Skip to main content

Problemen  met  ondertiteling  nu opgelost??

Reageert er ook iemand van de kpn op dit forum?


Reageert er ook iemand van de kpn op dit forum?

Dat kan enkele dagen duren. Op het forum helpen vooral klanten elkaar.

Maar om een antwoord te geven op u vraag: ik denk het niet want anders stond het wel vermeld tussen de punten die met deze update opgelost worden.


Reageert er ook iemand van de kpn op dit forum?

De wachtrij voor de kpn moderators is momenteel zo'n 48 uur. Even geduld dus.

En welke problemen?

Er zijn er heel verschillende gemeld. 

Van 1 ervan heb ik hier ook af en toe last. Dat bij wisselen van zender de laatste zin van de vorige zender blijft staan.


Goedemiddag @Van den Reek en welkom hier op ons forum!

Hoe uiten de problemen met de ondertiteling zich precies? En heb je dit artikel op onze kennisbank al eens doorgenomen? 


Dat kan ik ook wel vertellen @JanZ_ .

Onderstaande bij live en opnames.

◾️ Regelmatig ontbreekt het minuten lang.

◾️ Af en toe staan de woorden onder elkaar i.p.v. naast elkaar

◾️ Bij wisselen van zender staat bij de nieuwe zender minutenlang de laatste zin van de vorige zender…. als de ondertiteling van de nieuw gekozen zender al op gang komt.

Je zal er maar afhankelijk van zijn… Er zijn in Nederland zo'n 1,5 miljoen slechthorenden. En bijna een kwart daarvan is vrijwel doof.

Zoals deze wanhopige met de nieuwe box, @Linda van wijk .

Dit moet écht prio zijn/worden!

Quote Linda van Wijk in Product updates

Ondertiteling is vaak vast Ondertiteling   veel problemen. Ik ben doof. Dat ik belangrijk  Ondertiteling  kijken maar vaak stil en vast menu  druk terug zender  werkt goed later weer vast en niet Ondertiteling  

Ik hoop dat is opgelost  aub aub. Ik spijt me dat ITV wil terug  dan TV +  zeer jammer.  Snik 


Dat kan ik ook wel vertellen @JanZ_ .

Onderstaande bij live en opnames.

◾️ Regelmatig ontbreekt het minuten lang.

◾️ Af en toe staan de woorden onder elkaar i.p.v. naast elkaar

◾️ Bij wisselen van zender staat bij de nieuwe zender minutenlang de laatste zin van de vorige zender…. als de ondertiteling van de nieuw gekozen zender al op gang komt.

Je zal er maar afhankelijk van zijn… Er zijn in Nederland zo'n 1,5 miljoen slechthorenden. En bijna een kwart daarvan is vrijwel doof.

Dit moet écht prio zijn/worden!

Dankjewel voor de toelichting @PeterG. Uiteraard zetten we deze signalen door naar de ontwikkelaars en hopelijk slagen we erin om de bestaande problemen zo snel mogelijk te verhelpen!


Slluit mij geheel aan bij bovenstaande woorden van PeterG. 

Aanvullend 2 opmerkingen:

1e: bij BBC 1 en 2 altijd direct correcte ondertiteling.

2e: bij gebruik unicast ook bij NPO en RTL direct ondertiteling. Weet iemand hoe dat bij deze instelling wel kan?


Hoi @Henrik1 .

LIVE is met unicast een andere stream dan bij Multicast.

Opnames, terugkijken e.d. is altijd en alleen Unicast.

Dan doe ik het vaak via de (ook door mij op de box gedownloade Android-TV app) want dan krijg je hele mooie ondertitels. Mits je dat ff instelt in het menu.