Skip to main content

Ik weet niet zo goed waar ik dit kwijt moet en hoe, maar ik beschrijf het gewoon en dan zie ik wel wat er mee gebeurd.

Heb het TV+ kastje in energiebespaarmodus staan. Ik denk dat ik die minstens een maand niet heb gebruik. Ja zonde van de €12.50 maar daar gaat het niet om. :)

Kastje net wel aangezet (wauw!) maar toen bleef het ding maar staan in de status van bijgevoegd afbeelding. Afwisseld met het knipperen en tonen van “Opstarten KPN TV+”. En weer naar een hangend Android TV menu. Etc etc.. Power cycle gedaan. Precies hetzelfde.

Nu opgelost door met paperclip het apparaat te resetten en de installatieprocedure opnieuw gevolgd. Hopelijk blijft nu alles werken maar het is laat dus ik ga niet nu nog even uurtje TV kijken.

Al is het “opgelost”, wie weet herkend iemand dit of kan dit scenario ergens op een lijstje gezet worden mocht een ontwikkelaar er iets in herkennen.

Zonet met nog eens aanzetten knippert het allemaal 3x. Geluid en beeld weg. Dat had ik daar straks ook tijdens de installatieprocedure.


Na een maand stil staan heb je schat ik in een paar updates gemist. Zeker omdat tv+ momenteel volop in beweging is en er de nodige stappen worden gemaakt, kan ik me voorstellen dat je ontvanger even de weg kwijt is geweest.

Heb je na de reset en tijdens de configuratie wel de nieuwste firmware en app software opgehaald?


Ik snap dat het misschien niet heel slim is maar ook het weinig gebruiken in combinatie met een eco modus is natuurlijk een use case uit de echte wereld. (is geen kritiek van je, slechts een toevoeging er op)

Maar ja, na reset laatste versie van firmware en app.


Ben het met je eens hoor, een maand niet gebruiken is volkomen valide. In theorie zou de update ook in eco stand-by verwerkt moeten zijn. Een clean herstart zal je al gedaan hebben.

Werkte de tv eerst wel? Hoe is de tv aangesloten? Bedraad?


Ja het heeft allemaal gewerkt. Alles bedraad/ethernet, HDMI met bijgeleverde kabel. Alles werkt nu ook weer maar naar geen lange kijksessie gehad om dat te bevestigen.

Correct, herstart en reset.

Opvallende constatering, voor de rest met ethernetkabel er uit is alles wel responsive. Kon door de menu's heen bladeren etc.. Uiteraard met de melding dat er geen verbinding is en dus geen TV beelden. Kabel weer er in en het bleef weer hangen zoals in het screenshot.

Zoals ik al zei, dit topic is meer een “ter informatie” dan een concreet “los mijn probleem op”. Maar als niemand het meldt zal het ook nooit dusdanig als herkend/erkend worden. Gewoon een bijdrage in het stabieler krijgen van het systeem.


Dus zonder ethernetkabel werkt alles naar behoren? Lijkt dat er in je netwerk dan iets aan de hand is. Kan je dat een beetje beschrijven? Switch ertussen?


Nee sorry, je hebt het verkeerd begrepen. Zonder ethernet merk ik dat de interface gewoon op de afstandsbediening reageert. Geen wifi ingesteld dus logisch dat er dan niets werkt. Ik wou er alleen mee beschrijven dat zodra er weer een netverbinding was alles weer vast liep.

Nu NA reset van de Android TV kastje lijkt alles verholpen te zijn.


Dan had ik het wel goed begrepen. Ik was al aan het denken aan multicast problemen in je netwerk. Een reset is wel rigoureus maar als de tv nu weer werkt dan is dat goed nieuws.


No worries … ja het bleef hangen en de eerste (of tweede) die je vaak krijt is de apparatuur resetten. Dat is wat ik dan ook gedaan heb na een paar cold boots. Niet zoveel moeite, ik gebruik toch niets anders dan de TV app. Geen logins, geen streaming.


In het algemeen is een herstart (dus geen reset) ook wel een strak plan na een firmware update. Niet alleen voor tv maar ook voor modem na een firmware update. Kijk ze zou ik zeggen 😁 


Fijn dat het nu weer werkt. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te maken heeft met het missen van een aantal updates.
Met een reset wordt de software wel weer opnieuw ingeladen, dus het zou goed kunnen dat het probleem nu ook gewoon opgelost is.