Skip to main content

Sinds een paar dagen heb ik ook deze melding en moet ik volgens de beschrijving op een zender klikken met de afstandsbediening. Vanavond wil ik de stekker er 30 sec. afhalen om te kijken of het probleem is opgelost. Ik heb een Exp 12 box in de meterkast. En een zwart wifipunt. Overigens nooit problemen met de wifi. Wel nog steeds een megastroomverbruik, maar dat is al uitgebreid aan de orde geweest in een ander desgenoemd topicje.  Dat probleem is niet opgelost. 

Kan het ook zijn dat de tv aan vervanging toe is. Wij zien daar tegenop want zo een internet tv vraagt weer extra inspanning qua bediening. De huidige tv is 15 jaar oud.

Met vr.gr.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Sinds een paar dagen heb ik ook deze melding en moet ik volgens de beschrijving op een zender klikken met de afstandsbediening. Vanavond wil ik de stekker er 30 sec. afhalen om te kijken of het probleem is opgelost. Ik heb een Exp 12 box in de meterkast. En een zwart wifipunt. Overigens nooit problemen met de wifi. Wel nog steeds een megastroomverbruik, maar dat is al uitgebreid aan de orde geweest in een ander desgenoemd topicje.  Dat probleem is niet opgelost. 

Kan het ook zijn dat de tv aan vervanging toe is. Wij zien daar tegenop want zo een internet tv vraagt weer extra inspanning qua bediening. De huidige tv is 15 jaar oud.

Met vr.gr.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Deze code betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding kan maken met de Experiabox (KPN router modem).

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?

Vooral die draadloze verbindingsets geven vaak dit soort problemen.

 

Een nieuwe tv kopen kan natuurlijk altijd, maar daar heeft deze foutcode niets mee te maken.😉

Maar als je het overweegt, er is veel keus.

Een 15 jaar oude tv, dan ben ik bang dat hij het toch binnenkort zou kunnen begeven.

En wat betreft bediening, dat mag geen probleem zijn.

En je hebt dan ook meteen Smart tv. 

 

En wat versta jij onder een “mega stroomverbruik” (elektriciteitsverbruik)? 

 


Goed advies. Dank u wel. Om met de laatste vraag te beginnen verbruiken wij in een appartement van 90 m2 5000 kwh per jaar en we zijn met 2 personen en niemand in het appartement verbruikt dit. We zijn hier al jaren mee bezig. Maar niemand kan ontdekken waar de boosdoener zit. 

Wij hebben sinds een tijdje een Exp box 12 als ik het goed zeg. Met 2 van die witte dingen waarvan 1 onlangs is vervangen omdat hij doorgebrand was. Dus 1 naast de tv in het stopcontact en 1 in de meterkast naast de Exp. box.  HDB 2260 staat op de decoder. Dat zwarte kastje. Als leek lijkt mij dit draadloos verbonden. Ik heb nog niet de Exp box uitgezet maar wel de stekker naast de tv 30 sec eruit gehaald, maar dat heeft niet geholpen. Het valt me op dat die foutcode het meest in de avonduren is.  De tv staat de hele dag aan. 


Goed advies. Dank u wel. Om met de laatste vraag te beginnen verbruiken wij in een appartement van 90 m2 5000 kwh per jaar en we zijn met 2 personen en niemand in het appartement verbruikt dit. We zijn hier al jaren mee bezig. Maar niemand kan ontdekken waar de boosdoener zit. 

Wij hebben sinds een tijdje een Exp box 12 als ik het goed zeg. Met 2 van die witte dingen waarvan 1 onlangs is vervangen omdat hij doorgebrand was. Dus 1 naast de tv in het stopcontact en 1 in de meterkast naast de Exp. box.  HDB 2260 staat op de decoder. Dat zwarte kastje. Als leek lijkt mij dit draadloos verbonden. Ik heb nog niet de Exp box uitgezet maar wel de stekker naast de tv 30 sec eruit gehaald, maar dat heeft niet geholpen. Het valt me op dat die foutcode het meest in de avonduren is.  De tv staat de hele dag aan. 

 

Misschien gebruikt iemand van de boven buren of zo illegaal electritieteit.

Dan kan, helaas. 

Schakel alles uit en kijk of de KWh meter toch iets meet.

Laat een expert het eens nakijken. 

 


@Wilsophie . Ik begrijp dat je DVS in gebruik hebt? Brandt daar ook een lampje op? Zo ja, wat voor kleur heeft dat lampje als jij de storing ervaart?

Hier zijn tips voor het aansluiten van DVS:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm


WAT is DVS?


@Wilsophie DVS ie een Draadloos Verbindings Set

 


@Wilsophie DVS ie een Draadloos Verbindings Set

 

@Wilsophie , deze DVS'en zijn storingsgevoelig voor 'vervuiling' op het elektriciteitsnet. Vooral omdat je aangeeft dat de storing zich vooral 's avonds voor doet. Dit lijkt er op dat op dat moment bepaalde apparatuur wordt ingeschakeld. Ben zelf lang geleden overgestapt op Moka MA32 Teleste coax adapters. Deze verzorgen de connectie via de bestaande coaxkabel tussen modem en Tv-ontvanger en werkt uitstekend!

Voor een appartement van 90 m2 is 5000 kWh wel heel erg veel! Hier is met 120 m2 het verbruik 2800 kWh terwijl we gasloos zijn, dus alles, uitgezonderd de verwarming (Stadswamte) elektrisch is. Ik zou ook alles een uitschakelen zoals @joop2011 al eerder aangaf. In je meterkast kun je alle groepen uitschakelen en beoordelen wat je kWh meter dan aangeeft. Hierna kun je groep voor groep weer inschakelen, de kWh meter observeren en zo de 'boosdoener(s)' opsporen. Een veelverbruiker moet er zijn, je verbruik moet met de helft naar beneden kunnen, is zeker nuttig met de energieprijzen van dit moment.


Het laatste hebben 2 monteurs gedaan en er bleef een verbruik doorlopen maar men zag geen apparaten die dat veroorzaakten. Dus dan ben je uitgepraat. Ik heb 2 meters gehad in die 15 jaar en altijd veel verbruikt maar het nooit geweten, d.w.z ik had geen vergelijk met de andere buren die allemaal dezelfde warmtepomp/boyler hebben als ik. Deze pomp heb ik een slimme stekker gegeven, maar dat is geen grootverbruiker. De hele maand Augustus 64,76 kwh dus dat is niet extreem veel. Er is een sluimerverbruik van gemiddeld 3,3 kwh per dag en wat dat is weten ze niet. Ik heb wasmachine, droger, vriezer allemaal al vervangen voor nieuwe machines al was er niets kapot. Maar ik heb hier al een topic over geopend, daar staan nog wat foto’s van die Energy app. 

 

Wat de foutcode betreft denk ik dat ik het gevonden heb. Tussen die DWS had ik een verloopstekker geplaatst met zo een rood knopje om hem makkelijk uit te kunnen zetten qua standby stand. Maar dan start hij elke ochtend opnieuw op van 0 tot 100 % dus daar ben ik mee gestopt. Zet de tv gewoon uit via de afstandsbediening.

 

Nu heb ik die verloopstekker gisterochtend weggehaald dus gewoon het snoer in het stopcontact en ik denk dat daar de boosdoener zat. Want we hadden gister geen melding van de foutcode. Ik wist dat het ergens simpel in een stekker zat.  Eerst wilde ik een nieuw zwart kastje plaatsen omdat ik die nog nieuw in een doos heb zitten van de KPN maar dat durfde ik toch niet. Ik hoop eigenlijk dat het is opgelost.


Van die DVS was onlangs die 1 die in de meterkast zit doorgebrand en daardoor had ik ook problemen. Die is vervangen door een aardige monteur die ook een WIFI punt heeft geplaatst ( een zwarte) en ik heb een nieuwe Exp box 1200 aangeschaft. 

Ik overweeg wel een nieuwe smart tv want mijn tv is 15 jaar oud, maar mijn man vind het onzin omdat hij het nog goed doet. 

Er komt wel binnenkort een nieuwe koelkast, hoewel deze het nog prima doet, maar dan heb ik alle oude apparaten van meer dan 15 jaar oud vervangen. En dat ik voor de bovenburen of voor de hal zou betalen sluiten de elektromonteurs eigenlijk uit. Verder heb ik geen vijver of een pomp of een aquarium en dus ook geen oude apparaten en nu veel mensen in de problemen komen door de hoge gasrekening ( wij hebben geen gas) en ik toch v an 90 naar 252 euro ga waar anderen soms driedubbel moeten gaan betalen zal ik me er maar bij neerleggen.

O ja en ik heb alle halogeen laten vervangen voor led-verlichting. Al kom ik maar uit op 1000 kwh minder per jaar dan ben ik al tevreden. De meeste buren betalen ongeveer 20-30 euro en ik al jaren 100 euro. Het blijft vreemd in hetzelfde appartement. Had ik het maar nooit ontdekt want ik weet dit pas sinds een jaar. En het kost me veel hoofdbrekens , het is maar geld toch?


Tussen die DWS had ik een verloopstekker geplaatst met zo een rood knopje om hem makkelijk uit te kunnen zetten qua standby stand. Maar dan start hij elke ochtend opnieuw op van 0 tot 100 % dus daar ben ik mee gestopt. Zet de tv gewoon uit via de afstandsbediening.

U kunt er een tijdschakelaar tussen kunnen zetten. Bijvoorbeeld:

Die laat u bijvoorbeeld 's nachts om 01:00 de stroom afsluiten. En deze er om bijvoorbeeld 18:00 uur weer op zetten. Dan ga ik er vanuit dat u overdag geen tv kijkt. Dan zou dat kunnen. Als u dan om 19:00 tv wilt kijken hoeft u niet te wachten op de tv ontvanger. En u bespaart toch een flink gedeelte van de dag stroom.


De hele maand Augustus 64,76 kwh dus dat is niet extreem veel. Er is een sluimerverbruik van gemiddeld 3,3 kwh per dag en wat dat is weten ze niet.

 

3,3 KWh sluip energie (volksmond stroom) is inderdaad heel erg veel.

Dat is 137,5 Wh (Watt uur)

Of te wel een totaal aan sluipenergie van 137,5 watt.

 

DVS (Netwerkadapters) ongeveer samen 6 Watt (oudere modellen meer).

KPN tv decoder (niet de 4K) ongeveer 5 watt (dus als je er 2 hebt totaal 10 watt.

Opladers (als ze niet gebruikt worden) ongeveer 1 a 2 watt (dus altijd uit het stopcontact halen als je ze niet gebruikt).

TV stand-by ongeveer 0,5 watt (oudere modellen meer).

Blu-Ray (DVD) speler ongeveer 0,5 watt (oudere modellen meer)

Soundbar en subwoofer samen ongeveer 1 watt (oudere modellen misschien meer).

Wekker radio 2 a 4 watt

 


Lief dat u dat heeft uitgerekend. Toevallig hebben we alle oude apparaten en boxjes voor geluid met een electromeneer verwijderd. Dus de dvd speler een JVC geluidsding en een videospeler , het stond allemaal nog in een kastje terwijl wij het nooit meer gebruiken.  Hoewel ik graag nog eens een familievideo wil afspelen van vroeger. Ooit gemaakt van super8filmpjes.  Verder kan het me eigenlijk niet schelen waar ik stroom aan verbruik, maar als alle buren gemiddeld 3000 kwh verbruiken en ik als enige met 2 oude mensen 5000 kwh dan begrijp ik niet waar dat verschil in zit. Ik heb ook altijd gezegd dat ik w.s. royaal met stroom omga dus dan moet je betalen, maar vergelijkbaar met een gezin met 5 kinderen en een groot huis is toch opmerkelijk. Liander geeft mij een analyse rapport waar ik niets aan heb want die geven dezelfde opdrachten als u. Essent heeft geen monteurs in dienst en doen niets. En de plaatselijke elektromonteurs weten het niet. En de aannemer die het complex heeft gebouwd is failliet en de elektrowinkel die alles heeft aangelegd idem. 


Die sluimerenergie kun je niet traceren. Ik heb een P1 meter en ik heb gemiddeld echt een sluimerverbruik dag en nacht van 3.3 kwh en ik zie soms pieken terwijl ik nog slaap. O ja , ik had een Bravilomat dat is een snelzet koffiemachine en ook die heb ik weggedaan en een gewoon KitchenAid koffiezetapparaat.   Ik had al een factuur van 6 ledlampjes in de keuken van 1100 euro want. die keukenboer rekent 80 euro per uur en ik krijg net de factuur van de vervanging van 7 halogeen spotjes in de badkamer en wc en die is ruim 200 euro. Overigens de koelkast die ik besteld heb is vandaag binnengekomen in die winkel en wordt binnenkort geplaatst. Maar de koelkast doet het eigenlijk heel goed. Maar ja… dan heb ik alles gedaan wat mogelijk is.  Ik laat nog weten of ik nog een foutcodemelding krijg want anders hebben andere mensen eraan om tussenstekkers te verwijderen bij een foutcode. 

met vrgr. 


Tussen die DWS had ik een verloopstekker geplaatst met zo een rood knopje om hem makkelijk uit te kunnen zetten qua standby stand. Maar dan start hij elke ochtend opnieuw op van 0 tot 100 % dus daar ben ik mee gestopt. Zet de tv gewoon uit via de afstandsbediening.

U kunt er een tijdschakelaar tussen kunnen zetten. Bijvoorbeeld:

Die laat u bijvoorbeeld 's nachts om 01:00 de stroom afsluiten. En deze er om bijvoorbeeld 18:00 uur weer op zetten. Dan ga ik er vanuit dat u overdag geen tv kijkt. Dan zou dat kunnen. Als u dan om 19:00 tv wilt kijken hoeft u niet te wachten op de tv ontvanger. En u bespaart toch een flink gedeelte van de dag stroom.

De verloopstekker gaf juist problemen met die foutcode dus ik zet er niets meer tussen. Dat beetje stroom kan er ook nog wel bij.


Is dus opgelost. Geen foutcode meer.