Skip to main content

😖 Op dit moment ondervinden we tijdens het kijken naar tv-zenders geregeld een bevriezend beeld voor enkele seconden, waarna beeld en geluid weer verder gaan waar het stopte.

En dat niet één keer maar wel 30/40 keer in een tv-programma.

STB opnieuw opgestart maar dat lost het probleem niet op.

Zijn er anderen met dezelfde nare ervaringen?

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? 


Beste @joop2011 ,

Ik maak gebruik van KPN TV+ ontvanger: Hardwareversie KPN DIW7022 deze is bedraad gekoppeld aan Experiabox V10A


Beste @joop2011 ,

Ik maak gebruik van KPN TV+ ontvanger: Hardwareversie KPN DIW7022 deze is bedraad gekoppeld aan Experiabox V10A

 

Daar kan het dan niet aan liggen.

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 


Ja hier hetzelfde probleem, TV+ box bedraad aangesloten naar modem met Cat 8 bedrading. (beter kan niet) Haperingen sinds 2 dagen. Is de KPN ergens mee bezig misschien?  Allemaal prima, maar laat even wat weten aub.


Cat 7 en ook Cat 8 is pure overkill.

En kan zelf slechter werken.

Cat 5E is ruim voldoenden, eventueel Cat 6


Wat een vreemde opmerking, met cat5 had ik problemen met streamen via mijn Bluesound. Na installeren van de Cat8 kabel heb ik een High-end sound. Weet u wel waar u het over hebt? Indien nodig kan ik u wat prestatie grafiekjes mailen om uw ongelijk te bewijzen.  De doorgave van signaal via zuurstofvrij koper (zit in goede Cat8) is altijd de top, zeker over grotere afstanden 


Hoi @Florisjanw, wat irritant zeg. Steeds dat bevriezend beeld. Zo kijk je niet lekker tv. 

Ontvanger is goed aangesloten, daar kan het niet aan liggen. Wat ik ik je aanraden is om eens de ontvanger te resetten. Hoe is het beeld daarna?


Beste Bart, 

Ik vindt dit een beetje makkelijk. Als een klant niks wijzigt in zijn apparatuur en aansluitingen en daarboven heeft het perfect gefunctioneerd tot 3 dagen geleden, dient er m.i eerst in de keuken van de KPN gekeken worden wat de oorzaak kan zijn, gewoon oudhollands met de billen bloot gaan. Of vraag ik nu iets wat ten alle tijde toch wordt geblockt door de verantwoordelijken.


@Bart_Z , de ontvanger is al een keer gereset. De laatste 2 dagen ging het beter, veel minder onderbrekingen. Echter vanavond was er een update voor de apps en nu beginnen de storingen weer.

KPN TV+ firmware: 0.19.4

KPN TV+app: 1.103.1

AB: 0265.02.02


hier idem. ik moet ervan uit gaan dat er flink wordt gesleuteld aan de KPN TV+ omgeving. Ze zouden veel irritatie bij klanten wegnemen als ze ze daarvan op de hoogte houden.  Natuurlijk hebben klanten begrip voor het ontwikkelen van programma’s en daarbij behorende kleine storingen. Het slechtste wat je kunt doen als leverancier is je client dom laten sterven. De kreet “ probeer even opnieuw op te starten”. zou verboden moeten worden.


Wat een vreemde opmerking, met cat5 had ik problemen met streamen via mijn Bluesound. Na installeren van de Cat8 kabel heb ik een High-end sound. Weet u wel waar u het over hebt? Indien nodig kan ik u wat prestatie grafiekjes mailen om uw ongelijk te bewijzen.  De doorgave van signaal via zuurstofvrij koper (zit in goede Cat8) is altijd de top, zeker over grotere afstanden 

 

Ja, ik weet waar ik het over hebt.

Bedankt voor je negatieve reactie.😣😣😣

Ik probeer je alleen te helpen.

En sorry voor u, maar wat ik typte klopt. 

 

Ik zal mijn best doen om u niet meer te helpen. 😣😣


Wat een vreemde opmerking, met cat5 had ik problemen met streamen via mijn Bluesound. Na installeren van de Cat8 kabel heb ik een High-end sound. Weet u wel waar u het over hebt? Indien nodig kan ik u wat prestatie grafiekjes mailen om uw ongelijk te bewijzen.  De doorgave van signaal via zuurstofvrij koper (zit in goede Cat8) is altijd de top, zeker over grotere afstanden 

 

Ja, ik weet waar ik het over hebt.

Bedankt voor je negatieve reactie.😣😣😣

Ik probeer je alleen te helpen.

En sorry voor u, maar wat ik typte klopt. 

 

Ik zal mijn best doen om u niet meer te helpen. 😣😣

Prima, met uw expertise lijkt me dit ook een heel goed plan voor andere gebruikers.


@robberdebob 

Hartelijk dank wederom voor de belediging.

Daar ben jij echt super goed in.

 

Uiteraard kan je wel een CAT8 kabel gebruiken.

Dat bedoelde ik niet.

Zie ook hier.

Wat ik mij afvraagt, is waarom kies je voor een kabel met zo'n hoge datasnelheid.

Voor de DIW7022 is het niet nodig.

Voor gemiddeld thuis materiaal is het niet nodig.

Als je problemen hebt, kan het ook ergens anders aan liggen.

Dat is wat ik bedoelde.

 

Maar @robberdebob hou jij je maar bij het beledigen, want daar ben jij in ieder geval expert in. 😣

 

P.S.

Ik heb veel in data en andere elektronica gewerkt en ook heel veel hier in verkocht en advies gegeven.

😉😊

 

 

 


Beste Joop

Nu snap ik u helemaal niet meer, in uw eerste antwoord raad u Cat8 af vanwege overkill en het resultaat zelfs slechter kan zijn als cat5 of 6. Vervolgens stuurt u mij een link naar een grafiek waaruit blijkt dat Cat8 zeker veel sneller is als de rest. (altijd preferent dus)

In mijn dagelijkse werk plaats ik veel datakabels bij klanten en kan u vertellen dat Cat8 voor elk doeleinde (op dit moment) de beste kabel is. Mede met het oog op de toekomst en omdat veel mensen tegenwoordig ook hun audio streamen over dezelfde installatie.

Verder zie ik in mijn antwoorden geen enkele belediging richting u, of u moet mijn vraagtekens bij uw beweringen als zodanig opvatten. Dat kan ik helaas niet helpen.

Ik wens u een prettige hemelwaarts dag


@Bart_Z , de ontvanger is al een keer gereset. De laatste 2 dagen ging het beter, veel minder onderbrekingen. Echter vanavond was er een update voor de apps en nu beginnen de storingen weer.

KPN TV+ firmware: 0.19.4

KPN TV+app: 1.103.1

AB: 0265.02.02

Dus sinds de update weer erger? Zou je het modem eens willen herstarten? Hoe gaat het dan? Want ik verder helemaal geen klachten hierover.  Het is dus een beetje zoeken waar het aan ligt. Je gebruikt ook bijgeleverde kabel van de TV+ ontvanger?

 

@robberdebob, gesleuteld wordt er ook zeker. Abonneer je op de product updates en je krijgt elke keer een melding. 

En @robberdebob & @joop2011, laten we het netjes houden met elkaar. Dit is een community waar iedereen elkaar wil helpen. Maar hou het leuk voor elkaar. 


@Bart_Z , de ontvanger is al een keer gereset. De laatste 2 dagen ging het beter, veel minder onderbrekingen. Echter vanavond was er een update voor de apps en nu beginnen de storingen weer.

KPN TV+ firmware: 0.19.4

KPN TV+app: 1.103.1

AB: 0265.02.02

Dus sinds de update weer erger? Zou je het modem eens willen herstarten? Hoe gaat het dan? Want ik verder helemaal geen klachten hierover.  Het is dus een beetje zoeken waar het aan ligt. Je gebruikt ook bijgeleverde kabel van de TV+ ontvanger?

 

@robberdebob, gesleuteld wordt er ook zeker. Abonneer je op de product updates en je krijgt elke keer een melding. 

En @robberdebob & @joop2011, laten we het netjes houden met elkaar. Dit is een community waar iedereen elkaar wil helpen. Maar hou het leuk voor elkaar. 

Beste Bart,

Ik ben me niet bewust van het feit dat ik niet netjes zou zijn geweest, ik heb aangegeven (volgens mij op een correcte manier) dat het advies van een medegebruiker niet juist is.

Als je bedoeld dat ik het wat positiever kan “verpakken” , kan ik daar in meegaan maar ik heb de trend van de medegebruiker gevolgd.