Skip to main content

Wij hebben verschillende kpn kastjes.

Huiskamer tv met Sonos met optische kabel aan KPN Kastje werkt goed radio (tv uit) harder zachter geen probleem met de kpn afstandsbediening.

in een andere kamer wil ik het ik hetzelfde. Alleen de soundbar is van het merk Dutch Originals. Terwijl de kpn afstands bediening met de tv en kastje werkt kan ik niet het radio geluid via het KPN kastje en de soundbar via een optische kabel regelen. Ik moet dan de afstandsbediening van de soundbar gebruiken. Lastig. Nu doe het via de hdmi kabel via de tv. Maar nu moet de tv steeds aan. Is hier een oplossing voor.

 

Hi @Sytse1. Ik heb het voor je nagekeken en ik heb helaas niet direct een oplossing voor je. Begrijp ik goed dat er dus geen optische aansluiting op de Dutch Originals zit?


Bram, bedankt voor je reactie.

Een optische koppeling op deze soundbar is zeker aanwezig.

Als ik de soundbar met de optische koppeling met het kpn kastje verbind kan ik het geluid met de kpn afstandsbediening niet regelen. Terwijl de afstands bediening ver gewoon met het kpn kastje communiceert.


Heb je de soundbar aangesloten op de ARC/HDMI van de televisie?


Ja, Dat kan niet anders. Het KPN kastje heeft maar 1 HDMI aansluiting. En de HDMI van het KPN kastje moet op de ARC/HDMI van de tv worden aangesloten. Op de tv zit ook een optische aansluiting. Maar dat maakt niet uit. Het punt is m.i. dat met de huidige configuratie de KPN afstandsbediening goed werkt.

Vanaf de tv werkt de aansluiting met de soundbar uitstekend. Of dit nu HDMI os optisch is maakt niet uit.

Vanaf het KPN kastje kan alleen een optische aansluiting gerealiseerd worden aangezien het KPN kastje maar 1 HDMI aansluiting heeft. Zoals ik aan eerder melde als ik een optische koppeling tussen Soundbar en KPN kastje maakt werkt de KPN afstand bediening ook mbt kanalen wisseling maar niet met het geluid.


In dat geval denk ik ook dat je alles hebt gedaan dat mogelijk is. Niet alle apparatuur is helaas te koppelen te krijgen.