Skip to main content

Gebruik de Smart TV App op een Samsung TV.

Merk dat vooruitspoelen en kijken van opnames niet altijd goed gaat !

  • Gisteren SBS6 programma opgenomen. Kijken tot de reclame en kunnen niet vooruitspoelen. (krijgen melding deze zender staat vooruitspoelen niet toe staat)
  • Toen het kijken afgebroken. Opnieuw opname geselecteeerd en kijken melding dat terugkijk van programma alleen op tv decoder mag!

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Als je via de KPN tv decoder kunt kijken, adviseer ik om dat te doen.

Je hebt een veel beter beeld en veel minder problemen.

 

P.S.

Wel zoveel mogelijk met vaste UTP kabels aansluiten.

Gebruik geen DVS.😉


@Forum026 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het kijken van opnames niet goed gaat. 

De melding die je krijg herken ik alleen niet van het kijken van opnames. Maar wel bij terugkijken. 

Zou het kunnen dat je de melding bij terugkijken krijgt? Of gaat het echt (alleen) om gemaakte opnames? 


@Rutger_ het gaat echt om de opname. Achteraf gezien heb ik dit probleem eerder gehad. Het lijkt mis te gaan als je een opname kijkt van een programma dat op dat moment nog bezig is.


@Forum026 Bijzonder dat je dit probleem hebt! 

Ik heb geprobeerd het te reproduceren, maar bij mij lukt het wel om vooruit te spoelen. Ook als het programma nog bezig is. 

Heb je dit alleen bij programma's op SBS? Of ook op andere commerciële zenders? En dus alleen bij programma's die nog bezig zijn? 


@Forum026 

Het is toevallig niet een opname op kanaal 661 - 670?


@Rutger_ Ik heb het op NPO zenders nog niet gemerkt. Weet niet zeker of het alleen bij SBS is. Ik zal deze week/weekend ook nog een paar keer testen.

 

@joop2011 Nee, opnames van de lage kanaalnummers. 


Vandaag opgenomen ...  na tijdje gekeken. 

Opname van programma op RTL5 kan ik wel terugkijken.


Probeer het volgende:

Klik op home (start hij normaal gesproken mee op).

Ga naar boven en naar rechts naar instellingen (tandwieltje).

Scroll helemaal naar beneden.

Klik op “opnieuw opstarten” 

Ik hoop dat je het daarna weer kan zien.


@Forum026 Klopt het dat zodra het programma is afgelopen, dat het dan wel lukt om het programma terug te kijken? 

Of staat er dan nog steeds alleen "opname verwijderen"? 


@Rutger_ Daar lijkt het wel op. Ander programma opgenomen en dag later zonder problemen terug te kijken.

Bij deze opname kan ik het niet meer testen omdat ik deze had verwijderd.


@Forum026 Dan hebben we volgens mij het probleem gevonden. 

Via de app zijn opnames van nog lopende programma's niet terug te kijken. 

Op de tv ontvanger zijn deze opnames wel terug te kijken. 

Mocht je dus een programma willen terugkijken dat nog bezig is kan dit op de tv ontvanger. 

Als een programma al afgelopen is dan kun je deze kijken via de app. 


@Rutger_ Ok, duidelijk. App is dus nog geen volwaardige vervanger van decoder.

Maar gisteren bij opgenomen programma SBS6 terugkijken melding 'vooruit spoelen niet toegestaan'. Dit programma was eergisteren op TV.


Hmm. Hier. Meiland. Maandag. Net stukje gekeken van de opname ( opgeslagen in de app).

Samsung tv. Tizen OS.

Ook met Android-TV OS is het opgeslagen programma hier terug te kijken. 

Kan alleen LG ( WebOS) niet checken. 


@PeterG Ook vooruitspoelen werkte goed op Samsung TV?


@Forum026 Heel vreemd, normaal gesproken zou je een gemaakte opname gewoon moeten kunnen doorspoelen. 

In dit geval ging het dus weer om een programma van SBS, ging het ook om hetzelfde programma als waar het eerder mee mis ging? 


@PeterG Ook vooruitspoelen werkte goed op Samsung TV?

Ja. Alleen moet je in de app wel het tellertje in de gaten houden. Want het beeld beweegt niet mee. Dat alleen in de kpn decoder. 

Op het toestel in de woonkamer het handigst (en de bedoeling) de ontvanger gebruiken. 

Veel mooier beeld en meer mogelijkheden!