Skip to main content

Beste KPN,

 

Het moet mij van het hart. Ik stoor mij enorm aan het feit dat ik geboren “boer uur Drenthe”, wonend in Amsterdam niet gewoon alle regionale zenders kan ontvangen. 

Ik sta echt open voor alle goed onderbouwde redenen én ik heb er vanavond/vannacht zelf ook één proberen te bedenken. Dit is helaas niet gelukt. 

Tuurlijk heb ik al wat rondgekeken op het forum en kwam oude berichten tegen. Ik mis hier alleen de onderbouwde uitleg in. Waarom zou ik nu alleen aangrenzende regionale zenders kunnen kijken? Ik vind het leuk om af en toe nog wat mee te krijgen uit mijn oude vertrouwde provincie.

Het kan mij namelijk niet heel erg veel schelen wat er op Omroep West is te zien. Ik heb er geen binding mee. En dat is juist waar het om gaat. Je moet er binding mee hebben wil je een regionale kneuterige zender kunnen waarderen. 

Het is misschien flauw maar wil 't toch even aanhalen. Waarom hebben we een zender die speciaal gericht is op kleine korte voorstukjes van waardeloze programma's die door jullie gesponsord worden? Ik weet zeker dat daar niemand naar kijkt. 

 

Dus nogmaals de vraag en ik zou hem oprecht graag goed onderbouwd beantwoord zien. 

 

‘Waarom krijgt de klant niet alle regionale zenders in het pakket?’

 

Of beter gezegd; waarom maken jullie voor mij de keuze dat ik niet naar een regionale zender kan kijken uit eigen streek. Dit lijkt mij toch de grondlegging van een betrokken en onderhoudend volkje. 

 

PS: je haalt een boer wel uut drenthe maar drenthe niet uut een boer

 

Kalm an!

@Kajan Je schrijft: Waarom zou ik nu alleen aangrenzende regionale zenders kunnen kijken?

In de Mediawet is opgenomen dat providers alleen de regionale zenders uit de eigen provincie en de aangrenzende provincies moeten doorgeven.

Dat sluit niet uit dat KPN ook andere regionale zenders mag doorgeven, maar daar is onder meer om financiële redenen niet door KPN voor gekozen. Voor doorgifte moet namelijk door KPN worden betaald, en dat wordt dan uiteraard ook weer doorberekend in het abonnementstarief. En dan is het een kwestie van een afweging maken of een verhoging van het tarief opweegt tegen het aantal abonnees dat naar die zenders wenst te kijken.

Piet.