Skip to main content

Ik moet sinds ongeveer een week bijna dagelijks de ontvanger herstarten, bij aanzetten geen geluid en minder beeld. Na herstart van ongeveer 10 minuten goed beeld +geluid. Ik heb nog steeds de door telfort destijds geleverde HMB 2260. Kabels e.d ok, want na herstart werkt alles perfect, wordt er wel wat somber van, zou de ontvanger defect kunnen zijn?

Hoi @John-T58, welkom op het forum!

Wat irritant dat je de tv-ontvanger telkens moet herstarten voordat hij goed werkt! :disappointed_relieved: Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.  Heb je de tv-ontvanger ook al eens een reset gegeven?

Als dat ook niet helpt, dan ben ik benieuwd naar hoe de tv-ontvanger op de Experia Box is aangesloten. Is dat draadloos gedaan door middel van een draadloze verbindingsset of is de tv-ontvanger direct met een kabel op het modem aangesloten?


Hallo Jose, reset al verschillende keren gedaan, soms een dag goed, daarna ineens weer geen geluid, en wat minder beeld. Van m'n modem naar de ontvanger loopt een ethernetkabel. Draadloos en bekabeld beiden gedaan, maar het euvel blijft zich geregeld voordoen.


Helder, bedankt voor je toelichting @John-T58. Heb je kabel tussen de tv-ontvanger en de tv al eens gecontroleerd? Is deze niet beschadigd en is hij aan beide kanten goed aangesloten op de apparatuur? Ditzelfde geldt voor de ethernetkabel tussen de tv-ontvanger en de Experia Box, is deze ook goed op de apparatuur aangesloten en onbeschadigd? Je zou ook nog eens een andere poort op het modem kunnen testen, wellicht is de huidige poort licht beschadigd waardoor je de problemen ervaart.


Ok, ga ik vanavond proberen/bekijken, heb er echter weinig vertrouwen in, want na herstart of reset werkt alles normaal. Bij slechte kabels kan het natuurlijk niet zo zijn dat na herstarten of resetten de kabels telkens tijdelijk weer ok zijn, dat lijkt mij sterk hoor!


Snap ik, John! De bekabeling moet alleen wel even uitgesloten worden voordat ik volgende stappen kan ondernemen. Super dat je het vanavond gaat proberen, houd me op de hoogte. :relaxed:


Hallo, kabels gecheckt, merk niets bijzonders. Alles werkte normaal, maar een dag later bij aanzetten weer geen, en af en toe een krakend geluid, dus een fragment tussendoor wat op geluid leek. Maar weer de software verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, en na een minuut of 10 weer gewoon perfect geluid. Heb hier al eerder gemeld dat de kabels/aansluitingen niet het probleem kunnen zijn, want bij slechte aansluitingen werkt alles niet telkens na herstart/ reset weer goed, dat kan echt niet. Ben toch van mening dat het probleem bij de ontvanger zelf zit.


Slechte kabels kunnen wel degelijk storingen veroorzaken. Soms heb je er dan wel last van en op andere momenten niet. Ik heb hier zelf mee te maken gehad helaas.


Snap ik, maar kan toch niet zo zijn dat TELKENS na herstart of reset het geluid ok is?, dan zou dit soms ook niet moeten werken, aansluiting of kabel kunnen niet steeds NA reset tijdelijk weer ok zijn, vind ik een vreemde toestand hoor!


Bedankt voor het checken, @John-T58! Het lijkt dus niet aan de bekabeling te liggen. Zou je dan het volgende eens willen proberen?

1 - Maak de tv-ontvanger stroomloos
2 - Maak de Experia Box stroomloos
3 - Als je glasvezel hebt; maak het glasvezelkastje stroomloos
4 - Wacht een minuut
5 - Als je glasvezel hebt; sluit het glasvezelkastje weer aan op het stroom en wacht tot hij helemaal is opgestart
6 - Sluit de Experia Box weer aan op het stroom en wacht tot hij helemaal is opgestart
7 - Sluit de tv-ontvanger weer aan op het stroom en wacht tot hij helemaal is opgestart

Als je daarna nog problemen ervaart, dan zou je ook kunnen kijken of een reset van de Experia Box helpt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!


Nu doet het geluid van de ontvanger het een paar dagen goed, maar nu geeft ineens enkel Netflix, gewoon bediend door de netflix-knop op de afstandbediening weer een onderbroken, krakend geluid, of het aan wil gaan, terwijl de andere zenders gewoon normaal geluid geven. Heb er weinig zin/tijd in en voor, in de vakantie haal ik nogmaals alles los en weg, en dan ga ik me beraden op een verandering, ben het al behoorlijk beu, je hoort er nog van!


Reageer