Skip to main content

Hi,

 

Zo om de paar dagen krijg ik bij het aanzetten van de tv en tv+ (via hdmi-cec). Zwart beeld en wel geluid. Ook lijken de menu’s te werken. Ik kan van kanaal wisselen etc. Alleen blijft het beeld zwart. Enige manier om te herstellen is stekker uit tv+ te halen en weer erin, dan start hij keurig op met beeld. En werkt het weer voor een paar dagen. 
 

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik lees het wel steeds meer en ik heb het zelf ook nog regelmatig. Geen beeld, maar wel geluid.

Kleine tip. Wat ik dan doe ipv de stekker eruit halen:

Houdt de AAN/UIT knop rechtsboven op de afstandsbediening (waar KPN boven staat) ingedrukt tot dat je 2 opties krijgt:

  • Uitschakelen
  • Opnieuw opstarten

Hiermee kan je de box ook uitschakelen of opnieuw opstarten.

Ook kan je kijken hoe de instellingen staan bij schermresolutie:

 

Hoe staan deze instellingen bij schermresolutie? 


Dank voor de tip. Dat klinkt beter dan stekker in/uit. Ik zag het nog niet bij bekende problemen. Hopelijk wordt probleem snel opgelost. 


Scherm resolutie staat op:

  • automatisch
  • 4k2 50hz
  • hdr - continue (waarvan ik hoop dat ook snel een auto variant komt)

 


Scherm resolutie staat op:

  • automatisch
  • 4k2 50hz
  • hdr - continue (waarvan ik hoop dat ook snel een auto variant komt)

 

Je kan proberen de automatische instelling uit te schakelen en HDR Continue op SDR te zetten. En dan even het een aantal dagen bekijken hoe het dan gaat. Mocht het dan nog voorkomen, is het wachten op updates.


Dank voor de tip. Dat klinkt beter dan stekker in/uit. Ik zag het nog niet bij bekende problemen. Hopelijk wordt probleem snel opgelost. 

Beste Dennis

Je bent niet de enige die hier last van heeft, ik heb dit die iedere keer als ik tv willen kijken.

Waardeloos is het wat je ook instel of verander het blijft gewoon.

Je kan het hier blijven roepen maar schijnbaar is KPN er doof voor.

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat er een issue is met CEC icm LG en Samsung toestellen.

-Dus voor de mensen die denken ik ga even een slim vraag stellen zet ik hieronder vast de antwoorden op je vragen.

-Ja ik heb al een keer de default instelling terug gezet.

-Ja ik heb CEC uitgezet

-Ja ik heb op de tv ook CEC uitgezet

-Ja ik ook smartlink uitgezet

-Ja ik gebruik geen WIFI aansluiting van de STB naar Experia maar UTP cat5 zonder onderbreking

-Ja ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd

-Ja ik heb al een andere HDMI input geprobeerd.

-Ja ik HDR uitgezet en SDR aangezet

-Ja ECO stand is uit ook op TV toestel

mvg


Hoi @Dennis00, ik begrijp dat het heel irritant is. Opnieuw opstarten helpt in ieder geval. 

En we zijn ook zeker niet doof voor de feedback, die neem ik dan ook mee naar de ontwikkelaars. 

Abonneer je ook op de product updates. Krijg je een melding wanneer er nieuwe firmware is. 


Ik lees het wel steeds meer en ik heb het zelf ook nog regelmatig. Geen beeld, maar wel geluid.

Kleine tip. Wat ik dan doe ipv de stekker eruit halen:

Houdt de AAN/UIT knop rechtsboven op de afstandsbediening (waar KPN boven staat) ingedrukt tot dat je 2 opties krijgt:

  • Uitschakelen
  • Opnieuw opstarten

Hiermee kan je de box ook uitschakelen of opnieuw opstarten.

Ook kan je kijken hoe de instellingen staan bij schermresolutie:

 

Hoe staan deze instellingen bij schermresolutie? 

Dit werk helaas alleen als je beeld heb Sebas14.

Als je alleen geluid heb is er dus geen beeld -;)

Verder goede tip bij een werkende STB


Ik lees het wel steeds meer en ik heb het zelf ook nog regelmatig. Geen beeld, maar wel geluid.

Kleine tip. Wat ik dan doe ipv de stekker eruit halen:

Houdt de AAN/UIT knop rechtsboven op de afstandsbediening (waar KPN boven staat) ingedrukt tot dat je 2 opties krijgt:

  • Uitschakelen
  • Opnieuw opstarten

Hiermee kan je de box ook uitschakelen of opnieuw opstarten.

 

Dit werk helaas alleen als je beeld heb Sebas14.

Als je alleen geluid heb is er dus geen beeld -;)

Verder goede tip bij een werkende STB

Dit werkt wel @Thijs1963  ook al heb je geen beeld.

Ik heb meerdere keren (ook tijdens de testperiode)  gehad dat bij het overschakelen van radio naar TV of bij het aanzetten van de box dat het beeld zwart bleef. De box reageerde wel gewoon op de afstandsbediening en had ook alleen geluid. Door deze handeling uit te voeren kon ik de box herstarten.


Wellicht bij jou -:)

Bij mij niet overigens bij geen 1 van mijn 4 lg toestellen.

Ik wou dat ze dit eens oploste ben het echt spuugzat,iedere keer de stekker er uit moeten trekken om gewoon tv te kijken waardeloos echt waardeloos


Gebruik je de meegeleverde HDMI kabel? 

Heb je andere HDMI poorten geprobeerd?

Staan de beeldinstellingen op automatisch? Start/Instelling (tandwiel)/Apparaat/Apparaatvoorkeuren/Weergave en geluid/Schermresolutie/Weergavemodus. Dit moet vooral bij een UHD tv. 


Beste Bart

Al deze slimme vragen heb ik inmiddels tientallen keren   beantwoord moedeloos wordt ik ervan.

-Hoe is de STB aangesloten=geen WIFI

-Nee ik gebruik geen DVS

-Ja mijn STB is rechtstreeks aangesloten op mijn Experia

-Ja ik gebruikte de bjjgeleverde HDMI

-Ja ik al een amdere HDMI kabel geplugd

-Ja ik heb al een andere poort geprobeerd

-Ja ik heb hem al op fabriekinstelling gezet

-Ja de ECO stand uitgezet

-Ja ook de ECO stand aan geprobeerd

-Ja het beeld staat op automatisch

-Ja ik heb CEC äangezet

-Ja ik heb ook zonder CEC getest

-Ja smartlink of tv aan en uit geprobeerd

-Ja alles is aangesloten met UTP

-Ja mijn internet werkt probleemloos

Enz enz enz moedeloos wordt ik hier van.

Ik heb 4 STB allen op LG smart tv's aangesloten en jij vraagt je nog af of dit een local issue is -:)

Als automatiserings deskundige kan ik maar 1 ding zeggen deze STB is een waardeloos en nog lang niet dooronwikkeld wan product, en KPN onwaardig.

Op enkele uitzonderingen na heeft iedereen problemen hiermee.

In het meest positieve geval heb je alleen geluid issues, en het slechtste geval kan je zoals ik iedere keer als je tv wil kijken eerste de stekker eruit trekken omdat je zwart beeld heb.vervolgens heb je zacht geluid enz enz

Graag even inlezen de volgende keer of iets constructiefs doen met deze info zodat ik het niet voor de 10.000 keer hoef uit te leggen.

Bespreek dit bv eens met ontwikkelaars als die er zijn waar ik mij twijvels over heb projectmatig.

Enige positieve van deze box is de intergratie met de F1pro app.

Sorry maar meer kan ik niet momenteel bedenken.

Oh ja de zapp snelheid is aanzienlijk verbeterd.

Ik heb nooit issues gehad met de vorige generatie vip 5202 en nu alleen maar problemen echt waardeloos.

Fijne dagen


@Thijs1963  Begrijp ik. Ik wil je dan ook vragen dit in je eigen topic te houden. Zo lopen er geen zaken door elkaar. Want als je steeds overal reageert, dan krijg je soms dezelfde vragen. Ik wil je dan ook vragen verder te gaan in eigen topic zodat daar al jouw vragen en problemen beantwoord kunnen worden. Is voor zowel jezelf als ons veel fijner. 


@Thijs1963  Begrijp ik. Ik wil je dan ook vragen dit in je eigen topic te houden. Zo lopen er geen zaken door elkaar. Want als je steeds overal reageert, dan krijg je soms dezelfde vragen. Ik wil je dan ook vragen verder te gaan in eigen topic zodat daar al jouw vragen en problemen beantwoord kunnen worden. Is voor zowel jezelf als ons veel fijner. 

Beste Bart

Het reageren op onderwerpen betekend toch dat wij hier in een forum communiceren.

Of heeft iedereen hier zijn eigen onderwerpje?

Volgens mij is dit juiste de essentie van een forum elkaar helpen en of communiceren met elkaar.

Als dat niet geval is lijkt het meer op een eenzijdig dialoog.

ik zie wel enige structuur ondanks het reageren op elkaar onderwerp, jammer dat jij dat niet zo ervaar schijnbaar.

mvg