Skip to main content

Mijn moeder is slechtziend. Nu heeft ze sinds vandaag kpn+ box. Via google assistent op de afstandsbediening zou ze dan via zenders kunnenĀ  wisselen wat voor haar makkelijker is. Nu luisterd ze altijd npo1/2/3 via gos(gesproken ondertiteling) op zender 191/192/193. Als ze dit via google assistent vraagt doet hij dit niet. Vraagt ze zet op rtl5 doet hij dit wel. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ā 

Hi @A1992Ā en welkom bij de KPN Community! Lief dat je je moeder hiermee helpt. šŸ™‚

Kanaal 191 t/n 193 zouden sowieso al gesproken ondertiteling moeten hebben. Zie ook een eerder artikel overĀ GOS op NPO bij KPN.Ā 
Daar staan ook een aantal andere zenders benoemd die dit horen te hebben.Ā 

Wat gebeurt er als je moeder naar deze zenders gaat? Is er helemaal geen gesproken ondertiteling te horen?Ā 

Ā ze heeft wel gesproken ondertiteling op deze zenders. Alleen moet ze de knoppen 191 fysiek op de afstandsbediening indrukken. Wat voor haar niet altijd handig is.Ā Ā Het werkt niet om dit spraakgestuurd via google assistent van de afstandsbediening te doen. Als je rtl 4 zegt reageert hij hier wel op maar bij de GOS zenders zegt hij steeds dat hij de zender niet kan vinden.Ā 

Inderdaad. De gesproken opdracht 'ga naar npoĀ 1 gos' en ook voor npo 2 gos en npoĀ  3 gos mag nog wel toegevoegd worden @Sanne van KPNĀ .

Ah ik snap het, helder. Dank voor de uitleg @A1992! Gaan we meenemen in de feedback naar de ontwikkelaars toe. Dank voor het melden!Ā 

In de tussentijd, weet niet of dit handig is, maar mijn tante was ook slechtziend en die had stickers met reliĆ«f op de knoppen geplakt die ze vaak gebruikt. Misschien is dat ook handig voor je moeder?Ā 
Wil je haar ook vragen of ze in de tussentijd kan testen of het wel goed gaat als ze zegt ā€œga naar kanaal 192ā€?Ā 

Dankje voor het testen @PeterG! šŸ˜

Ja die reliĆ«f knoppen heeft mijn moeder ook. Maar spraakgestuurd is voor haar makkelijker omdat ze ook diverse neurologische problemen heeft.Ā 

Ga naar kanaal 192 krijgen we dezelfde melding dat het kanaal niet gevonden wordt. Helaas

HĆ© wat jammer. šŸ˜• Dank voor het snelle testen, nemen we dat ook mee!Ā 
Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat we hier snel een update voor uit kunnen rollen zodat je moeder weer prettig TV kan kijken.Ā 

Ga naar (kanaal) 191. Danwel 192 of 193. Had ik ook al getest.Ā 

"Ć©Ć©n negen twee of honderdtwee-ennegentig" maakt geen verschil. Gaat bij de gos steeds naar 113.ā€¦

Ā 

HĆ© wat jammer. šŸ˜• Dank voor het snelle testen, nemen we dat ook mee!Ā 
Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat we hier snel een update voor uit kunnen rollen zodat je moeder weer prettig TV kan kijken.Ā 

Ā 

We hebben dit doorgegeven, en het tv team heeft het gelijk op de planning gezet. Want dit moet inderdaad gewoon werken. Zoals het er nu uitziet kunnen we dit dan in december in een update meenemen.

ā€‹@Erik van KPNĀ en ā€‹@Sanne van KPNĀ kunnen jullie dan ook meteen de kennisbank uitbreiden met uitleg over de ondersteunde commandoā€™s? Er staat nog steeds niks op Google Assistent op de KPN TV+ Box.

En ik kan/ga het niet opnieuw testen, maar als er toch iets op de planning staat dan misschien eerdere bevindingen uit oktober 2023 ook weer even nalopen?

Ik weet niet wat ikzelf allemaal al eens geprobeerd had, maar ā€œnpo 1ā€ (en ā€œga naar npo 1ā€) werkt vandaag prima. Idem voor ā€œnpo 2ā€, ā€œnpo 3ā€, ā€œrtl 4ā€, ā€œrtl 5ā€, ā€œrtl 7ā€, ā€œrtl 8ā€, ā€œrtl zā€, ā€œsbs 6ā€, ā€œsbs 9ā€, ā€œnet 5ā€, ā€œparamountā€, ā€œbbc firstā€ en meer.

Maar het werkt niet consequent en dan heb je er niks aan.

Zo krijg je voor ā€œveronicaā€ of ā€œnpo radio 2ā€ een hele rits TV+ resultaten maar wordt er niet omgeschakeld. En ā€œga naar npo radio 2ā€ en ā€œga naar veronicaā€ tonen juist YouTube resultaten.

Zeg ik ā€œzet veronica opā€ of ā€œkijk veronicaā€ dan werkt het wel voor die zender.

Voor bijvoorbeeld ā€œcomedy channelā€, ā€œdiscovery channelā€ of ā€œveronica disney xdā€ krijg ik wel iets als ā€œOkĆ©, hier is Comedy Channelā€, ā€œGoed, ik zet Discovery Channel opā€, of ā€œPrima, ik zet Veronica Disney XD opā€. Maar daarna een foutmelding onder de Google Assistant balk:

Niet beschikbaar Kanaalnaam %1$s (kbx-apk-3032) Discovery Channel

Idem voor ā€œzet comedy channel opā€ of ā€œkijk comedy channelā€, enzovoort.

Dingen als ā€œluister naar npo radio 2ā€ en ā€œluister naar sky radioā€ geeft ā€œIk stream NPO Radio 2 op TuneInā€, maar niet de radiokanalen van de TV+ Box. Idem voor ā€œzet radio 2 opā€. En dan komen er ook push-meldingen binnen (rood envelopje), zoals ā€œEr is maar Ć©Ć©n Radio 2ā€ (van ā€œChromecast built-in NPO Radio 2ā€). Of ā€œLuister nu naar Sky Radio via JUKE.nl. De #1 non-stop radiozenderā€. Die gaan wel weg zodra je iets anders kijkt. Overigens geen TuneIn app geĆÆnstalleerd.

En ā€œga naar gidsā€ geeft een routebeschrijving.

Ā 

Dat zou heel erg fijn zijn! Het zou het zoveel makkelijker maken voor mijn moeder! Mijn moeder wacht met smart op de update.Ā 

Ā 

Reageer