij tv zenders van kpn. Ik heb dus het idee dat het door het beeld van kpn komt. Hoe kan dit opgelost worden? De tv ontvanger is een Arris VIP2952 v2.

 

 

Hallo @Slechte kwaliteit, leuk dat je de KPN Community hebt gevonden, welkom op het Forum :)

Ik herken meteen het effect die je omschrijft, ik wist niet dat daar een naam voor bestond. @PeterG weet vast wel van het bestaan, en kan je daarmee allicht helpen. Heb jij een tip, Peter? :)


Ja, bekend. Vooral vroeger in de jaren 70/80/90.

Maar dan heb ik wel een aantal vragen:

Kijk je Netflix via de ontvanger? Heb je het 4k of HD abonnement bij Netflix? (met 4k mag je het zenderaanbod van KPN al helemaal niet vergelijken)
Staat de HDMI uitgang van de ontvanger op minimaal 1080i (of 1080p50)?!
Heb je een koper- of glasaansluiting?
Indien glas kijk dan de eerste 10 via 661 t/m 670.

:arrow_right: Kijk je via de KPN ITV app in je TV? Gebruik dan de ontvanger, die heeft zelfs met de 'gewone’ HD een veel mooier beeld.

Hoe groter de tv hoe groter de tekortkoming van KPN HD (7,2 Mb/s) t.o.v. de bron (12 Mb/s), behalve met de "glas”-zenders. Die zijn ook 12 Mb/s.


Hoi @Slechte kwaliteit, heb je Peter zijn post nog gelezen? Hij geeft daarin goed advies. Kun je er verder mee? 


Ik heb hier ook veel last van ,.Is dit bij jouw opgelost.