Skip to main content

Regelmatig krijg ik een flikkerend beeld van één van mijn TV ontvangers. Bijzonder irritant aangezien ik de ontvanger eerst volledig uit moet schakelen en dan weer inschakelen.

Graag een oplossing.

Hoi @Hogebrugster, hoe moet ik dat flikkerend beeld zien? Dat het zwart wordt en beeld weer terugkomt of iets?

En heb je de ontvanger al een reset gegeven? 

Helpt dat niet, wil je de ontvangers eens omruilen van plek? Verhuist dan het probleem mee, dan is het de ontvanger. Blijft het op dezelfde plek, dan is het de aansluiting. Kijk dan eens naar de kabels etc. 


Het is niet echt flikkeren, maar het is een soort blurring die optreed van de onderkant van het beeld. Deze ontvanger was al verplaatst naar een ander toestel en is aangesloten op de HDMI-kabel van de ontvanger die daar eerst stond. Dea ndere ontvanger werkt zonder problemen op de plaatst waar eerst de andere stond.

En neen, ik heb de ontvanger geen reset gegegeven want dan ben ik alle instellingen kwijt en dat is dus het laatste wat ik ga doen.


Het is dus puur die ontvanger die problemen geeft. Dan wil ik je toch vragen een reset uit te voeren. Ik ben wel benieuwd of dat voor verbetering zorgt. Zonder reset kan ik je ook niet verder helpen om tot een oplossing te komen. 


Ik zal het in de loop van deze week doen. Ben nu niet thuis.