Skip to main content
Antwoord

Snel van dag wisselen in de gids, kan dit makkelijker dan bovenin dag kiezen?

• November 8, 2025
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als ik in de Gids op een zender kijk, bijvoorbeeld nummer 25 BBC NL en wil dan in de agenda van dag wisselen weet ik dit niet anders te doen dan met de afstandsbediening stapsgewijs naar boven te scrollen to ik bij het dag veld kom en daar de nieuwe dag in voeren. Is het mogelijk om vanuit iedere zender positie van dag te wisselen in de gids? Ik kan nergens vinden hoe een en ander zou moeten werken.

Ook zie ik af en toe (wss als ik per ongeluk twee knoppen aanraak) een menu verschijnen dat ik niet wegkrijg anders dan Box uit te zetten en aan te zetten.

Beste antwoord door Wartywolfs

Zo te zien kun je niet rechtstreeks naar het dag veld zonder de geselecteerde zender kwijt te raken.

Je kunt wel snel 24 uur vooruit of achteruit springen met de « en » knoppen bovenaan de afstandsbediening.

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 8, 2025

Zo te zien kun je niet rechtstreeks naar het dag veld zonder de geselecteerde zender kwijt te raken.

Je kunt wel snel 24 uur vooruit of achteruit springen met de « en » knoppen bovenaan de afstandsbediening.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 9, 2025

Manoevreren door de gids bij TV+

24 uur vooruit ⏩ 

24 uur terug ⏪

Direct naar een zender in de gids: gebruik de cijfers

Ook handig om snel naar de pull out voor de dag instelling te gaan. Eerst 1, dan naar boven (NU), dan naar links (dag kiezen), vervolgens 25 intoetsen om de programmering van BBC NL te zien voor de gekozen dag.

Naar beneden door de zenders: pijltje omlaag, snel via P-.

Naar boven door de zenders: pijltje omhoog, snel via P+.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@HC-AK, had je de tips hierboven gezien?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Zou toch echt handiger zijn als er een goede beschrijving is van alle functies, en hoe deze te gebruiken…

Maar de hirboven gegeven oplossingen helpen weer een beetje 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2025

Er staat veel in de Kennisbank KPN TV+ Box.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Er staat veel in de Kennisbank KPN TV+ Box.

En er is ook een help-sectie in het menu van de tv+ box: Klik in het menu op het vraagtekentje.