Skip to main content

Ik heb 2 nieuwe Arcadyan interactieve ontvangers en een nieuw Sagemoom KPN-box12-modem geïnstalleerd na reeds maandenlang aanhoudende klachten over herhaaldelijk bevriezend beeld en dito storing in het radiogeluid. Na het eerste monteursbezoek zijn de aansluitingen vernieuwd en zijn op eigen kosten nieuwe draadloze DVS-repeaters geplaatst. Het probleem bleef op beide tv-aansluitingen. Vervolgens heb ik na het 2e monteursbezoek de nieuwe DVS-apparaten ingeleverd en vervangen door de nieuwste Super WiFi van KPN. Het probleem van voortdurend haperend beeld en dito radiogeluid blijft echter hardnekkig aanhouden. Ik meen overdag minder dan s’avonds als iedereen in de woningen rondom volop zijn apparatuur heeft aanstaan. De oorzaak kan niet liggen in het stroomnet, want ik gebruik Super WiFi. Wat is er in hemelsnaam dan wel aan de hand?? Na maanden gesappel hoop ik op een verlossend antwoord.

Zijn de TV ontvangers rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of gebeurt dat via een switch?

Als via een switch, van welke merk en type is die en wat is er nog meer op die switch aangesloten?

Kan je ook eens een speedtest doen als de TV zo hapert?


De TV-ontvangers waren draadloos aangesloten met 3 DVS1200 apparaten (switches?) van KPN. Op advies van de 2e monteur zijn die vervangen door Super WiFi van KPN. De speedtest geeft 54 Mb per sec.


Zijn die TV ontvangers nu dan aangesloten op de "super"WiFi's?


Herstel: download 38.8 mbps, upload 27.6 mbps


 

Zijn die TV ontvangers nu dan aangesloten op de "super"WiFi's?

Dat klopt


 

Zijn die TV ontvangers nu dan aangesloten op de "super"WiFi's?

Dat klopt

Hmmm, dan zou ik wel eens willen horen hoe KPN daar over denkt want ik denk niet dat dit de bedoeling is.

Klopt het dat de televisie alleen stottert bij live televisie kijken en niet na het pauzeren van een uitzending voor een 15tal seconden of bij het terugkijken van een opname?


 

Zijn die TV ontvangers nu dan aangesloten op de "super"WiFi's?

Dat klopt

Hmmm, dan zou ik wel eens willen horen hoe KPN daar over denkt want ik denk niet dat dit de bedoeling is.

Klopt het dat de televisie alleen stottert bij live televisie kijken en niet na het pauzeren van een uitzending voor een 15tal seconden of bij het terugkijken van een opname?

Via Super WiFi kijken was advies van KPN-monteur om evt storing in het elektriciteitsnet te omzeilen. Terugkijken van uitzendingen levert voor mijn gevoel nog intensievere storing op.

Is het mogelijk dat de KPN-verbinding naar mijn woning (met name ‘s avonds) instabiel is? En kan KPN dat op afstand diagnostiseren?


Het is mijns inziens ook echt niet de bedoeling om via "super"WiFi's televisie te kijken.


@HePa welkom op het forum! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik denk namelijk dat ik iets meer informatie nodig heb om het probleem goed op te kunnen lossen. In principe zou het mogelijk moeten zijn via de superwifi tv te kijken. Er is daarentegen niets stabieler dan de ouderwetse internetkabel. Is het al wel op die manier getest zodat we storing door de superwifi kunnen uitsluiten? 

Daarnaast is er dus al een monteur geweest. Is het in de eerste instantie goed werkend achtergelaten en zijn de problemen weer teruggekomen of was is het ook na de monteur weg was nog niet goed geweest? De downloadsnelheid die je aangeeft moet voldoende zijn om ITV te kunnen dragen maar dan is het wel belangrijk te weten of er andere dingen in het netwerk zitten die veel bandbreedte vragen. Maakt het nog uit hoeveel mensen tegelijkertijd gebruik maken of speelt het probleem ook als de tv als enige draait?

Laat het me weten en ik ga voor je aan het werk zodat je weer gewoon lekker tv kan kijken. 


Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  Laat het me weten en ik ga voor je aan het werk zodat je weer gewoon lekker tv kan kijken.,zei Bram

HePa: Het profiel is nu ingevuld. Na een provisorische kabelverbinding met de hoofd TV-ontvanger heb ik (74 jr) gisteren een definitieve vaste kabel met de hoofdontvanger aangelegd.Geen makkelijk karwei. Dit geeft helaas nauwelijks verbetering. Ik heb gisteren ook eens geturfd hoe vaak het TV-beeld bevriest. Gisteren was dat in 2 ½ uur maar liefst 42 keer (bevriezen, blokkend beeld en vastlopers). Mijn tuner geeft bijna onophoudelijk storing (wij luisteren naar de klassieke zender, dus storing is heel irritant). Ook op het 2e TV-toestel, dat dmv Super WiFi via een kabel op de tv-ontvanger is aangesloten, blijft het bevriezende beeld steeds terugkomen. 
LET WEL: dit probleem bestaat al maanden, alle TV-ontvangers en het modem zijn al vervangen, er is 2 keer een monteur geweest die de installatie heeft bekeken. Op advies van een van de monteurs heb ik mijn set DVS1200 vervangen door Super WiFi-punten, en nu dus door een vaste kabel. Niets helpt. Ons dataverbruik is beperkt, er wordt niet geNetflixt (wel vaak vertraagd of uitgesteld gekeken, dan nog meer storing) er staan zelden 2 apparaten tegelijk aan. Ik woon niet in Uithuizermeden of Rodeschool, maar midden in een grote stad. Er zullen weinig klanten zijn die zoveel geduld met deze provider hebben (maar dat geduld is nu wel op). Het zou ook zo maar eens aan het netwerk kunnen liggen. KPN-webcare heeft mij aanbevolen het eens op het Forum te proberen. Bram belooft dat ik weer gewoon lekker tv kan kijken. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.


@Bram_ 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  Laat het me weten en ik ga voor je aan het werk zodat je weer gewoon lekker tv kan kijken.,zei Bram

HePa: Het profiel is nu ingevuld. Na een provisorische kabelverbinding met de hoofd TV-ontvanger heb ik (74 jr) gisteren een definitieve vaste kabel met de hoofdontvanger aangelegd.Geen makkelijk karwei. Dit geeft helaas nauwelijks verbetering. Ik heb gisteren ook eens geturfd hoe vaak het TV-beeld bevriest. Gisteren was dat in 2 ½ uur maar liefst 42 keer (bevriezen, blokkend beeld en vastlopers). Mijn tuner geeft bijna onophoudelijk storing (wij luisteren naar de klassieke zender, dus storing is heel irritant). Ook op het 2e TV-toestel, dat dmv Super WiFi via een kabel op de tv-ontvanger is aangesloten, blijft het bevriezende beeld steeds terugkomen. 
LET WEL: dit probleem bestaat al maanden, alle TV-ontvangers en het modem zijn al vervangen, er is 2 keer een monteur geweest die de installatie heeft bekeken. Op advies van een van de monteurs heb ik mijn set DVS1200 vervangen door Super WiFi-punten, en nu dus door een vaste kabel. Niets helpt. Ons dataverbruik is beperkt, er wordt niet geNetflixt (wel vaak vertraagd of uitgesteld gekeken, dan nog meer storing) er staan zelden 2 apparaten tegelijk aan. Ik woon niet in Uithuizermeden of Rodeschool, maar midden in een grote stad. Er zullen weinig klanten zijn die zoveel geduld met deze provider hebben (maar dat geduld is nu wel op). Het zou ook zo maar eens aan het netwerk kunnen liggen. KPN-webcare heeft mij aanbevolen het eens op het Forum te proberen. Bram belooft dat ik weer gewoon lekker tv kan kijken. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.


Ik heb met de gegevens in het profiel een meting gedaan en zie reden om per zo snel mogelijk een monteur te sturen. Ik zal via privé bericht hierover contact opnemen.