Skip to main content

De KPN monteur is geweest toen we verhuisd waren, en heeft de modem op deze plek neergezet.

Nu kijken wij tv in de woonkamer, waar een paar meter tussenzit. Doormiddel van een dvs1200, via wifi de internet kabel verlengen.

 

Alleen valt er gewoon geen televisie op te kijken, alles hapert. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling? We leven op de middelste verdieping, en hebben alleen nuttige wifi als we aan de keukentafel zitten. 

 

Dit hadden we in de vorige woning niet. 

 

Ik heb al geprobeerd het kanaal te veranderen etcetera.

Nu kijken wij tv in de woonkamer, waar een paar meter tussenzit. Doormiddel van een dvs1200, via wifi de internet kabel verlengen.

Een DVS is geen WiFi. WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel.

Bij een DVS maken de 2 kastjes verbinding met elkaar via het elektriciteitsnetwerk. Geen WiFi dus.

Welke snelheid meet u bij een speedtest op een pc of laptop die rechstreeks bekabeld op de Experiabox is aangesloten? 

Probeer de tv ontvanger eens rechtstreeks met een kabel aan te sluiten. Zonder DVS dus.


Hoi @Marijnx053, welkom hier. 

Als ik jouw verhaal zo zo lees zijn er 2 situaties waar je tegenaan loopt.

  • Wifi is niet goed. Kan je die verbeteren met de wifi tips? 
  • Slechte tv. 

Bij de tv, wat ervaar je precies? En heb je de mogelijkheid om de ontvanger tijdelijk met een kabel aan te sluiten. Ik vermoed namelijk dat de DVS hier de boosdoener in is. O, ik zie dat Nick83 dat ook al gevraagd heeft. We zijn benieuwd. 


@Marijnx053 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Eigenlijk kan je het beste geen DVS gebruiken.

Door de grote verstoring op 230 volt netwerk, werkt IPTV niet goed.

Ze verbruiken ook energie.


Nu kijken wij tv in de woonkamer, waar een paar meter tussenzit. Doormiddel van een dvs1200, via wifi de internet kabel verlengen.

Een DVS is geen WiFi. WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel.

Bij een DVS maken de 2 kastjes verbinding met elkaar via het elektriciteitsnetwerk. Geen WiFi dus.

Welke snelheid meet u bij een speedtest op een pc of laptop die rechstreeks bekabeld op de Experiabox is aangesloten? 

Probeer de tv ontvanger eens rechtstreeks met een kabel aan te sluiten. Zonder DVS dus.

Bedankt voor je antwoord Nick.

Aha! Wist niet dat dat zo werkte.

Op de computer een download snelheid van 203 mbit. Een upload van 243 mbit.

Aan de internet snelheid ligt het dus niet. Ik ga eens een kabel naar het kastje toe trekken.

 


@Marijnx053

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Eigenlijk kan je het beste geen DVS gebruiken.

Door de grote verstoring op 230 volt netwerk, werkt IPTV niet goed.

Ze verbruiken ook energie.

Arris VIP5202 


Hoi @Marijnx053, welkom hier. 

Als ik jouw verhaal zo zo lees zijn er 2 situaties waar je tegenaan loopt.

  • Wifi is niet goed. Kan je die verbeteren met de wifi tips? 
  • Slechte tv. 

Bij de tv, wat ervaar je precies? En heb je de mogelijkheid om de ontvanger tijdelijk met een kabel aan te sluiten. Ik vermoed namelijk dat de DVS hier de boosdoener in is. O, ik zie dat Nick83 dat ook al gevraagd heeft. We zijn benieuwd. 

Ik gebruik 1x in de week het televisiekastje om voetbal te kijken. Constant haperen/vastlopen.

Al jaren casten wij verder alleen nog maar naar de tv, ook die loopt regelmatig vast en hapert.

Dat het door de tv komt hebben we al uit kunnen sluiten, hebben 3 verschillende tvs geprobeerd.

Kabel trekken gaat het voor voetbal wedstrijden sowieso oplossen vermoed ik.

Het wifi probleem is nog even zoeken, de wifi tips hebben niet geholpen.


@Marijnx053 

Ik denk dat de DVS (DVS1200) het probleem is.

Vaste UTP kabel is altijd het beste. (Éénmalig veel werk, daarna veel plezier). 


@Marijnx053

Ik denk dat de DVS (DVS1200) het probleem is.

Vaste UTP kabel is altijd het beste. (Éénmalig veel werk, daarna veel plezier). 

Dat klopt, voor de tv zelf is dat wel de oplossing. 

Het casten is er alleen niet mee opgelost, en de wifi op de telefoon. 

Maar even kijken wat daar mee gedaan kan worden.


@Marijnx053

Ik denk dat de DVS (DVS1200) het probleem is.

Vaste UTP kabel is altijd het beste. (Éénmalig veel werk, daarna veel plezier). 

Dat klopt, voor de tv zelf is dat wel de oplossing. 

Het casten is er alleen niet mee opgelost, en de wifi op de telefoon. 

Maar even kijken wat daar mee gedaan kan worden.

 

Begrijp ik hier uit dat je problemen met WIFI hebt?

(dat heeft niets met de DVS te maken, dat is internet over het 230 volt netwerk).

Voor een betere WIFI kan je beter de Super Wifi 2 repeaters gebruiken, zie ook hier. 

 

Maar de DVS kan je beter vervangen door een vaste UTP kabel.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


En kun je verder vertellen hoe jouw netwerk voor wifi eruit ziet? 

Welk modem gebruik je? Hangen daar nog versterkers achter? Zo ja welke? Hoe zijn die aangesloten etc. 

Want je heb de wifi manager wel al eens doorlopen?