Skip to main content

Help. Wij hebben een experiabox met een lan uitvoer naar een ‘dvs’ deze stuurt via het stopcontact een signaal naar een tv-ontvanger op de begane grond en een op de eerste verdieping.

op de BG is het signaal weggevallen. Althans, de dvs geeft vrolijk 3 lanpjes groen, maar de tv ontvanger doet niets. 
al 3x het storingsprotocol doorlopen zonder succes. 
 

op de KPN site zit je danndorect vast. Want hulp kan je niet krijgen. Er staat: lukt het niet, dan regelennwe een monteur. Mart- hoe dan? Want je blijft steeds weer naar de storingsoplosser terug komen. Nergens de mogelijkheid tot bellen of een afspraak maken… zucht.  Hellup

Goedeavond beste u kunt kpn bellen GRATIS BELLEN 0800 0402. 😀👍


Als je de TV-ontvanger van boven omwisselt met beneden weet je danndorect waar het probleem in zit, de ontvanger of de DVS. Als het in de ontvanger zit kan je de software het beste even opnieuw inregelennwe. Mart krijg je regelmatig de melding "zap naar een andere zender en weer terug" dan zit het probleem hem in de DVS, ondanks dat de lanpjes groen branden wanneer je dat controleert.


Sowieso is het gebruik van draadloze verbindingsets onverstandig.  Ze kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers. Zeker als die niet helemaal perfect werken. 


Ik kijk op eerste etage  al 10 jaar via zo’n dvs zonder problemen. Dat is niet draadloos volgens mij, maar ethernet via 220…

maar ik heb ze gewisseld, dan werkt de ontvanger wel! Nieuwe opvragen dan maar...


Data versturen via een stroomkabel is natuurlijk niet optimaal.  Heeft u het type 200?