Skip to main content

Hallo heb sinds gisteren kpn tv+ en ik ben slechthorend dus ben afhankelijk van ondertiteling. Nou dit heb ik nog nooit gezien werkt werkelijk voor geen meter ik kan geen programma fatsoenlijk volgen op rtl en sbs valt zomaar weg of staat midden van het beeld.       Wat verschrikkelijk slecht heb spijt van mijn overstap!

Hi @Keesie2! Welkom op het forum. Vervelend te horen dat het met de ondertiteling niet goed lukt. 

Bij onze bekende bevindingen staat wel dat ondertiteling op buitenlandse zenders niet altijd beschikbaar is. Hiervoor is recent een update gedaan. 

Wil je aangeven of een reset van de TV+ box helpt? 


Nou box opnieuw resetten en nu precies hetzelfde geen goedwerkende ondertiteling!heb de app op mijn tv gezet en die werkt wel goed dan maar geen kastje


@Keesie2 begrijp ik goed dat het via de work-around dan nu wel goed werkt?


Ja via kpn-tv app werkt de ondertiteling goed dus ik gebruik het kastje en via apps kijk ik tv op mijn Android tv kpn tv


Beste moderator,

de ondertiteling in het oude, analoge systeem met teletekst 888 (of 140/150 bij Duitse tv) werkte perfect, alleen niet bij live-uitzendingen maar dat is begrijpelijk. Met KPN TV+ is het inderdaad echt hopeloos.

  1. De ondertitels springen zonder aanleiding omhoog en omlaag over het scherm, en vaak staan ze midden in het beeld
  2. Ze lopen vaak achter, en zeker niet alleen bij live uitzendingen
  3. Als je via het menu/instellingen enz. enz. toegankelijkheid de instellingen van ondertiteling aanpast, gehoorzaamt het systeem je niet. Bij ons staat de tekst in een doorzichtig blokje, wat slecht werkt als in het beeld ook tekst staat (bijv. bij een kwis).

Mijn verzoek: doe niet alsof er geen probleem is, zo van: reset dit of verander dat. Dit is echt slecht en moet gewoon beter. Ik wil geen grumpy old man zijn, maar wat ondertiteling betreft is het oude analoge systeem superieur aan de digitale technologie en ben ik niet blij met deze aan mij opgedrongen vernieuwing. En dan heb ik het nog niet eens over de uitlevering aan Google middels androidtv.

Ik ga me alvast oriënteren op andere aanbieders.


Jullie hebben gelijk, ondertiteling is waardeloos. 

Ik was tester en heb dit toen niet opgemerkt. 

Als dit zo blijft , dan ben ik na het contract weg bij KPN. 

Zou zonde zijn, al jaren klant.